بازدید 3999

بانک‌های ترکیه از سامانه "میر" روسیه خارج می شوند

بلومبرگ گزارش داد تهدید تحریم از سوی آمریکا باعث شده تا بانک‌های ترکیه از ادامه همکاری با سامانه میر روسیه عقب نشینی کنند.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵ 30 September 2022

بلومبرگ گزارش داد تهدید تحریم از سوی آمریکا باعث شده تا بانک‌های ترکیه از ادامه همکاری با سامانه میر روسیه عقب نشینی کنند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از بلومبرگ، در ترکیه فقط ۳ بانک بزرگ به سامانه پرداخت "میر" روسیه متصل بودند که حالا خبر رسیده این ۳ بانک به دنبال خروج از این سامانه هستند.

منابع آگاه گفته‌اند که این تصمیم در پی تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های ثانویه علیه مؤسسات مالی استفاده کننده از سامانه میر در دستور کار بانک‌های ترکیه قرار گرفته است.

اخیراً دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آماده است هر مؤسسه مالی و بانکی را که از سامانه میر در خارج از روسیه استفاده می‌کند را تحریم کند.

بانک‌های ترکیه در ماه آگوست به این سامانه پیوسته بودند.

این سامانه با هدف جایگزینی سامانه‌های پرداخت ویزاکارت و مسترکارت از سوی روسیه توسعه پیدا کرد. مسترکارت و ویزا کارت اخیراً به طور کامل ارائه خدمات در روسیه و به شهروندان این کشور را متوقف کرده‌اند.

پیش بینی می‌شود بانک‌های هالک بنک، زراعت و واکف بنک ترکیه در جدیدترین تغییر رویکرد آنکارا در قبال تحریم‌های روسیه به زودی خروج خود از سامانه میر را اعلام کنند.

سامانه میر پس از سال ۲۰۱۴ و آغاز اعمال نخستین دور تحریم‌های غرب علیه روسیه ایجاد شد و از آن زمان به بعد ۱۲۹ میلیون کارت اعتباری میر صادر شده است.

هفته گذشته، رسانه‌های روسی اعلام کردند که قزاقستان و ویتنام نیز از ترس تحریم‌های ثانویه آمریکا استفاده از سامانه میر را متوقف کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان