بازدید 4156

افزایش تولید محصول انار در خوزستان

کد خبر: ۱۱۴۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ 30 September 2022

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن انار در سال جاری برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته، ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

محمد حسینی نسب در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شروع فصل برداشت انار از باغات استان، اظهار کرد: سطح باغات انار در استان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این میزان ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار بارور و همچنین  ۲۵۰ هکتار آن نهال هستند.

وی افزود: باغملک، دزپارت و ایذه شهرستان‌های مهم تولید انار در استان هستند. فصل برداشت انار در این شهرستان‌ها از نیمه دوم شهریورماه آغاز می‌شود و این عملیات تا آبان ماه ادامه دارد.

حسینی نسب در خصوص پیش بینی برداشت انار از سطح باغات استان بیان کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن انار برداشت شود که نسبت به سال گذشته که ۱۸ هزار و ۷۰۰ تن انار برداشت شده بود، ۳ درصد افزایش محصول داریم.

وی تصریح کرد: به دلیل نوبرانه بودن محصول انار استان، بخش عمده انار تولیدی برای تازه‌خوری در بازارهای محلی استان و سایر نقاط کشور عرضه می‌شود اما بخش دیگری از این محصول در صنایع فرآوری محلی نظیر تولید رب و ترشی انار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان