بازدید 115567
با دویست و یازدهمین روز حمله روسیه به اوکراین

اعلام دلیل فرمان بسیج نیروها توسط پوتین/ وزیر دفاع انگلیس: پوتین شکست را پذیرفته است/مدودف: در صورت لزوم از سلاح هسته ای استفاده می کنیم

دویست و یازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ 22 September 2022

اعلام دلیل فرمان بسیج نیروها توسط پوتین/ وزیر دفاع انگلیس: پوتین شکست را پذیرفته است/مدودف: در صورت لزوم از سلاح هسته ای استفاده می کنیم

بین الملل تابناک: دویست و یازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

گفتگوی بن سلمان و زلنسکی
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۱

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان پنجشنبه شب گفت که کشورش آمادگی دارد تا میان طرف های درگیری در جنگ اوکراین میانجیگری کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) بن سلمان این سخنان را در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین بیان کرده است.

وی همچنین از زلنسکی به دلیل تلاش در عملیات تبادل اسرا قدردانی کرد.

زلنسکی نیز گفت که به خاطر این که عربستان پذیرفته، نقش میانجی را بازی کند قدردانی کرد و افزود که ریاض نقش محوری در خاورمیانه و جهان بازی می‌کند.

بن سلمان ادعا کرده است که عربستان بسیار تمایل دارد و حامی تمام تلاش‌های بین المللی برای حل بحران اوکراین از راه سیاسی است.

ولیعهد عربستان گفته که کشورش به تلاش برای کاهش پیامدهای انسانی ناشی از جنگ اوکراین ادامه خواهد داد.

استقبال اردوغان از توافق جدید روسیه و اوکراین
۱۴۰۱/۰۶/۳۱ - ۲۲:۴۵

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه از توافق روسیه و اوکراین برای توافق زندانی استقبال کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان گفت: «تلاش‌های ما برای ایجاد صلح میان روسیه و اوکراین تداوم خواهد داشت. از پوتین و زلنسکی برای میسر کردن تبادل زندانیان تشکر می‌کنم. این تحولات موجب خرسندی ما شد».

رئیس جمهور ترکیه افزود: «ترکیه اکنون نتیجه باورش به قدرت گفت‌وگو و دیپلماسی را در این تبادل زندانیان دید».

اردوغان همچنین گفت که به محض بازگشت از نیویوک با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به صورت تلفنی صحبت خواهد کرد.

او در ادامه اظهاراتش گفت: «متأسفانه سازمان ملل نتوانست به جنگ و خونریزی پایان دهد و برای بحران انرژی و مواد خوراکی که نتیجه این جنگ هستند راه حلی پیدا کند».

اردوغان با تقدیر از تلاش «آنتونیو گوترش» برای حصول توافقی میان روسیه، اوکراین و ترکیه برای ایجاد گذرگاه امن صادرات غلات تأکید کرد شکی نیست به تلاش‌های بیشتری باید برای خاتمه دادن به جنگ انجام شود.

رئیس جمهور ترکیه گفت: «تنها هدف آنکارا توقف کشتار و ایجاد صلح است و از زمان الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴ بر تعهد خود به تمامیت ارضی و استقلال اوکراین تأکید داشته است. از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین نیز تأکید کرده‌ایم که اقدامات روسیه غیرمنصفانه و غیر قابل قبول هستند».

نشست شورای امنیت درباره اوکراین
۱۴۰۱/۰۶/۳۱ - ۲۱:۳۲

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز (پنجشنبه) نشست مهمی را با موضوع جنگ اوکراین و عملیات ویژه روسیه در منطقه دونباس با حضور وزرای امور خارجه کشورهای عضو برگزار کرد.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین که بر حفظ روابط با روسیه تأکید دارد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، چهار اصل مهم برای خاتمه درگیری‌ها را برشمرد.

وزیر امور خارجه چین در این نشست گفت: «چهار پیشنهاد در این زمینه وجود دارد: پیگیری جدی گفت‌وگوها و مذاکرات، همکاری در راستای تنش‌زدایی، آرام کردن وضعیت انسانی، مهار بحران در بازار انرژی و مواد خوراکی».

وانگ یی افزود: «موضع ما در قبال اوکراین روشن است. ما تأکید داریم که حق حاکمیت تمامی کشورها باید مورد احترام باشد. ما باید به قوانین بین‌المللی حقوق بشری احترام بگذاریم و از حمله به غیرنظامیان جلوگیری کنیم».

وی متذکر شد: «شورای امنیت باید درباره بحران اوکراین بی‌طرف باشد. باید برای تضمین ثبات در بازارهای جهانی انرژی تلاش کنیم. باید هژمونی و به‌اصطلاح جنگ سرد جدید را رها کرد».

وزیر امور خارجه چین افزود: «ما خواستار گفت‌وگوی بدون شرط و شروط برای حل بحران اوکراین بوده و از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن‌داری به خرج داده و شرایط برای حل سیاسی وضعیت اوکراین را فراهم کنند».

در این نشست، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تهدید به استفاده از سلاح اتمی را متوقف کند.

بلینکن در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت اوکراین، بدون اشاره به اینکه آمریکا تنها کشوری است که از بمب اتمی استفاده کرده گفت: «پوتین به جای خاتمه دادن به جنگ، تشدید تنش و تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای را انتخاب کرده است».

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به بسیج بخشی از نیروها در روسیه با فرمان پوتین گفت: «او به جای تغییر مسیر و اتمام جنگ، حجم تهاجم خود را دوبرابر کرده و با این کار منشور سازمان ملل را خوار شمرد».

او بدون اشاره به نقش ارسال تسلیحات غرب در طولانی شدن جنگ اوکراین و تلفات بیشتر آن گفت: «پوتین با صدور فراخوان برای سیصد هزار سرباز، دامنه جنگ را گسترش داده است. اکنون نظام جهانی که ما را در اینجا جمع کرده در مقابل چشممان در حال فروپاشی است».

بلینکن با اشاره به اظهارات اخیر «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین در دیدار با پوتین گفت: «شماری از کشورهایی که روابط خود را با مسکو حفظ کرده‌اند، به شکل علنی نگرانی خود را درباره تهاجم به اوکراین ابراز کرده‌اند».

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «انتظار این را داریم که پوتین هرگونه تلاش برای پس گرفتن اراضی توسط اوکراینی‌ها را حمله به خاک روسیه در نظر بگیرد. روسیه همواره با تهدید به استفاده از تسلیحات مختلف به تشدید تنش می‌پردازد. تهدیدات اتمی باید فوراً خاتمه یابند».

در این نشست، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت: «متأسفانه آنچه نیروهای اوکراینی و گروه‌های ملی‌گرا در دونباس مرتکب شده‌اند نادیده گرفته می‌شود. کی‌یف مدعی بود به توافقات مینسک احترام می‌گذارد و به طور همزمان آن‌ها را نقض می‌کرد».

وی تأکید کرد: «برلین، پاریس و واشنگتن چشم‌های خود را به روی آنچه در دونباس می‌گذشت، بستند. رژیم کی‌یف مصونیت در برابر این جنایات را مدیون متحدان غربی است. این رژیم در پی برانگیختن نفرت علیه روسیه است».

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «در اوکراین، نیروهای نازی ضد روسیه قدرت را در دست گرفته و غرب به رهبری آمریکا از آن‌ها در برابر پاسخگویی محافظت می‌کند».

لاوروف افزود: «اوکراین به دنبال نابودی روسیه است و در این میان، غرب هیزم به اتش درگیری ریخته و قسر در می‌رود. ما شکی نداریم که اوکراین به کشوری خودکامه درست مانند زمان نازی‌ها تبدیل شده که در آن قوانین بین‌المللی زیر پا گذاشته می‌شوند».

او در ادامه گفت: «اوکراینی‌ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. به خاطر داشته باشید که بازدید آژانس از نیروگاه اتمی زاپوریژیه به شکلی عامدانه به تعویق افتاد».

لاوروف با رد اتهامات غرب درباره ارتکاب روسیه به جنایت جنگی در اوکراین گفت: «از [آنتونیو] گوترش [دبیرکل سازمان ملل] درخواست می‌کنیم از اوکراین بخواهد هویت اجساد پیدا شده در بوچا را فاش کند زیرا مهم است بدانیم در آنجا چه اتفاقی رخ داده است».

در ادامه، «جیمز کلِوِرلی» وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «هرچه از جنگ در اوکراین می‌گذرد آثار آن بیشتر می‌شود. چهارده هزار غیرنظامی کشته شده‌اند و امنیت غذایی در جهان در وضعیت نامناسبی قرار دارد».

وی مدعی شد: «با افزایش پیشروی نیروهای اوکراینی، شواهد بیشتری از جنایت‌های روسیه آشکار می‌شود. روسیه تلاش می‌کند مقصر وضع موجود را کشورهای تحریم کننده جلوه دهد».

در این لحظه، لاوروف به نشانه اعتراض به ادعاهای یک‌جانبه در نشست، جلسه را ترک کرد. کلورلی در واکنش به این اقدام مدعی شد: «او صحن را ترک کرد. تعجبی ندارد زیرا فکر نمی‌کنم او می‌خواست محکومیت دسته‌جمعی شورا را بشنود».

در ادامه نشست، «دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین گفت: «امروز بحث ما فقط اوکراین و روسیه نیست بلکه بحران امنیتی جهانی که با آن مواجه هستیم بسیار گسترده‌تر است. تمام اعضای شورا باید درک کنند که از 24 فوریه (زمان شروع درگیری) روسیه فقط به اوکراین حمله نکرد بلکه به منشور سازمان ملل حمله کرد».

او در تلاش برای جذب تسلیحات و کمک مالی بیشتر از کشورهای غربی گفت: «تا زمانی که روسیه پاسخگو قرار نگیرد هیچ کشوری در امان نیست».

وزیر امور خارجه اوکراین در ادامه با تأکید بر تداوم جنگ برای پیشروی در دونباس گفت، روسیه در نهایت شکست خواهد خورد و بابت جنایات جنگی خود پاسخگو قرار خواهد گرفت و بدون اجرای عدالت صلحی در کار نخواهد بود.

روز گذشته (چهارشنبه) زلنسکی در پیام ویدئویی ضبط‌شده که به‌عنوان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ارسال کرده بود، گفت: «من از طرف کشوری صحبت می‌کنم که مجبور شد از خود دفاع کند اما فرمولی برای صلح دارد. ۵ شرط برای دستیابی به صلح با روسیه وجود دارد که غیرقابل مذاکره است».

اعلام آمادگی ۱۰ هزار داوطلب روس برای حضور در جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۶/۳۱ - ۱۹:۵۹

ارتش روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: در روز اول بسیج نیروهای ذخیره ارتش(24 ساعت بعد از اعلام بسیج از سوی پوتین)، ۱۰ هزار نفر داوطلب حضور در عملیات نظامی ویژه در اوکراین شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با امضای فرمان احضار بخشی از نیروهای ذخیره ارتش، تصریح کرد که اقدامات برای بسیج بخشی از این نیروها از روز ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) آغاز خواهد شد و تنها شامل شهروندانی می‌شود که دارای تجربه نظامی باشند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه بلافاصله پس از امضای این حکم اعلام کرد که ۳۰۰ هزار نفر فراخوانده خواهند شد که نزدیک به ۱ درصد از منابع بسیج عمومی در دسترس است.

تصمیم رئیس جمهور روسیه با واکنش‌هایی همراه بوده است. ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه بسیج بخشی از نیروهای ارتش روسیه را اقدامی خطرناک و بی پروا توصیف کرد.

مدودف: در صورت لزوم از سلاح هسته ای استفاده می کنیم
۱۴۰۱/۰۶/۳۱ - ۱۷:۳۸

معاون شورای امنیت روسیه امروز (پنجشنبه) تاکید کرد، مسکو می‌تواند از "هر سلاحی از جمله تسلیحات هسته‌ای" جهت محافظت از کشورش استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه در کانال تلگرامش نوشت: روسیه نه تنها توانایی‌های خود را در حوزه بسیج نیروها اعلام کرده بلکه این کشور می‌تواند از هر سلاحی از جمله تسلیحات هسته‌ای استراتژیک جهت محافظت از کشورش و مناطقی که به روسیه ملحق می‌شوند، استفاده کند.

وی در ادامه افزود: ارتش روسیه به طرز قابل توجهی منطقه دونباس و سایر مناطقی که قرار است پس از برگزاری رفراندوم به فدراسیون روسیه ملحق شوند را تقویت خواهد کرد.

مدودف در پایان نوشت: ۱. رفراندوم‌ها برگزار خواهند شد و جمهوری‌های دونباس و سایر مناطق به روسیه ملحق خواهند شد. ۲. نیروهای مسلح روسیه به طرز چشمگیری از این مناطق محافظت خواهند کرد.

وزیر دفاع انگلیس: پوتین شکست را پذیرفته است
۱۴۰۱/۰۶/۳۱ - ۱۷:۳۶

پس از آنکه ولادیمیر پوتین روز (چهارشنبه) طی یک سخنرانی از "بسیج نسبی" نیروها در روسیه خبر داد، وزیر دفاع انگلیس در واکنش اعلام کرد که اظهارات جدید رئیس‌جمهوری روسیه بیانگر این است که پوتین خود "پذیرفته" حمله روسیه به اوکراین در حال شکست است.

به گزارش روزنامه گاردین، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درخصوص "بسیج نسبی" نیروها در کشورش بدین معناست که این رئیس‌جمهور به وعده‌هایش عمل نکرده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «پوتین با الحاق غیرقانونی بخش‌هایی از اوکراین به روسیه نشان می‌دهد که خود پذیرفته حمله مسکو به کی‌یف در حال شکست است. رئیس‌جمهوری روسیه و وزیر دفاعش ده‌ها هزار تن از شهروندان خود را به کام مرگ کشانده‌اند.»

وزیر دفاع انگلیس در پایان این بیانیه مدعی شد: «هیچ تهدید و پروپاگاندایی نمی‌تواند این حقیقت را کتمان کند که اوکراین در حال پیروزی این جنگ است. جامعه جهانی متحد و روسیه به یک "مطرود جهانی" بدل می‌شود.»

ولادیمیر پوتین در صحبت‌هایش گفته بود: ارتش ما به عنوان خط مقدم نظامی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر در مقابل کل عملیات نظامی غرب عمل می‌کند. ما برای دفاع از سرزمین خود از بسیج نسبی حمایت می‌کنیم. تاکیدم بر بسیج نسبی است چون فقط برای کسانی است که نیروی ذخیره هستند و به خدمت فراخوانده می‌شوند. این حکم امضا شده است.

اعلام دلیل فرمان بسیج نیروها توسط پوتین 

سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، از آنجایی که ناتو عملا با تمام توانایی‌های لجستیکی خود با روسیه مقابله می‌کند، این کشور هم تصمیمی مبنی بر "بسیج نسبی" نیروها در روسیه اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه صریحا نسبت به دلایل این تصمیم اظهار نظر کرده است. حقیقت اینجاست که عملیات ویژه آغاز شده تا اهدافی را در اوکراین عملی کند. ما اکنون درواقع با تمام توانایی‌های لجستیکی ائتلاف نظامی ناتو مواجه شده‌ایم.

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه سخنرانی "بزرگ" خود را با محوریت الحاق اراضی اوکراین به خاک کشورش انجام داد و در سخنانش از "بسیج نسبی" نیروها در روسیه خبر داده است.

پوتین در صحبت‌هایش گفته بود: تهدید اتمی مورد استفاده قرار گرفته است. ما نه تنها در مورد گلوله‌باران نیروگاه اتمی زاپوریژیا آن هم با تشویق‌های غرب صحبت می‌کنیم که تهدید به یک فاجعه هسته‌ای است، بلکه در مورد اظهارات نمایندگان ارشد کشورهای ناتو در مورد امکان و مجاز بودن استفاده از تسلیحات کشتار جمعی علیه روسیه حرف می‌زنیم که همان تسلیحات اتمی است.

وی افزود: باید یادآورم شوم آنهایی که چنین اظهاراتی را درباره روسیه مطرح می‌کنند باید بدانند که کشور ما هم ابزار مختلفی برای نابودی دارد و در برخی از موارد این ابزار، از داشته‌های کشورهای ناتو هم پیشرفته‌تر هستند. وقتی یکپارچگی قلمروی کشور ما تهدید شود، ما از تمامی این ابزار برای حفاظت از مردم و کشور روسیه استفاده می‌کنیم. من بلوف نمی‌زنم.

درخواست زلنسکی برای مجازات روسیه 

رئیس جمهوری اوکراین از دادگاه ویژه سازمان ملل خواست تا "مجازاتی عادلانه" علیه روسیه از جمله مجازات‌های مالی و سلب حق وتوی این کشور در شورای امنیت سازمان ملل اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اظهارات از پیش ضبط شده ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز چهارشنبه در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد پس از آن پخش شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه طی یک سخنرانی از "بسیج نسبی" نیروها در روسیه خبر داد.

در راستای سخنرانی ولادیمیر پوتین، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد حدود ۳۰۰,۰۰۰ نیروی ذخیره قرار است برای اجرای این طرح "بسیج نسبی" نیروها فراخوانده شوند و این نیروهای فراخوانده شده قبل از استقرار، آموزش نظامی دریافت خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری اوکراین طی اظهارات خود پنج شرط "غیرقابل مذاکره" برای صلح را مطرح کرد؛ این اقدامات شامل "مجازات برای حمله روسیه، بازگرداندن امنیت اوکراین، تمامیت ارضی و تضمین‌های امنیتی" این کشور بود.

زلنسکی به مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «جنایتی علیه اوکراین انجام شده است و ما خواستار مجازات روسیه هستیم.»

تبادل اسرای اوکراین و روسیه با میانجی گری عربستان 

رسانه‌های عربی از موفق بودن میانجیگری عربستان سعودی بین روسیه و اوکراین برای تبادل اسرا و ورود آن‌ها به ریاض خبر دادند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، پیش از این وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «روسیه ۱۰ اسیر جنگی خارجی در اوکراین، از جمله پنج انگلیسی و دو آمریکایی، و سه تبعه سوئدی، کرواسی و مراکشی را طبق توافقنامه مبادله اسرا و با میانجیگری ریاض آزاد خواهد کرد».

این وزارتخانه ضمن اعلام خبر رسیدن هواپیمای حامی اسرا افزود: «مقامات مربوطه در عربستان، آن‌‌ها را از روسیه به پادشاهی سعودی منتقل کردند و برای تسهیل روند بازگشت به کشورهایشان تلاش می‌کنند».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۲۷
انگلیس زر زیادی می زند و جنگ ناتو و روسیه هنوز برنده ای نداشته است
بازنده اصلی مردم اوکراین بوده اند
اگر طبق گفته انگلیس اوضاع غرب در مواجهه با روسیه خوب بود اینقدر در این زمان مکرون و اتحادیه اروپا رئیسی را (تو این هرج و مرج ایران) تحویل نمی گرفتند
رفتار آنان نشان از سرشکسته بودن اروپائی ها دارد
وزیر دفاع انگلیس: پوتین شکست را پذیرفته است

خخخخ آره از تو شکست خورده از تو ترسیده لابد
مدودف گل خورده
خون کشته شدگان گردن کتایون ریاحی و علی کریمیه کتایون ریاهکار برای مصاحبه با سعودی نشنال و علی کریمی برای لیدری انقلاب جنسی
اقای پوتین، من به عنوان یک ایرانی از شما خواهش میکنم،
اول انگلستان را با سلاح هسته ای به زیر اب بفرستید،
باور بفرمایید اگر ایران مجهز به سلاح هسته ای بود، تاکنون امریکا، انگلیس فرانسه المان وبقیه متحدانش را نابودکرده بود،
فقط به این سوال من فکرکنید، اگرسلاح هسته ای الان بکارشما نیاید، دیگه چرا درستش کردید، برای نگاه کردن یا قاب گرفتن ودرالبوم گذاشتن،
ناتو در راس اش انگلیس فرانسه المان وریئیس شان امریکا باید نابود شود،
شکرخوری های مدودوف !!!!! پوتین هم از این شکرها زیاد خورد به این روز افتاده
پوتین یه بزدله که خودش کار خودشو تموم کرده. پایین می‌ره و دوستاشم با خودش می‌کشه پایین. توجیهشم احمقانه‌ست؛ مگه ناتو بسیج عمومی کرده؟
کشورهای غربی و حامی آمریکا هیچ راهی جز پذیرش شکست و پرداخت هزینه آن ندارند نه مردم آن کشورها حمایت ها از اوکراین را بخصوص در این شرایط حساس میپذیرند و نه اقتصاد رو به افول آنها اجازه ادامه چنین روندی را میدهد دیر یا زود آنها خواهند دید هزینه دفاع از برنامه های مداخله جویانه آمریکا بسیار بر آنها سنگین خواهد بود همچنین خود آمریکا هم خواهد فهمید که هزینه یکجانبه گرایی و فشار بر ابرقدرت های عالم آن هم بطور همزمان شکستی خفت بار برای ایالات متحده آمریکا در بر خواهد داشت و با سرعت آمریکا را در فاضلاب تاریخ دفن خواهد نمود
باید وزیر خارجه انگلیس این مطلب را میگفت این اکراین نیست که با روسیه میجنگد بلکه ناتو با دست اکراین مانند دوران جنگ ایران با عراق اسمی عراق بود ولی عملآ با تحریمها و فشارها با ابرقدرتها در جنگ بودیم ولی با دست صدام
روسیه رو سیه "روسیاه" ابدی تاریخ. آرزوی هزار پاره شدن دارم برای روسیه. همونطور که وطن مارو هزار پاره کرد.
اسرای جنگی آمریکایی و انگلیسی و کرواسی و سوئدی و مراکشی و.......
پس این رزمندگان جان بر کف اوکراینی کجا موندن !!؟
پوتین توان جنگیدن رو نداره عملا شکست خورده
آقای مددوف مگه کشوری به شما حمله کرده که شما برای دفاع از خود حق استفاده از سلاح هسته ای برای خودت قابل میشی
پوتین هرچه زودتر شکست را بپزیرد واز اکراین خارج شود به نفعش هست چون رفته رفته نیروهایش را ازدست خواهد داد و ممکن از خودش را هم برکنار کنند.پوشالی بودن روسیه خیلی وقت پیش برای همه ثابت شده پوتینی که به قول خودش با یک عملیات ویژه میخواست در یک هفته اکراین را فتح کند الان بعد دویصت روز دارد عقب نشینی میکند ای
کدام نیروهای ذخیره در روسیه همه دروغ ، کدام شکست پوتین ، روسیه که همه شهرهای مهم اوکراین را تصرف کرده است چطور ممکنه شکست خورده باشه ، الحاق مهمترین شهرهای اوکراین به روسیه تا چند روز دیگر کلید خواهد خورد ، حالا روسیه شکست خورده یا آمریکا انگلیس اوکراین اسراییل فرانسه آلمان لهستان و بقیه کشورهای همدست اوکراین
درود بر دولت شریف عربستان بخاطر نقش آل سعود در تبادل اسرا بین روسیه و اوکراین
خانواده های نگران اسیران در هر دو کشور، مسئولین عربستان را دعا خواهند کرد
این‌ مدودف‌ بجای سیاستمدار‌ باید میرفت دنبال‌ ورزش‌ سمک تاکرا‌ !
واقعا‌ ادم‌ شاسکولیه‌ این ملعبه‌ دست پوتین‌ !
اینها‌ ننگ مردم‌ روسیه‌ هستند‌ !
روسیه تکنولوژی و بازار غربو از دست داد همینم هرسال ضعیفترش میکنه و همه میدونیم تنها راه برای پیروزیش اینه که یا کل اوکراینو بگیره یا با حمله اتمی آمریکارو از این جنگ بیرون کنه که ظاهرا نمیتونه هیچکدومو انجام بده پس یه ورشکستس که نباید باهاش همراه شد
نظرات وزارت دفاع انگلیس درست مانند این کشورهای جمهوری های موز در آفریقا که احساس خود را به عنوان خبر اعلام می کنند عمل می کند و روسیه یک چهارم کشور اوکراین را اشغال کرده و هر روز اعلام می کند که پوتین در حال نابودی است و تمام شد و پوتین در حال فرار کردن است و جو بایدن که ملت امریکا را تا خرخره درگیر این جنگ کرده از این نظرات نمی دهد.
تا خزانه روسیه پول داشته باشد این جنگ ادامه دارد بعدا پوتین ترور میشود روسیه بیرون میرود وخسرت جنگ را مدتها میپردازد نه روسیه پیروز میشود نه اوکران شکست میخورد
اقای مدودوف قبلا رییس تو پوتین هم این تهدیدها را کرده بود ،هرگاه بفکر ملتتان باشید هرگز از این تهدیدها نمی کنید، چون بفرضاینکه این اقدام هولناک را انجام بدهید امریک،ا ، انگلیس وفرانسه،،مسکو،پطروگراد وخلاصه تمام شهرهایتان را با خاک یکسان خواهند کرد،ما میدانیم در طول تاربخ همیشه دبکتاتور ها شروع کننده جنگ هابودهاند،ولی تمام کننده کسانی دیگر خواهند بود.
مهم نیست پوتین چی‌ بگه چیزی که در عمل میبینیم مهمه. لشکر سرباز فراری‌ها از مسکو که دارن با چنگ و دندان فرار می‌کنن که جنگ نرن. بوی حلوای پوتین بدجور بلند شده
کار پوتین تمومه
حساب‌ دو دوتا‌ چهارتاست‌ پوتین‌ به یک کشور مستقل تجاوز کرده‌ بی هیچ‌ دلیلی‌ !
معلومه‌ که ملت اکراین‌ از وطنشان دفاع می کنند‌ حالا‌ ممکنه کشته هم بدن‌ و یا بسیاری‌ از زیرساختهای‌ کشورشون‌ هم‌ صدمه‌ ببینه‌ .
مسلمه‌ در درگیریهای‌ بین کشورها‌ سایر کشورها‌ هم جبهه‌ هایی می گیرند‌ کمک می کنند‌ و .....
لذا‌ پوتین شکستش‌ حتمی است و شرط‌ بستن‌ سر‌ او حماقت محض است‌ !
پوتین تصور کرده که فقط خودش سلاح اتمی داره .
مرد حسابی تو قبل از اینکه بگی قراره حمله کنی امریکا و انگلیس گفتن که حمله چه روزی اتفاق می‌افته . فکر کردی به همین راحتیه؟ یک سلاح اتمی شلیک کنی کار روسیه برای همیشه تموم میشه و با سلاح های خودت کشورتو میسوزونن
بنظرم آمادگی برای فتح اوکراین و ارمنستان و آذربایجان....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل