بازدید 25029

اروگوئه بدون باخت و گل خورده در۷بازی مقابل تیم کی‌روش!

کد خبر: ۱۱۴۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰ 22 September 2022

تیم ملی فوتبال ایران باید روز یکم مهرماه در اتریش بازی دوستانه‌ی مهمی را مقابل اروگوئه برگزار کند. کارلوس کی‌روش پس از حدود سه سال به تیم ملی بازگشته تا پس از دیدار با ژاپن در جام ملت‌های ۲۰۱۹ دوباره یک مرتبه دیگر به عنوان سرمربی روی نیمکت یوزهای ایرانی بنشیند.

در سوی مقابل اروگوئه‌ای قرار دارد که توانست در روزهای پایانی صعود به جام جهانی را جشن بگیرد. لاسلسته در راه رسیدن به این تورنمنت بزرگ مجبور شد همکاری خود با اسکار تابارز را پس از ۱۵ سال به اتمام برساند و به سراغ دیگو آلونسو بیاید.

دیگو مارتین آلونسو لوپز، سرمربی ۴۷ ساله‌ی نماینده‌ی آمریکای جنوبی در حالی سرمربی تیم ملی کشورش شد که آنها کار سختی برای جهانی شدن داشتند. آلونسو که در دوران بازیگری تیم‌ها و کشورهای زیادی را پشت سر گذاشت با سابقه بازی در اتلتیکو مادرید، والنسیا، مالاگا و  حضور در کشورهایی چون چین، آرژانتین، اسپانیا و ... در سال ۲۰۱۱ کفش‌هایش را آویخت.

بدشانسی کی‌روش در اولین بازی/ اروگوئه با رکوردی حیرت‌انگیز مقابل ایران

دیگو مانند دوران بازیگری، ایام مربیگری را هم با تیم بلاویشتای اروگوئه آغاز کرد. او سپس راهی تیم‌های گوارانی پاراگوئه، پنارول، الیمپیا پاراگوئه، پاچوکا مکزیک، مونتری مکزیک و اینترمیامی آمریکا شد و در دسامبر سال ۲۰۲۱ هدایت تیم ملی کشورش را به عهده گرفت.

دیگو در دوران مربیگری موفق شد ۲ قهرمانی در مسابقات کونکاکاف را با تیم‌های پاچوکا و مونتری مکزیک جشن بگیرد تا از این حیث رکورددار شود. او حالا به دنبال این است تا باز هم اروگوئه را در جمع مدعیان فوتبال جهان قرار دهد و دلخوش به حضور ستاره‌هایی چون رونالد آرائوخو، فدریکو والورده و داروین نونیز در پست‌های مختلف است.

دیگو از زمان حضورش توانسته رکوردی فوق‌العاده را به ثبت برساند. تیم تحت هدایت او ابتدا در چهار بازی پایانی انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی موفق شد به چهار پیروزی درخشان مقابل پاراگوئه، ونزوئلا، پرو و شیلی دست پیدا کند و با صلابت راهی جام بیست و دوم شود. آنها در ادامه سه بازی دوستانه را مقابل تیم‌های مکزیک، آمریکا و پاناما انجام دادند که ماحصل آن پیروزی سه بر صفر، تساوی بدون گل و برد پنج هیچ بود.

با این حساب اروگوئه با هدایت این سرمربی ۴۷ ساله باختی نداشته و به ۶ برد و یک تساوی دست یافته است. آمریکا تنها تیمی بوده که به آنها نباخته و ونزوئلا تنها تیمی بوده که موفق شده به لاسلسته گل بزند. حالا باید کارلوس کی‌روش و شاگردانش توانایی این را دارند تا اروگوئه را با سرمربی جدیدش شکست دهند و دروازه‌اش را باز کنند یا خیر.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان