بازدید 4026

کلمبیا خواستار مقابله جهانی با قاچاق مواد مخدر شد

رئیس جمهور کلمبیا از کشورهای آمریکای لاتین خواست تا علیه مبارزه با مواد مخدر متحد شود و در ادامه گفت: تلاش‌ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شکست خورده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴ 21 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری‌ها، «گوستاوو پترو»، رئیس جمهور کلمبیا روز سه شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک از کشورهای آمریکای لاتین خواست تا برای پایان دادن به جنگ با مواد مخدر متحد شوند.

پترو، اولین رئیس‌جمهور چپ‌گرای کلمبیا، مدت‌هاست که جنگ جهانی علیه مواد مخدر را شکست خورده عنوان می‌کند و حتی در سخنرانی مراسم تحلیف خود خواستار راهبرد بین‌المللی جدید برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر شد.

پترو در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: از آمریکای لاتین زخم خورده می آیم، از شما می‌خواهم که به جنگ غیرمنطقی با مواد مخدر پایان دهید. جامعه گسترده‌تر آمریکای لاتین می‌بایست برای شکست دادن آن چه که بدن ما را عذاب می‌دهد، متحد شوند.

پترو همچنین افزود: چهل سال از جنگ با مواد مخدر می‌گذرد، اگر مسیر را اصلاح نکنیم و ۴۰ سال دیگر طولانی شود، آمریکا شاهد مرگ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار جوان در اثر مصرف بیش از حد فنتانیل خواهد بود که در آمریکای لاتین ما تولید نمی‌شود.

بر اساس گزارشی از کمیسیون حقیقت یاب کلمبیا، قاچاق مواد مخدر و جنگ با مواد مخدر از عوامل اصلی درگیری مسلحانه در این کشور آمریکای لاتین هستند.

این کشور آمریکای جنوبی که بزرگترین تولیدکننده کوکائین در جهان به حساب می‌آید، تحت فشار زیاد جهانی برای کاهش تولید کوکائین قرار دارد.

در ژوئیه امسال یعنی دو ماه پیش، دفتر سیاست ملی کنترل مواد مخدر کاخ سفید (ONDCP) گزارش داد که تولید کوکائین کلمبیا از ۹۹۴ تن در سال ۲۰۲۰ به ۹۷۲ تن در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. به گفته این نهاد آمریکایی، زمین‌های زیرکشت کلمبیا با محصولات کوکا که ماده اصلی کوکائین است، در سال ۲۰۲۱ به ۲۳۴,۰۰۰ هکتار کاهش یافته است. این رقم در سال ۲۰۲۰ ۲۴۵,۰۰۰ هکتار بود.

پترو در سخنان خود در سازمان ملل همچنین وعده داد که کلمبیا را از وابستگی به صادرات هیدروکربن کاهش دهد. رئیس جمهور کلمبیا همچنین از اعتیاد جهانی به نفت و زغال سنگ انتقاد کرد و افزود که تلاش‌ها برای متوقف کردن گرمایش جهانی مؤثر نبوده و مبارزه با بحران آب و هوا شکست خورده است.

رهبران جهان از روز سه‌شنبه ۲۰ سپتامبر / ۲۹ شهریور در مقر سازمان ملل متحد واقع در شهر نیویورک گرد آمده اند تا با شرکت در هفتاد وهفتمین نشست مجمع عمومی این سازمان دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل و چالش‌های جهانی با هم در میان بگذارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان