بازدید 6556
۲

واکنش بورل برنامه روسیه برای رفراندوم در اوکراین

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا به شدت برنامه های روسیه برای برگزاری همه پرسی در بخش هایی از اوکراین را محکوم می کند و نتایج رای گیری را به رسمیت نمی شناسد.
کد خبر: ۱۱۴۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 21 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: روسیه، رهبری سیاسی آن و همه کسانی که در این رفراندم و سایر موارد نقض قوانین بین‌المللی در اوکراین دخیل هستند، پاسخگو خواهند بود و اقدامات محدودکننده بیشتری علیه روسیه در نظر گرفته خواهد شد.

بورل همچنین افزود که آرای همه پرسی را نمی توان به عنوان بیان آزادانه اراده مردم در این مناطق در نظر گرفت.

واکنش اتحادیه اروپا در حالی عنوان می شود که شورای مردمی جمهوری خلق لوهانسک تصمیم دارد تا یک همه پرسی را برای پیوستن این منطقه به روسیه در فاصله بین ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر برگزار کند. همچنین قرار است تا یک همه پرسی در جمهوری دونتسک در همین زمان برگزار شود.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در خصوص برگزاری یک همه پرسی مردمی به منظور پیوستن دو جمهوری دونباس (دونتسک و لوهانسک) به روسیه گفت: اوضاع کنونی نشانگر تمایل مردم دونباس برای آن است که خود تصمیم گیر باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
چطور شما موافق رفراندوم مردم بحرین بودید ولی موافق رفراندوم مناطق اوکراین نیستید
پوتین به جای این هارت و پورت ها و تلاش برای تجزیه اوکراین با روندی که پیش می رود باید نگران از دست دادن بخش هایی از روسیه باشد اشغال و تجزیه اوکراین پیشکش.
البته این درس بزرگی برای ما هم هست توده ای ها در برابر این پرسش که روسیه همیشه به فکر اشغال و تجزیه ایران بوده ادعا می کنند آ» روسیه تزاری بود اما اکنون می بینیم روسیه غیر تزاری پوتین هم همان برنامه ها را برای کشورهای دیگر دارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار