بازدید 5780

تردید دموکرات‌ها برای حمایت از بایدن در انتخابات ۲۰۲۴

در حالی که جو بایدن اعلام کرده که برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شرکت می‌کند، هنوز شمار زیادی از دموکرات‌ها در این باره تردید دارند.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷ 18 September 2022


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، در حالی که حدود 50 روز تا انتخابات میان دوره‌ای آمریکا باقی مانده و جو بایدن اعلام کرده که برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری 2024 شرکت می کند، هنوز شمار زیادی از دموکرات ها در این باره تردید دارند.

سدریک ریچموند یکی از مقامات سابق دولت بایدن در گفتگوبا ان‌بی‌سی اظهار کرد بایدن در انتخابات 2024 شرکت می کند و ما باید زیرساخت های لازم را برای او فراهم کنیم تا در این انتخابات شرکت کرده و پیروز شودو در انتخابات میان دوره‌ای نیز که تا حدود 50 روز دیگر برگزار می شود، به او کمک کنیم.

به رغم این اظهارات، بسیاری از دموکرات ها نسبت به حمایت از بایدن در انتخابات 2024 مطمئن نیستند اما به طور کلی در مورد پیروزی حزبشان در انتخابات میان دوره‌ای خوشبین و شاهد افزایش بسیار اندک حمایت ها از عملکرد بایدن هستند.

اما آیا به راستی اگر همانطور که انتظار می رود، دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را از دست داده اما اکثریت سنا را در دست داشته باشند، باز هم بایدن قصد شرکت در انتخابات 2024 را خواهد داشت؟ آیا این موضوع نوعی فشار سیاسی بر بایدن وارد می کند تا تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات تغییر دهد؟

البته به رغم این فشارها موضوع دیگری نیز مطرح است که برای بایدن بسیار مهم است. بایدن درنوامبر 2023، 81 ساله خواهد شد.

در ضمن اگر دونالد ترامپ بار دیگر تبدیل به نماینده حزب جمهوری خواه شده و در انتخابات 2024 شرکت کند، آیا باز هم بایدن همه چیز را کنار گذاشته و در انتخابات شرکت می کند؟

ادی وال نظریه پرداز دموکرات ضمن آنکه از دموکرات ها خواست تا خونسردی خود را حفظ کنند، اظهار کرد من فکر می کنم اسرار زیادی در چرخه بی پایان اخبار سیاسی قرار دارد. ترامپ تنها 3 دقیقه پس از تصدی سمت ریاست جمهوری گفته بود که در انتخابات بعدی باز هم شرکت خواهد کرد، اما این موضوع غیرعادی و غیرمعمول نیست که یک رئیس جمهور تا پس از انتخابات میان دوره ای منتظر مانده و سپس برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کند.

این در حالی است که بایدن بارها اعلام کرده که در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 شرکت خواهد کرد. اخیرا در ماه ژوئن نیز او اظهار کرده بود که برای مبارزه با ترامپ در رقابت های انتخاباتی ناامید نیست.

هفته گذشته نیز کاملا هریس معاون بایدن، به طور مفصل، انتخابات بعدی این کشور را در صورت کناره گیری بایدن از شرکت در انتخابات، مورد بررسی قرار داد. وی اظهار کرد رئیس جمهور قاطعانه تصمیم دارد دوباره در انتخابات شرکت کند و اگر این کار را انجام دهد من با افتخار در کنار او خواهم بود.

برخی منابع خاطرنشان کردند بایدن بررسی کمپین انتخاباتی 2024 را به آرامی آغاز کرده و پیام های مخابره شده درطول انتخابات میان دوره‌ای را ارزیابی می کند.

این در حالی است که شرکت نکردن یک رئیس جمهور فعلی در انتخابات بعدی در آمریکا، امری بسیار غیرعادی است. آخرین بار این اتفاق در زمان لیندن جانسون در دوران جنگ ویتنام افتاد. اما آمریکا تاکنون رئیس جمهوری به سن و سال بایدن نداشته است.

با وجود آنکه بایدن تنها نامزدی بود که ترامپ را در رقابت الکترال شکست داد اما برخی دموکرات ها به دنبال نامزد دیگری برای رقابت احتمالی با ترامپ در انتخابات 2024 هستند.

بایدن پیشتر تاکید کرده که احساس می کند که تنها فردی در حزب دموکرات است که می تواند ترامپ را شکست دهد، اما اگر ترامپ در انتخابات شرکت نکند، بایدن با رقبای دیگر جمهوری خواه از جمله ران دوسانتوس فرماندار فعلی فلوریدا که امیدهای بسیاری نسبت به او وجود دارد، رقابت کند. در این صورت، سن فاکتوری مهم برای رقابت بایدن با سانتوس خواهد بود که تنها 44 سال دارد.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی های اخیر نیویورک تایمز نشان داد که میزان حمایت از عملکرد بایدن به 42 درصد رسیده در حالی که این رقم در ماه جولای، 33 درصد بوده است.

جوئل پاین، نظریه پرداز دموکرات نیز در این باره گفت: همیشه مسیری برای یک رئیس جمهور وجود دارد تا با قدرت به موقعیت سیاسی اولیه خود بازگردد زیرا ممکن است حمایت های شمار زیادی از هم حزبی هایش را از دست داده باشد. بایدن می تواند دوباره حمایت های لازم را بدست آورده و این موضوع برای شرکت او در انتخابات 2024 بسیار خوب است.

نشریه هیل نیز در مقاله‌ای به بررسی وضعیت اقتصادی آمریکا در آستانه انتخابات میان دوره‌ای در این کشور و تلاش بایدن برای مساعد جلوه دادن اوضاع اقتصادی پرداخت.

در حالی که جو بایدن با سفر به مناطق مختلف آمریکا در تلاش برای نشان دادن موفقیت های اقتصادی دولتش و تقبیح اقدامات دولت ترامپ است، مردم آمریکا باید خود را برای یک تورم اقتصادی بزرگ همراه با رکود آماده کنند.

در این مقاله آمده است بایدن به جای آنکه از انتخابات میان دوره‌ای برای سیاست های خود استفاده کند، اما قصد دارد آن را تبدیل به رفراندومی برای دونالد ترامپ کند. در حالیکه رشد اقتصادی کشور بسیار آهسته و کند است، تورم بالای 8 درصد است و متوسط هزینه های زندگی برای خرید اجناس مشابه و دریافت خدمات یکسان، در هر ماه 460 دلار افزایش می یابد.

در همین حال، بانک مرکزی آمریکا پیش بینی کرده که نرخ تورم به سرعت و بسیار سریعتر از پیش بینی های قبلی بالا رود. در هفته آینده، تقریبا 100 کالای اساسی به میزان 20 درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

در پاسخ به چنین حالت تهاجمی در اقتصاد آمریکا، امیدها نسبت به کاهش ملایم قیمت ها از بین رفته و باید دوباره بررسی شود.نرخ های بیشتر نیازمند ابزارهایی است. ما اخیرا در بخش مسکن، شاهد افزایش چشمگیر هزینه های هستیم. مجوز ساخت یک واحد مسکونی جدید به علت افزایش نرخ رهن و اجاره بالا رفته است.

در همین حال، اخیرا جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا اخیرا اظهار کرده بود بانک مرکزی برای کنترل تورم بدون ایجاد رکود در اقتصاد، فرصت مناسبی دارد. اما به نظر می رسد دیگر دیر شده و بانک مرکزی فرصت خود را از دست داده است.

همچنین جو بایدن پیش بینی کرد در صورتی که دموکرات ها در انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر شکست بخورند، دو سال واقعا سخت را در پیش خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه دموکرات ها باید کنترل سنا و مجلس نمایندگان را در دست داشته باشند افزود: اگر ما کنترل هر کدام از مجلس ها را از دست بدهیم، دو سال واقعا سخت را در پیش خواهیم داشت. من از این بعد زمان بیشتری را به بیان مخالفت خود با به قدرت رسیدن جمهوری خواهان اختصاص می دهم.

بایدن همچنین خوشبینی خود را به طور کلی در مورد آمریکا ابراز و تصریح کرد خوشبینی من به این علت نیست که من رئیس جمهور هستم بلکه به دلیل ماهیت خود آمریکاست.

بایدن همچنین هشدار داد اگر دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای شکست بخورند، آنها شانس تصویب دوباره قانون حق سقط جنین برای زنان را که یک دادگاه عالی در ماه ژوئن آن را لغو کرد، از دست می دهند. اگر جمهوری خواهان به قدرت برسند، این قانون به طور کلی، لغو می شود.

این در حالی است که نتایج آخرین نظرسنجی های سی بی اس، نشان می دهد جمهوری خواهان پیشتاز انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا هستند.

براساس نتایج این نظرسنجی، جمهوری خواهان در کنترل مجلس نمایندگان در انتخابات میان دوره‌ای سال جاری، پیشتاز هستند و انتظار می رود جمهوری خواهان 230 کرسی و دموکرات ها 205 کرسی مجلس را تصاحب می کنند.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان می دهد دموکرات ها از موضوعات و وقایع اخیر دلسرد شده و نسبت به جمهوری خواهان تمایل کمتری به شرکت در انتخابات دارند.

در 8 نوامبر، "جو بایدن"، رئیس جمهور ایالات متحده ممکن است به سرنوشت سلف های خود دچار شود. تقریباً در ایالات متحده مرسوم است که رئیس جمهور در انتخابات میان دوره‌ای مجازات می شود. اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که این بار هم همین‌طور خواهد بود، میزان محبوبیت بایدن تقریباً به اندازه محبوبیت سلف او دونالد ترامپ قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای 2018 بد است. طبق نظرسنجی «یو‌اس‌ای تودی» و دانشگاه سافولک، تنها 39 درصد از مردم آمریکا از وی راضی هستند و 56 درصد از عملکرد رئیس جمهور خود ناراضی هستند.

نتایج اکثر مؤسسات نظرسنجی پیش بینی می کنند که جمهوری خواهان اکثریت مجلس نمایندگان را که در همه ایالت ها و به طور کامل انتخاب می شود، به دست خواهند آورد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر