بازدید 4956

رونمایی انگلیس از سکه‌هایی با تصاویر پادشاه جدید

کد خبر: ۱۱۴۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ 30 September 2022

ضرابخانه سلطنتی بریتانیا از سکه‌های جدیدی با تصویر چارلز سوم، پادشاه جدید این کشور رونمایی کرد که قرار است قبل از کریسمس به گردش درآیند.

به گزارش فارس به نقل از سی بی اس نیوز، ضرابخانه سلطنتی بریتانیا از سکه‌های جدیدی با تصویر چارلز سوم، پادشاه جدید این کشور رونمایی کرد که قرار است قبل از کریسمس به گردش درآیند.

پرتره چارلز سوم قرار است روی سکه‌های پنج پوندی و ۵۰ پنی ضرب شوند.

نیکلاس هاول، مدیر ارشد بازرگانی ضرابخانه سلطنتی انگلیس، گفته است که انتظار دارد سکه حاوی تصاویر پادشاه جدید بریتانیا احتمالا در ماه دسامبر ظاهر شود.

یک تفاوت در سکه‌های جدید با چهره چارلز سوم وجود دارد، اینکه  ملکه الیزابت در سکه‌ها با صورت به سمت راست به تصویر کشیده می‌شد، اما صورت چارلز به سمت چپ خواهد بود. این تفاوت بر اساس یک رسم ۳۰۰ ساله است که صورت هر پادشاه یا ملکه‌ای باید در جهت متضاد اسلافشان باشد.

کریس پارکر از ضرابخانه سلطنتی انگلیس گفت: چارلز از این سنت کلی که ما در مورد سکه‌های بریتانیا داریم، پیروی کرده است، اینکه صورت پادشاه در روی سکه‌ها در جهت خلاف صورت پادشاه قبلی باشد.

ضرابخانه سلطنتی بریتانیا همچنین روز دوشنبه  سه اکتبر(۱۱ مهر)، سکه‌های یادبودی را ویژه یادبود ملکه الیزابت دوم منتشر خواهد کرد.

در پشت سکه، نقشی تزئینی به افتخار ملکه الیزابت و دو پرتره از او، یکی در جوانی و دیگری در دوران پیری حک شده است.

ضرابخانه سلطنتی تخمین می‌زند که حدود ۲۷ میلیارد سکه حاوی تصویر الیزابت دوم وجود دارد و در گردش باقی می‌ماند تا در صورت آسیب دیدن، به مرور زمان جایگزین شود.

سکه‌های ضرب‌شده بوسیله ضرابخانه سلطنتی بیش از ۱۱۰۰ سال چهره حکمران وقت بر خود داشته‌اند و در مورد ملکه الیزابت هم چنین بود. سکه‌های جدید به مناسبت هر دهه جدید سلطنت او ضرب شده‌اند.

این در حالی است که هنوز خبری از تغییر تصویر روی اسکناس‌ها در انگلیس یا کشورهای مشترک المنافع با آن نیست.

پس از مرگ الیزابت دوم در هشتم سپتامبر ۲۰۲۲ و جانشینی چارلز سوم، پسر ارشد ۷۳ ساله الیزابت، انتظار می‌رود تغییراتی در ظاهر اسکناس و سکه در کشورهای مشترک المنافع با بریتانیا که روی پول‌هایشان چهره پادشاهان بریتانیا مشخص شده است، ایجاد شود.

بر این اساس، ظاهر پول کشورهای بریتانیا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، جامائیکا، بانک مرکزی کارائیب شرقی و بقیه کشورهای مشترک المنافع، می‌بایست تغییر کند و چهره چارلز سوم پادشاه جدید بریتانیا به جای پادشاه فقید چاپ یا حک شود.

ظاهرا تغییر در ظاهر پول این کشورها به شکلی فوری انجام نخواهد شد، بلکه کار با پول‌های فعلی ادامه خواهد داشت و تغییر آن به تدریج انجام خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر