بازدید 5752

افزایش نرخ تورم سالانه در عربستان برای ۳۲ مین ماه

- داده های رسمی اداره کل آمار عربستان نشان می دهد که نرخ تورم سالانه در این کشور، برای سی و دومین ماه پیاپی افزایش یافته و به بالاترین سطح خود طی یک سال اخیر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ 15 September 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی ترکیه (AA)، داده های رسمی اداره کل آمار عربستان سعودی که امروز (پنج شنبه) منتشر شد حاکی از آن است که شاخص سالانه قیمت مصرف کننده (نرخ تورم سالانه) در این کشور در ماه آگوست گذشته شاهد افزایش 0.3 درصدی نسبت به ماه پیش از آن بوده و به سه درصد رسیده است.

بر اساس داده های این اداره دولتی، در حالی که نرخ تورم سالانه در عربستان در ماه آگوست به بالاترین سطح خود طی 14 ماه اخیر یعنی از ماه ژوئن سال 2021 تاکنون رسیده، نرخ تورم ماهانه در این کشور نیز در ماه گذشته میلادی به میزان 0.4 درصد افزایش یافته است.

داده های رسمی اداره کل آمار عربستان همچنین نشان می دهد که نرخ تورم در این کشور در ماه آگوست گذشته برای سی و دومین ماه پیاپی افزایش پیدا کرده جایی که طی سال 2019 میلادی به طور کامل کاهش یافت و از آن هنگام تاکنون شروع به افزایش کرده است.

این در حالی است که افزایش نرخ تورم در عربستان در ماه گذشته میلادی به طور عمده ناشی از افزایش سالانه چهار درصدی قیمت مواد غذایی و آشامیدنی و حمل و نقل به عنوان دومین و سومین بخش تاثیرگذار شاخص بوده است.

شایان ذکر است که عربستان به عنوان بزرگ ترین صادرکننده نفت در جهان، از اوایل سال 2018 میلادی یارانه بنزین را لغو کرده و ارزیابی دوره ای آن را آغاز نمود در حالی که از ماه ژوئیه سال 2020 نیز، این کشور برای مقابله با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل شیوع نسل جدید ویروس کرونا (کووید-19)، شروع به افزایش مالیات بر ارزش افزوده از پنج درصد به 15 درصد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی