بازدید 6156

خداحافظی گوگل با استادیا

کد خبر: ۱۱۴۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲ 30 September 2022

گوگل اعلام کرد سرویس بازی ابری استادیا (Stadia) را تعطیل کرده و پول مشترکان را پس می دهد.

به گزارش ایسنا، دو سال و نیم پس از آن که سرویس بازی ابری استادیا در کنفرانس طراحان گوگل رونمایی شد، تعطیلی این سرویس رسما اعلام شد. مشترکان استادیا تا ۱۸ ژانویه سال ۲۰۲۳ به آرشیو بازیها دسترسی خواهند شد و پس از این تاریخ، استادیا تعطیل می شود. گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد هزینه مشترکان را تا آن زمان، جبران خواهد کرد.

گوگل پیش از این از مشکلات استادیا صحبت نکرده بود و در توییتی در اواخر ژوییه سال ۲۰۲۲، اعلام کرده بود: استادیا تعطیل نمی شود. مطمئن باشید که ما همواره تلاش می کنیم بازیهای فوق العاده بیشتری را به این پلتفرم و "استادیا پرو" بیاوریم.

اگرچه این سرویس بازخورد خوبی دریافت کرده بود اما گوگل با رقابت شدید از سوی محصولات مشابه رقیبانی نظیر سونی، مایکروسافت و آمازون روبرو بود. گوگل فوریه سال گذشته، استودیوی طراحی داخلی بازیهای استادیا که بازیهای انحصاری را در این پلتفرم عرضه کرده بود را تعطیل کرد. فیلیپ هریسون، نایب رییس و مدیرکل گوگل استادیا در آن زمان اعلام کرده بود ساخت بازی‌های درجه یک، سالها زمان می برد و سرمایه گذاری قابل توجهی می خواهد و هزینه آن به شکل سریعی بالا رفته است.

بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، بعضی از کارمندانی که در تیم استادیا باقی مانده بودند، به بخشهای دیگر گوگل منتقل خواهند شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر