بازدید 4436

افزایش تولید در کارخانه‌های ژاپنی برای سومین ماه

کارخانه‌های ژاپن در ماه اگوست برای سومین ماه متوالی تولید خود را افزایش دادند زیرا بخش تولید در میان هزینه‌های بالای مواد و نگرانی‌ها در مورد کندی اقتصاد جهانی انعطاف‌پذیری نشان داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ 30 September 2022

کارخانه‌های ژاپن در ماه اگوست برای سومین ماه متوالی تولید خود را افزایش دادند زیرا بخش تولید در میان هزینه‌های بالای مواد و نگرانی‌ها در مورد کندی اقتصاد جهانی انعطاف‌پذیری نشان داد.

به گزارش ایسنا، سیاست‌گذاران در سومین اقتصاد بزرگ جهان نگران خطرات رکود در ایالات‌متحده و سایر شرکای تجاری بزرگ هستند که باعث می‌شود ژاپن برای رشد به طور فزاینده‌ای به مصرف داخلی متکی باشد.

داده‌های رسمی امروز جمعه نشان داد که تولید کارخانه در ماه اگوست نسبت به ماه قبل ۲.۷ درصد افزایش یافته است. ارقام جداگانه نشان می‌دهد که خرده‌فروشی به شدت افزایش و برای ششمین ماه متوالی در ماه آگوست افزایش یافته است. البته این احتمال وجود دارد که تولید در ماه‌های اکتبر تا دسامبر به دلیل کند شدن اقتصاد جهانی با رکود مواجه شود.

این افزایش که بسیار قوی‌تر از پیش‌بینی میانگین بازار برای افزایش ۰.۲ درصدی مورد انتظار اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز بود، به دلیل تولید قوی‌تر ماشین‌آلات تولید و آهن، فولاد و فلزات غیرآهنی افزایش یافت.

این امر به جبران افت ۶.۳ درصدی تولید قطعات و دستگاه‌های الکترونیکی و کاهش تولید وسایل نقلیه موتوری کمک کرد که پس از ثبت افزایش‌های دو رقمی در ژوئن و جولای به انقباض رسید.

بر اساس گزارش رویترز، تویوتا موتور، برترین خودروساز جهان از نظر فروش، از کاهش ماهانه تولید ژاپن در ماه اگوست خبر داد، اگرچه تولید جهانی آن افزایش یافت. با وجود نگرانی‌ها در مورد تأثیر منفی افزایش قیمت‌ها، انتظار می‌رفت که اقتصاد ژاپن در طول سال ۲۰۲۲ به رشد خود ادامه دهد.

داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که فروش خرده‌فروشی بیش از حد انتظار رشد کرده است و در ماه آگوست نسبت به سال قبل ۴.۱ درصد افزایش یافته است که این در مقایسه با پیش‌بینی میانگین رشد ۲.۸ درصدی در نظرسنجی رویترز است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر