بازدید 3203

روزانه ۱۹ هزار زائر با قطار وارد مشهد می‌شوند

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: در دهه پایانی صفر روزانه ۳۸ هزار زائر با ۷۴ رام قطار به صورت رفت و برگشت در مسیر مشهد تردد می‌کنند، لذا در این ایام هر روز ۱۹ هزار نفر از طریق ریلی وارد مشهد می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۴۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 25 September 2022

به گزارش «تابناک»، مصطفی نصیری ورگ روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز جمعه، یکم مهرماه با افزوده شدن چهار رام قطار فوق العاده رفت و برگشت در مسیر مشهد-تهران، شمار قطارهای فعال در این مسیر به ۷۴ رام رسید.

وی گفت: دیروز نیز بر اساس درخواست فرمانداری های محلی یک رام قطار محلی از ایستگاه نقاب شهرستان جوین، ۵۵۰ زائر و اعضای کاروانهای عزادارای را به مقصد مشهد منتقل کرد.

مدیر کل راه آهن خراسان اظهار داشت: در سالروز شهادت امام رضا(ع)، ۳۰ صفر با توجه به حجم انبوه زائران پیاده ای که قصد بازگشت به شهرهای خود را دارند، پیش بینی لازم برای راه اندازی قطارهای محلی به مقاصد شهرهای سرخس، نیشابور، فیروزه، خوشاب، جوین و جغتای در حال انجام است.

نصیری ورگ اضافه کرد: پس از ماه صفر با توجه به پیش بینی تداوم بازگشت مسافران به شهرهایشان قطارهای فوق العاده تا ۱۰ مهر ماه به کار خود ادامه خواهند داد.

سال گذشته ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار مسافر در شبکه راه آهن خراسان جابه‌جا شده‌اند که در مقایسه با سال ما قبل آن (۱۳۹۹)، ۱۲۸ درصد افزایش داشته است.

مطابق آمار سال ۱۳۹۸ و پیش از اعمال شیوه نامه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا، سالانه ۱۴ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا می‌شدند.

۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است و در حالت عادی و پیش از شیوع کرونا روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر