بازدید 34387

کشف زندان سری پ ک ک در کوه‌های سنجار عراق

منابع امنیتی عراق اعلام کردند نیرو‌های ارتش این کشور زندان سری متعلق به عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) را در کوه‌های سنجار واقع در استان نینوای عراق کشف کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ 15 September 2022

 

به گزارش تابناک، شفقنا به نقل از سایت «دارکا مازی» نوشت: که نزدیک به دولت اقلیم کردستان اقلیم به شمار می‌رود، منابع امنیتی تصریح کردند: واحد اطلاعات ارتش عراق موفق به کشف یکی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های متعلق به پ ک ک در منطقه جلمیران در کوه سنجار شده، اما تاکنون قادر به رفتن به محل این زندان نیست.

سایت دارکا مازی نوشت: پس از حصول اطلاعات موثق از وجود زندان در این منطقه، فرمانده تیپ ۲۰ ارتش عراق برای بازدید میدانی از این زندان سری به منطقه مذکور رفت، اما عناصر مسلح پ ک ک مانع از ورود وی شدند.

به گفته این منابع، سرهنگ اثیر الربیعی فرمانده تیپ ۲۰ ارتش عراق با حمایت بالگرد‌های نظامی و در راس نیرویی نظامی به این منطقه رفت، اما به دلیل ممانعت عناصر پ ک ک از ورود وی به زندان، تنش‌هایی میان دو طرف شکل گرفت.

در همین رابطه، «اسماعیل سنجاری»، عضو حزب دموکرات کردستان اظهار داشت: عناصر پ ک ک چندین زندان و بازداشتگاه سری در مناطق تحت نفوذ خود در اقلیم و یا استان نینوا واقع در شمال عراق دارند و این‌ها اطلاعات موثق و دارای مستندات لازم است، اما دولت عراق هیچ واکنش و اقدام جدی برای برخورد و برچیدن این زندان‌ها انجام نمی‌دهد.

سنجاری تاکید کرد: پ ک ک بر اساس طرح‌های خطرناکی عمل می‌کند که تاثیرات منفی بر امنیت شمال عراق دارد، باقی ماندن این گروه خطری بزرگ بر امنیت عراق و اقلیم کردستان است.

پ ک ک که در فهرست گروه‌های تروریستی جای دارد، در مناطق متعدد مرزی با ترکیه نظیر قندیل، زاخو، العمادیه، متین، افاشین و زاب فعالیت دارد و آنکارا به دلیل وجود این گروه مخالف خود در شمال عراق حملات نظامی متعددی در این منطقه انجام داده و می‌دهد.

شهر سنجار هر از گاهی شاهد درگیری‌هایی میان ارتش و عناصر مسلح پ ک ک است که مخالف اجرای توافق عادی سازی اوضاع در این شهر است که میان بغداد و اربیل به امضا رسیده است.

بر اساس توافق بغداد و اربیل، پلیس و دستگاه‌های امنیت ملی و اطلاعات منحصرا مسئولیت امنیت داخل سنجار را برعهده خواهند داشت و دیگر یگان‌ها و گروه‌های مسلح با نظارت فرماندهی عملیات مشترک و الحشد الشعبی به خارج از شهر انتقال داده خواهند شد.

در این توافق همچنین تصریح شده که امنیت سنجار با تعیین ۲۵۰۰ نیرو‌های امنیتی داخلی تقویت خواهد شد و مشارکت عادلانه آوارگان سنجاری موجود در اردوگاه‌ها در این نیرو‌ها تضمین خواهد شد به طوری که ۱۰۰۰ تن از این نیرو‌های امنیتی از اهالی سنجار و ۱۵۰۰ تن از آوارگان تشکیل خواهد شد.

در ادامه بند مربوط به محور امنیتی همچنین ذکر شده که به حضور پ ک ک از سنجار و مناطق اطراف آن پایان داده خواهد شد و این گروه هیچ نقشی در این منطقه نخواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها