بازدید 23281

واکنش خطیب جمعه قم به «فتنه روزهای اخیر»

آیت الله سعیدی گفت : فتنه و آشوبی که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم به مراتب ضعیف‌تر از فتنه سال ۸۸ بود و تجربه‌ای که مسئولین و ملت داشتند مانع از گسترش آن شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ 30 September 2022

به گزارش تابناک به نقل از مهر، امام جمعه قم هدف از فتنه های ایجاد شده از سوی دشمنان را جدا کردن ملت از دین و دین ستیزی برشمرد.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: فتنه و آشوبی که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم به مراتب ضعیف‌تر از فتنه سال ۸۸ بود و تجربه‌ای که مسئولین و ملت داشتند مانع از گسترش آن شد.

امام جمعه قم گفت: این فتنه اولین و آخرین نخواهد بود چرا که ملت ما به دین خدا و ولایت اعتقاد دارند و به همین دلیل دشمنان با این ملت در ستیز هستند و می‌خواهند ملت را از دین بازگردانند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: مسئولین نباید از کید و مکر دشمنان غافل باشند و باید در آمادگی دائمی باشند که این امر تاکید قرآن کریم است.

امام جمعه قم بیان داشت: قرآن تاکید دارد که مسلمین باید به ابزار جنگی پیشرفته هر عصر مجهز و دارای توانمندی لازم برای مقابله با دشمنان باشند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: کسب قدرت و قوت اقتصادی و سیاسی نیز مهم است چرا که این مسائل تأثیر مؤثری در پیروزی بر دشمنان دارد.

سعیدی بیان داشت: تمامی آمادگی‌ها در راستای هراس دشمنان است و تقویت بنیه دفاعی مسلمین عاملی بازدارنده در راستای تهاجم از ناحیه دشمن است که این آماده سازی هدفی مقدس و مطابق با عقل است.

امام جمعه قم گفت: سردار سلیمانی فرمود میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در فرصت‌ها نیست که در فتنه‌ها نباید ترسید.

وی از راهپیمایی عظیم و خودجوش مردم در سراسر کشور نیز تقدیر کرد.

آیت الله سعیدی، ۱۳ مهر روز نیروی انتظامی را به فعالان این عرصه تبریک گفت و افزود: نیروی انتظامی همانند مالک اشتر با دشمنان می جنگد و مدافع ملت ایران است و نیروی انتظامی ما دارای قدرت و مقتدر است.

وی با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) نیز بیان داشت: امام عسکری نوری درخشان و ماه تابان بودند و آن حضرت راه پدرانش را پیمود.

آیت الله سعیدی با تبریک آغاز در پیش بودن امامت امام زمان (عج) بیان داشت: یکی از توصیه‌های رهبران الهی آن است که مردم را نسبت به آینده خوش بین کنند، چرا که ناامیدی سم مهلکی است و یکی از راه‌های متوقف کردن ملت گرفتن امید از آنان است.

وی افزود: جامعه تشیع فقط به برجستگی‌های تاریخی خود متکی نیست، بلکه به آینده درخشان نیز تکیه دارد و جامعه‌ای که به مهدویت اعتقاد دارد دارای امید و نشاط است و در روایات نیز افضل عبادات انتظار فرج نام برده شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انتظار فرج در حقیقت امید به آینده است و تلاش‌ها و صبر و مقاومت ملت ایران نیز به امید روزی است که امام زمان ظهور کنند و شیعیان به فرمان ایشان به از میان برداشتن کفر و نفاق اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل