بازدید 13267

اردوغان: در کنار برادرانمان در آذربایجان خواهیم ایستاد

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن متهم کردن ارمنستان به نقض توافق امضاشده با باکو، گفت که ترکیه همواره در کنار جمهوری‌ آذربایجان خواهد ایستاد.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ 15 September 2022

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، شامگاه چهارشنبه در جریان مراسم افتتاح خوابگاه‌های دانشجویی در آنکارا تأکید کرد که ترکیه هیچگاه جمهوری آذربایجان را تنها نخواهد گذاشت.

بنا بر گزارش شبکه «تی‌آرتی»، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «امیدواریم ارمنستان در سریع‌ترین زمان ممکن از این مسیر اشتباه بازگردد و زمان و انرژی خود را برای صلح بگذارد. نمی‌توان وضعیت پس از نقض توافق امضاءشده با جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان را پذیرفت».

رجب طیب اردوغان اضافه کرد: «جهان باید بداند که ما در برابر حمله اخیر ارمنستان کنار برادرانمان در جمهوری آذربایجان ایستاده‌ایم؛ همان‌طور که همیشه در کنار این کشور بوده‌ایم».

اردوغان همچنین برای آن دسته از نظامیان جمهوری آذربایجان که در جنگ با ارمنستان مجروح شدند، آرزوی شفای عاجل و برای کشته‌شدگان از خداوند طلب رحمت کرد.

در واپسین ساعات روز دوشنبه هفته جاری درگیری‌های شدیدی بین نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داد که به گفته وزارتخانه‌های دفاع دو طرف، چند نقطه در مرز شاهد تیراندازی و تبادل آتش بود.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در پارلمان این کشور به آمار تازه تلفات نیروهای ارمنستان در دور تازه درگیری با جمهوری آذربایجان اشاره کرد. نخست وزیر ارمنستان به نمایندگان پارلمان این کشور گفت که شمار کشته‌های ارمنستان در نتیجه حملات نیروهای جمهوری آذربایجان به ۱۰۵ نفر رسیده است.

تحلیلگران بر این باورند که درگیری‌های جدید احتمال پیشرفت‌ در مذاکرات را از بین برده و خشونت‌ها در هر دو طرف افکار عمومی را بیشتر افراطی کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱۶
درود به شرفت ، با اینکه سنی هست در کنار برادران شیعه آذربایجان در برابر کفار ارمنی ایستاده است
پاسخ ها
حبیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
ارمنی ها کافرنیستند مسیحی هستند ولی این مردک نه تنها سنی نیست که اصلا دین ندارد.
ایرجی
| Australia |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
منظورت همون برادران شیعی هست که اجازه عزاداری محرم رو ندادند ، ما هم شیعه هستیم ولی در کنار حماس ایستادیم ، اینا دلیل نمیشه و مهم اینه که هدف و منظور چی باشه!؟
احسنت؛ اسلام پیروز شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
الهام پدرش عضو هیات رئیسه شوروی ملحدبود.اردوغان هم خودش به صراحت میگه پان ترکه. اونوقت اتحاد ایندو چه ربطی به اسلام داره؟؟؟
بالاخره آتش دامان ترکیه را خواهد گرفت . عراق ، سوریه ، قفقاز ، لیبی ، یونان ، قبرس و ... کشوری با ظرفیت محدود مانند ترکیه و این همه شاخه شانه برای نقاط مختلف . دیر یا زود همانهایی که با وامهای مصلحتی ترکیه فقیر بیست سال قبل را برای چنین روزهایی فربه کردند ، سر وقتش به مسلخ خواهند برد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
ماجراجویی های رجب اردوغان خود ترکیه راهم بدبخت کرده.یک کشوربسرعت درحال توسعه ازوقتی این فرد ماجراجو با افکارمالیخولیایی رئیسش شده دچارمشکلات فراوانی شده ازجمله طی همین چندماه اخیرجزو کشورهای با بالاترین تورم شده.
تمام فتنه ها زیر سر اردوغان موزماره
سوریه یونان قفقاز عراق اوکراین قبرس .... متاثر از سیاست‌های فتنه گرانه اردوغانه
اردوغان شیاد نه تنها برادر آذربایجانیها نیست که با جعل مطلق وبیشرمانه تاریخ وهویت آذربایجان درپی توهمات شیطانی خوداست. استاندارخائن باکو هم که حتی خط وزبان مردم این سرزمین را به استانبولی تغییرداده بداند جایی دربین مردم این منطقه ندارد وبرادراصلی مردم این منطقه همان آذربایجانیهای ایران وبلکه کل مردم ایران هستند.لعنت خدا برفتحلیشاه ملعون که این منطقه ازسرزمین عزیزمان را به باد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
درود بر شرفت
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
داداش چی زدی؟
اگر دولت ما بجای پرداختن به کشورهایی که ربط چندانی به ایران ندارند ازهمان زمان فروپاشی شوروی روی این سرزمین جداگشته ازمیهن تمرکزبیشتری میکردند دیگر افراد ودولتهایی نامربوط مثل ترکیه ورئیس مرموزو هزارچهره اش نمیتوانستند اینطور در جایی که اصولا باید ما میبودیم نفوذ وعواملش را آنجا حاکم کند.
الان برای اردوغان می ارزه، شده حامی آذربایجان. اگه نیارزه بلافاصله آذربایجان رو به ارمنستان میفروشه
ایشون کار دیگری جز دخالت در امور کشورهای همسایه نداره؟ چرا اقتصاد کشور خودش رو مدیریت نمیکنه که در حال ترکیدنه.
ما هم در کنار ارمنستان همسایه نجیبمان خواهیم ایستاد
چه عالی، دوست یعنی اردوغان؛ امروز عاشقه، فردا فارغ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها