بازدید 47121
آخرین تحولات منطقه و جهان

هشدار پاشینیان درباره خطر حمله نظامی دوباره باکو به ارمنستان/ موافقت اسرائیل با فروش موشک‌های اسپایدر به امارات/ رونمایی انصارالله یمن از سلاح‌ها و موشک‌های جدید/ ورود ناو هواپیمابر آمریکا به کره جنوبی

هشدار نخست وزیر ارمنستان درباره خطر حمله دوباره باکو به این کشور، موافقت اسرائیل با فروش موشک‌های اسپایدر به امارات، رونمایی انصارالله یمن از سلاح‌ها و موشک‌های جدید، ورود ناو هواپیمابر آمریکا به کره جنوبی و درخواست چین از آمریکا برای پایان دادن به غارت نفت سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ 23 September 2022

هشدار پاشینیان درباره خطر حمله نظامی مجدد باکو به ارمنستان/ موافقت اسرائیل با فروش موشک‌های اسپایدر به امارات/ رونمایی انصارالله یمن از سلاح ها و موشک های جدید/ ورود ناو هواپیمابر آمریکا به کره جنوبی

بین الملل تابناک: هشدار نخست وزیر ارمنستان درباره خطر حمله دوباره باکو به این کشور، موافقت اسرائیل با فروش موشک‌های اسپایدر به امارات، رونمایی انصارالله یمن از سلاح‌ها و موشک‌های جدید، ورود ناو هواپیمابر آمریکا به کره جنوبی و درخواست چین از آمریکا برای پایان دادن به غارت نفت سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار نخست وزیر ارمنستان درباره خطر حمله دوباره باکو به این کشور

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان هشدار داد، خطر حملات جدید از سوی جمهوری آذربایجان همچنان بسیار بالاست.

وی در ادامه سخنانش گفت: «راه حل دیپلماتیک با جمهوری آذربایجان برای ما در اولویت قرار داشته و حضور جامعه بین‌الملل در آن نیز بسیار مهم است.»

هشدار پاشینیان درباره خطر حمله نظامی مجدد باکو به ارمنستان/ موافقت اسرائیل با فروش موشک‌های اسپایدر به امارات/ رونمایی انصارالله یمن از سلاح ها و موشک های جدید/ ورود ناو هواپیمابر آمریکا به کره جنوبی

دور تازه درگیری بین ایروان و باکو دو روز طول کشید. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارتش این کشور طی درگیری‌های ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر (۲۱ تا ۲۳ شهریور) با ارمنستان، ۷۹ کشته و ۲۸۲ مجروح داده است.

«نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان نیز گفت: دست کم ۱۳۵ نظامی ارمنستانی در درگیری‌های مرزی با جمهوری آذربایجان کشته شده‌اند.

موافقت اسرائیل با فروش موشک‌های اسپایدر به امارات

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با فروش سامانه دفاع هوایی اسپایدر ساخت شرکت رافائل به امارات متحده عربی موافقت کرده است.

به گزارش پایگاه آی ۲۴ نیوز، اسپایدر یک سامانه دفاع هوایی است که بر موشک‌های هوا به هوای python و Derby استوار است.

این سامانه ساخت شرکت رافائل است که برای رهگیری مجموعه متنوعی از تهدیدات هوایی شامل هواپیما، بالگرد، پهپاد و هواپیماهای بدون سرنشین طراحی شده است.

هشدار پاشینیان درباره خطر حمله نظامی مجدد باکو به ارمنستان/ موافقت اسرائیل با فروش موشک‌های اسپایدر به امارات/ رونمایی انصارالله یمن از سلاح ها و موشک های جدید/ ورود ناو هواپیمابر آمریکا به کره جنوبی

این خبر یک هفته پس از آن اعلام می شود که امارات و رژیم صهیونیستی هفته گذشته دومین سالگرد توافقنامه عادی سازی روابط موسوم به توافق ابراهیم را ـ که ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ با وساطت دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین آمریکا امضا شد ـ جشن گرفتند.

رونمایی انصارالله یمن از سلاح ها و موشک های جدید

جنبش انصارالله یمن در بزرگترین رژه نظامی خود از سلاح‌هایی جدید از جمله موشک‌های بالستیک و هدایت‌شونده و پهپادها رونمایی کرد.

خبرگزاری سبأ یمن وابسته به جنبش انصارالله در این کشور گزارش داد: در شهر صنعا، بزرگترین رژه نظامی تاریخ منطقه همزمان با هشتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر با حضور مسئولان ارشد یمنی و در راس آنها مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن و فرمانده عالی نیروهای مسلح این کشور و ۳۵ هزار نیرو از تشکل‌های نظامی مختلف برگزار شد.

طبق گزارش سبأ، در این رژه نظامی بزرگ، از سلاح‌های استراتژیک جدیدی رونمایی شد که برخی از آنها به زودی در اختیار نیروهای مسلح یمنی قرار خواهند گرفت و برخی نیز آزمایش شده‌اند، ولی هنوز مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

هشدار پاشینیان درباره خطر حمله نظامی مجدد باکو به ارمنستان/ موافقت اسرائیل با فروش موشک‌های اسپایدر به امارات/ رونمایی انصارالله یمن از سلاح ها و موشک های جدید/ ورود ناو هواپیمابر آمریکا به کره جنوبی

همچنین خبرگزاری سبأ اعلام کرد: در این رژه از قایق‌های موشک‌انداز "عاصف ۱" ساخت داخل که از سرعت بالا و قدرت مانور بالایی برخوردار هستند، چند نوع موشک بالستیک با بُردهای چندگانه از کوتاه تا متوسط و بلند برد و نیز چند نوع پهپاد جدید رونمایی شد.

طبق گزارش سبأ، در این رژه سلاح‌ها و پدافند هوایی پیشرفته‌ تولید صنایع جنگی یمن در دوره جنگ که قادر به شناسایی هواپیماهای متخاصم هستند، سه نسل از موشک‌های هدایت‌شونده قدس ساخت صنایع نظامی یمن که بُرد آنها به اراضی اشغالی فلسطین می‌رسد، و سیستم‌های مختلف نسل‌های جدید پهپادها از جمله پهپاد "وعید" با بُرد بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر به نمایش درآمدند.

در سال ۲۰۱۴ مردم یمن به دلیل بی ‌کفایتی دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در اداره امور کشور، دست به اعتراضات زدند و در پی آن انصارالله ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ وارد شهر صنعا شد و با در دست گرفتن قدرت، منصور هادی را برکنار کرد.

ورود ناو هواپیمابر آمریکا به کره جنوبی

یک ناو هواپیمابر آمریکایی امروز (جمعه) برای نخستین بار در چهار سال گذشته وارد آب‌های منطقه‌ای کره جنوبی شد تا در یک رزمایش به ناوهای کره جنوبی ملحق شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان و ناوهای همراه در شهر بندری بوسان در کره جنوبی پهلو گرفتند.

یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی برای انجام رزمایش‌های بیشتر و سایر مانورها برای نشان دادن قدرت نظامی این کشور که هشداری برای کره شمالی است، تلاش می‌کند.

هشدار پاشینیان درباره خطر حمله نظامی مجدد باکو به ارمنستان/ موافقت اسرائیل با فروش موشک‌های اسپایدر به امارات/ رونمایی انصارالله یمن از سلاح ها و موشک های جدید/ ورود ناو هواپیمابر آمریکا به کره جنوبی

ناظران می‌گویند، پیونگ یانگ به دنبال ازسرگیری آزمایش‌های اتمی برای نخستین بار از ۲۰۱۷ است.

کره شمالی استقرارهای قبلی نظامی آمریکا و رزمایش‌های مشترک دو کشور را به عنوان بهانه‌ای برای جنگ و اثباتی بر سیاست‌های خصمانه از سوی سئول و واشنگتن محکوم کرده است.

حضور این ناوگروه آمریکایی در کره جنوبی برای نخستین بار از ۲۰۱۸ است. در آن سال، دو کشور مقیاس‌ رزمایش‌های مشترک خود را کم کردند؛ اما آمریکا و کره شمالی مذاکرات متوقف شد و پیونگ یانگ در ماه جاری میلادی قانون جدیدی را اعلام کرد که بر اساس آن، اگر لازم باشد برای دفاع از خود برای نخستین بار از حمله اتمی استفاده می‌کند.

درخواست چین از آمریکا برای پایان دادن به غارت نفت سوریه

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست به چپاول منابع ملی سوریه از جمله نفت این کشور پایان داده و خسارات وارده را جبران کند.

به گزارش وزارت خارجه چین، «وانگ وبین» با اشاره به اینکه اولین بار نیست که نیروهای آمریکایی نفت سوریه را به سرقت می برند، افزود: اکنون آمریکایی ها بی‌پرواتر از گذشته این سرقت را انجام می‌دهند.

وی، گزارش وزارت نفت سوریه را یادآور شد و تصریح کرد: متوسط تولید روزانه نفت در نیمه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۸۰ هزار و ۳۰۰ بشکه بود؛ اما نیروهای اشغالگر آمریکایی و مزدورانشان روزانه ۶۶ هزار بشکه از این نفت را سرقت کردند که معادل ۸۲ درصد کل تولید نفت این کشور است.

این مقام چین از انتقال نفت سوریه به پایگاه‌های نظامی آمریکا در خارج از این کشور با کمک ۸۰۰ تانکر خبر داد و نوشت: این درحالی است که به خاطر کمبود سوخت، مردم سوریه باید ساعت‌ها در صف پمپ بنزین بمانند.

وانگ وبین به نقل از یک مقام سوری، میزان خسارت وارده به این کشور به خاطر سرقت نفت را ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ ملیون دلار در پایان نیمه اول ۲۰۲۲ عنوان کرد و افزود: سرقت نفت سوریه توسط آمریکا شرایط وخیم انسانی در این منطقه را تشدید کرده و بیش از ۱۴ میلیون سوری نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه هستند.

وی سوریه را نیز در کنار افغانستان، عراق و لیبی قربانی سیاست‌های آمریکا ارزیابی کرد و گفت: براساس نظم مورد نظر آمریکا، مردم سوریه از حقوق حیاتی خود محروم شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست به تمامیت سرزمینی و حاکمیت سوریه احترام گذاشته، تحریم‌های یکجانبه را لغو کرده و به چپاول منابع ملی این کشور پایان دهد.

وانگ وبین از نظامیان آمریکایی خواست مسئولیت پذیر باشند و خسارات وارده به سوریه را جبران و برای التیام درد و رنجی که به مردم این کشور وارد کرده‌اند، اقدام ملموس انجام دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۱۴
جناب پاشینیان ابتدا قلمرو آذربایجان که در تصرف و تجاوز ارمنستان هست را پس بدهید سپس مظلوم نمایی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
ایران باید به نفع ملت باستانی و ریشه دار ارمن وارد جنگ شده و جمهوری جعلی باکو را ضمیمه خاک مقدس ایران کند
پاشینیان و ارمنی ها دنبال تنش هستند و با هوچی گری و دروغگویی می خوان طرفهای ثالث را وارد ماجرا کنن ما قرنهاست ارمنی ها را می شناسیم می دونیم چه موجوداتی هستند تنها راه مشت اهنین است ارمنستان هنوز اراضی زیادی از اذربایجان را تحت اشغال داره ولی اذربایجان را متهم به اشغالگری می کنه هنوز یکسال از شکست ارمنستان و اتش بس نگذشته ولی ارمنستان هیچ کدام از مفاد انرا رعایت و اجرا نمی کنه داره از سم پاشی ایران سواستفاده می کنه ولی بدونه از دست ایران هیچی ساخته نیست ایران در صورت هر گونه دخالت باید با اذربایجان انسو و اینسوی ارس و ترکیه درافته
پاشینیان غلط کرده ایروان و زنگه زور و کوئچه خاک تاریخی آذربایجان هست
ارمنستان قصدحمله وتجاوزمجدد بخاک آذربایجان رادارد دست پیش راگرفته این همان ارمنی بازی است که خاص این گروه است آخرکسی نیست بگویدشمانیروهای مزدورت راازخاک آذربایحان براساس قطعنامه سازمان ملل خارج کن وازاشغال سرزمینهای دیگران دست بردارهیچکس باشماکاری ندارد آخرتاکی میخواهید به بهانه اینکه چندنفرارمنی در جائی زندگی میکنند به آنجاحمله کنیدوتصرف کنید واهالی انجاراازبین ببرید وادعای مالکیت کنید وازدنیا بخواهید ازشما حمایت کند ازرئیس مجلس نمابندگان آمریکا کمک بگیرید بجای اینهمه تلاش برای تصرف مال دیگران بحق خودتان قانع باشید
مورد توجه شورای امنیت و سازمان ملل گروگانهای نیویورکی آمریکا!
پاشینیان و رهبران ارمنستان با دروغ و هوچی گری دوران می گذرانند اذربایجان دلیلی برای حمله نداره اگر اذربایجان دنبال حمله بود می تونست تا گویچه (دریاچه سوان) پیش بره و باسارکئچر (واردنیس) را که در 1920 روسها به ارمنستان واگذار کردند پس بگیره دو هفته قبل هم ارمنی ها بعد از تخلیه شهر لاچین در تاریکی شب اقدام به مین گذاری سرزمینهای اذربایجان و گلوله باران داشکسن - لاچین و کلبجر از داخل ارمنستان کردند با این تصور که اذربایجان به خاطر روسیه داخل ارمنستان را هدف قرار نخواهد داد ولی اذربایجان درست همان جاهایی را که ازشون مورد هدف قرار گرفته بود زد و ارمنی ها را سورپریز کرد ارمنی ها فورا رفتن پیش روسها که ما داخل خاکمان مورد هدف قرار گرفتیم چون قبلا هر چه درگیری بود داخل قره باغ و اراضی اذربایجان بود و این اولین بار بود که داخل خاک خودشان مورد هدف قرار می گرفتند فکر کردن چون قرار داد استراتژیک با روسیه دارند الان وقتشه که روسیه را تحریک کنن به اذربایجان جواب بده روسها هم که کاملا تحولات کل منطقه را زیر نظر دارند می دونستن عامل فتنه کیه بهشون گفتن برین پی کارتون چرا راحت نمی نشینید که این بلاها سرتون بیاد واسه همین ارمنی ها اشفته شدند و در یک عمل انتحاری پلوسی را اوردن ایروان که مطمئنا عواقب بدی در روابط شان با روسها خواهد داشت. تصور کنید که عین زمان جنگ قره باغ انتظار دارند از داخل ارمنستان به اذربایجان حمله کنن و اذربایجان پاسخ نده و اگه پاسخ داد بگن اذربایجان به ما حمله کرد این است منطق ارمنی.
پاشینیان و ارمنی ها روی تحریک ایران حساب باز کرده ان ایرانیها باید متوجه این موضوع باشند چون درگیر شدن ایران در این ماجرا باعث مشکلات شدید قومی در داخل خواهد شد. رسانه ها و مقامات به جای تشدید تنش ها واقعیت ها را نمی گن. اینکه کریدور زنگه زور اصلا به معنای قطع ارتباط ایران با اروپا نیست همین الان ارتباط ایران با اروپا تنها از طریق اذربایجان و ترکیه است چون مسیر ارمنستان انقدر صعب العبوره که در سال تعداد تردد کامیونها از ان مسیر به 10 هم نمی رسه که تازه چند تاشون چپ می کنن یا از پرتگاه می افتند یه موضوع دیگه اینه که درگیری اخیر حتی نزدیک به مرز ایران هم نیست که دائم گفته میشه اذربایجان پیشروی کرده درگیریها در لاچین و داشکسن و کلبجر است که دورترین نقطه اذربایجان به مرز ایرانه
نه تنها زنگه زور بلکه خود ایروان نیز جزو اراضی تاریخی تورک ها ست
یک کامیون سوغاتی از امریکا آوردن. واقعا از این جماعت انتظار درست کردن شرایط رو دارید؟
از سوغاتی آقای رئیسی و هیئت همراه هم لطفا مطلب منتشر کنید
یعنی عرمنستان، حریف یه شهر آذربایجان (باکو) هم نمیشه؟
ارمنیها اکثرا از تورکیه به این منطقه آمدن و مقداری هم از ایران در زمان‌های نه چندان دور
ارمنستان و آذربایجان رو ولش کن، اینترنت رو چرا قطع کردین؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان