بازدید 5661

پایان کلاهبرداری‌های سردار و سرهنگ قلابی

کد خبر: ۱۱۴۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴ 14 September 2022

دو مأمور قلابی که در دو پرونده جداگانه با معرفی خود به عنوان مأمور پلیس و حمل سلاح از مردم کلاهبرداری می‌‌کردند، از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش ایران، در نخستین پرونده مأموران کلانتری بازار تهران گزارش‌هایی مبنی بر کلاهبرداری مردی با لباس نظامی در محدوده بازار دریافت کردند که نشان می‌‌داد وی با حمل کلت جنگی و نصب و جعل عنوان نظامی سرتیپ دومی یکی از ارگان‌های نظامی، دست به اقدام مجرمانه می‌‌زند که در ادامه مأموران پلیس موفق شدند متهم را در حالی که با یکی از شهروندان در حال گفت‌وگو بود، شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ امیرهوشنگ امیری سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این باره گفت: با بررسی بیشتر پلیس و استعلام‌های لازم مشخص شد که متهم نظامی نبوده و در هیچ یک از ارگان‌های نیروهای مسلح فعالیت نمی‌کند و بدون داشتن کارت شناسایی و فقط با پوشیدن لباس فرم و نصب آرم و علائم سرداری (سرتیپ دومی) و حمل یک سلاح کلت جنگی در سطح شهر تردد می‌‌کند.

در بررسی سوابق متهم مشخص شد که وی سابقه‌دار بوده و پیش‌تر با همین عنوان مجرمانه به دفعات مختلف دستگیر شده و تحمل کیفر داشته است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با اشاره به اینکه با دستور قضایی متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت از شهروندان خواست، در صورت مشاهده چنین افرادی گزارش‌های امنیتی و انتظامی خود را از طریق سامانه پلیس 110 در میان بگذارند.

دستگیری سرهنگ قلابی

در پرونده دیگر مردی پس از تصادف با یک خودرو، خود را سرهنگ پلیس آگاهی معرفی کرده و قصد سوء استفاده از این عنوان را داشت که دستگیر شد.

سرهنگ محمدقاسم طرهانی، جانشین پلیس پیشگیری پایتخت در مورد این متهم گفت: در پی وقوع تصادفی که در محدوده میدان آزادی رخ داد و با تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی، عوامل کلانتری آزادی به نشانی اعلامی اعزام شدند و هنگام حضور در محل فردی که تصادف کرده بود، خود را از عوامل پلیس آگاهی معرفی کرد. مأموران در همان تحقیقات اولیه به این فرد مشکوک و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که وی مأمور نیست.

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه افزود: در بررسی‌های بیشتر از خودروی متهم یک عدد اسلحه کلت کمری و یک رشته دستبند فلزی و بی سیم دستی و کارت شناسایی با درجه سرهنگی کشف شد و متهم 40 ساله پس از انتقال به کلانتری اعتراف کرد به منظور کلاهبرداری از شهروندان خود را مأمور پلیس معرفی می‌‌کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس