بازدید 64248
خداحافظی قریب الوقوع سورنا ستاری با دولت

«دهقانی فیروزآبادی»، گزینه محتمل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

از دلایل استعفای ستاری اطلاع خاصی در دست نیست، اما شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که این استعفا به زودی پذیرفته خواهد شد و رایزنی برای تعیین جانشین وی هم به نتایج نهایی رسیده است؛ دستورکاری که تا نهایی شدن آن، ستاری با قوت به فعالیتش ادامه خواهد داد و حضور وی در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از استعفا، بر این اساس رقم خورده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 14 September 2022
«دهقانی فیروزآبادی»، گزینه محتمل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریبا استعفای سورنا ستاری از سمتش در دولت، شنیده‌ها حکایت از موافقت با این استعفا و سپردن سکان هدایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به فردی شناخته شده در جامعه علمی کشورمان دارد.

به گزارش «تابناک»؛ سورنا ستاری استعفا داد؛ این خبری غیررسمی است که طی ساعات گذشته منتشر شده و بررسی‌ها حکایت از صحت آن دارد؛ استعفایی که حکم پایان مسیری طولانی مدت را دارد که ستاری از آبان ۹۲ و با حکم حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم در آن پای نهاد، در مرداد ۹۶ و با آغاز به کار دولت دوازدهم تمدید شد و حتی با پایان ماموریت این دولت هم تداوم یافت.

درباره اتفاقی سخن می‌گوییم که به نوعی بسیار جالب توجه است. اینکه سکاندار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور کشورمان با تغییر دولت تغییر نکرد و ابراهیم رئیسی ترجیح داد دست به ساختار این معاونت نزده و به نوعی اجازه تداوم فعالیت‌ها را به ستاری و مجموعه تحت امرش بدهد؛ اتفاقی که اگر نگوییم بی سابقه، در تغییرات سیاسی کشورمان کم سابقه است.

موضوعی که نشان از اعتماد رئیس جمهور به عملکرد ستاری دارد، حتی با وجودی که نامگذاری سال توسط رهبر انقلاب به نوعی توجه‌ها را به این حوزه بیش از هر زمانی معطوف کرده است. نکته‌ای کلیدی که چه بسا یکی از دلایلی باشد که ستاری را مجاب به تصمیمی کرده باشد که در ساعات اخیر، نام وی را به صدر اخبار رسانده و فرجام استعفای وی و این معاونت خاص در زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری را به سوالی جدی بدل کرده است.
 
«دهقانی فیروزآبادی»، گزینه محتمل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
حضور ستاری در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آن هم پس از انتشار خبر استعفای وی، مورد توجه عکاسان و خبرنگاران قرار گرفت.
 

البته از دلایل استعفای ستاری اطلاع خاصی در دست نیست؛ اما شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که این استعفا به زودی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت و رایزنی برای تعیین جانشین وی هم به نتایج نهایی رسیده است؛ دستورکاری که تا نهایی شدن آن، ستاری با قوت به فعالیتش ادامه خواهد داد و حضور وی در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از استعفا، بر این اساس رقم خورده است.

اما چه کسی جانشین وی و معاون بعدی ریاست جمهوری از کجا عازم خیابان شیخ بهایی در قلب پایتخت خواهد شد تا سکان امور بسیار مهم علمی و فناوری کشور را در دست بگیرد و به حرکت کشور در مسیری ویژه که در شعار سال ترسیم شده، کمک نماید؟ سوالاتی که کنکاش پیرامون آنها، به مشخص شدن فرد جانشین ستاری منجر می‌شود که فردی شناخته در جامعه علمی کشور است.

«دهقانی فیروزآبادی»، گزینه محتمل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری«دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی»، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با درجه «دانشیار»، گزینه احتمالی سکانداری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. استاد دانشکده مهندسی هوافضا که در این رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کرده و بعد به عضویت هیات علمی این دانشگاه درآمده و در کارنامه اش عناوینی مانند «استاد نمونه آموزشی» و «استاد نمونه پژوهشی» هم به چشم می‌خورد.

فردی با سابقه تدوین بیش از یکصد مقاله علمی که تجاربی در کسوت معاون در دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه آزاد اسلامی را پشت سر گذاشته و افزون بر فعالیت در مجموعه‌های متعدد دانش بنیان و برخی مراکز نوآوری و تحقیقاتی، چند ماهی است به سمت ریاست جهاد دانشگاهی انتخاب شده و به فعالیت مشغول است. دورانی که خیلی زودتر از آنچه هیات امنای جهاد دانشگاهی فکرش را می‌کردند به پایان خواهد رسید، چون قرار است ماموریتی خطیر به وی سپرده شده و همگان چشم انتظار تحولی باشند که چه بسا ستاری هم با احساس ضرورت رقم خوردن آن، به رغم همکاری صمیمانه اش با دولت سیزدهم و اعتماد رئیس جمهور به وی، با استعفا، کوشید زمینه ساز شکل گیری اش شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۴۳
از استعفای جناب ستاری بوی خوشی به مشام نمی رسد
معاونت علم و فناوری یک مقاله چاپ کن نمی خواهد . کسی را میخواد که در تولید دانش بنیان استخوان خرد کرده باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
کدوم مقاله . طرف الکی رزومه سازی میکنه و مینویسه 100 مقاله علمی !
طرف هوا وفضا خونده و فضاسازی رو خوب بلده
خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود آنکه در او غش باشد!!
حافظ
نقطه نظرات ایشان در مورد قبول نداشتن ارتباط صنعت و دانشگاه نشان از بی تجربگی ایشان دارد.بروند و ببینند که کشورهای پیشرفته مخصوصا آلمان چه ارتباط سنگینی بین صنعت و دانشگاه برقرار کرده است.دانشجوی صفر کیلومتر تا وقتی وارد صنعت نشود و وارد بازار کار نشود فقط اطلاعات تئوریک صرفی دارد که زیاد به دردش نمی خورد و تا زمانی که وارد کار اجرایی و عملی نشود حاصلی برایش نخواهد داشت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
دهقانی دنبال پستهای مدیریتی است نه ارتباط علم و صنعت
انقد از کارای این دولت الکی تعریف میکنید حتی اگر آقای دهقانی گزینه مناسبی برای این سمت باشن هم با دیده تردید بهش نگاه میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
دهقانی نه تنها گزینه مناسبی نیست بلکه هبات علمی بودنش در صنعتی شریف با لابی بوده است نه شایستگی
اگر گزینه دهقانی باشه و رشته تخصصی اش هم هوا فضا باشد می شود نتیجه گرفت بازهم دولت به سمت نظامیان و اختصاصا صنعت موشک سازی چرخیده
از بیکاری زیاد ببینید چند روز هست چجور تیتیر میزنید که انگار چه شده است! از بس منتظر استیضاح وزیران هستید، با این بزرگ نمایی، دل خود و مردم را مثلا خوش میکنید! این کشور به نظر شما شبیه شوخی و طنز نیست که چیزی به اسم معاونت علمی داشته باشید! شبیه جوک هست
به شرطی که یک خانه تکانی در ارکان این نهاد و زیر مجموعه ها انجام گیرد عالیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
اتفاقا زیرمجموعه ها تغییر کردند من متعجبم چرا دکتر ستاری هنوز هستند!!!
احتمالا باز پای آقازاده ها در میانه. اخیرا به هر وسیله ای میخواهند پخمگی خودشان را تحت عنوان دانش بنیان ثبت کنند و البته سدی به نام دکتر ستاری که اجازه این کار را نداده.
هروقت امثال مریم میرزاخانی ها و مونا جراحی ها شدند معاون علمی رییس جمهور ، آنوقت بر طبل شادانه بکوبید

افرادی که با سهمیه دکتری گرفته اند ، معاون علمی شدند فرقی به حال مملکت نمیکنه
هروقت امثال مریم میرزاخانی ها و مونا جراحی ها شدند معاون علمی رییس جمهور ، آنوقت بر طبل شادانه بکوبید

افرادی که با سهمیه دکتری گرفته اند ، معاون علمی شدند فرقی به حال مملکت نمیکنه
رئیسی مثکه خیلی میدون رو دنبال می‌گنه.
داوری میدون شده سکوی وزارت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
دهقانی عاشق رسانه و دیده شدنه .
در دانشگاه آزاد و جهاد دانشگاهی همه اش بدنبال برپایی نمایشگاه و عکس و تصویر و رسانه است
از امام صادق نبود کسی؟
در تلویزون هم در شکبه دو برنامه میدان دیده شدن
همین که ریاست سورنا ستاری رو تمدید نمی کردن یعنی می خواستن خودش استعفا بده این سازمان در این یک سال کاملا منفعل بود و حتی معاون به جای دکتر صالحی انتخاب نکرده بودن
متاسفانه دهقانی فیروزآبادی در دانشگاه آزاد اسلامی ویرانه ای از خود برجا گذاشته که فقط تبلیغات بوده و بس
صفر کیلومتره
دهقانی توسط خودش و اطرافیانش و یک خبرگزاری زیرمجموعه خودش داره بازارگرمی میکنه
حالا این بابا اصلا سواد خواندن ونوشتن داره
آقا یکی بیارید صنعت رو هم بشناسه این آقا همش تو دانشگاه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
دانشگاه نبوده بلکه بدنبال پستهای مدیریتی دانشگاه بوده
یکصد مقاله علمی ؟
چندتاش رو نام ببرد
پاسخ ها
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
مقاله ها رو خودشون نمینویسن، دانشجوها مینویسن اسم این مثلا اساتید رو هم میذارن بغل اسم خودشون که نمره شون رو بگیرن. هر مقاله درست و حسابی نتیجه و حاصل یه تحقیق نو و مفصل در مورد مسایل روز با نتایج چشمگیر و تازه هست که قبلا کسی بهشون نرسیده بوده .برای هر تحقیق اگه فقط دو سال در نظر بگیریم(که البته خیلی بیشتر از این حرفاست و شاید تا 10 سال هم طول بکشه تا یه تحقیق به نتایج درخور و
چشمگیر برسه) این بابا باید الان حداقل 250 سالش باشه که تونسته باشه 100 تا مقاله بده.
آیا فردی با سابقه درخشان آکادمیک مناسب سمت اجرایی در سطح معاون ریاست جمهوری است؟
این فیروزآبادی ها چی می خوان از جون ما!
جای مهر روی پیشونی آدمها نشون میده تمام جایگاه و اعتبارشون را خودشون به دست آوردند و اصلا رانتی در کار نبوده!
مگه دانشگاه امام صادق فارغ التحصيل بيكار نداره كه ميخوان از دانشگاه ديگه مدير جذب كنن ؟ يكدستي دولت اينجوري به هم ميخوره !
این طهرانچی با بابک نمگاهداری و روح اله فیزوز ابادی و ................. بدنبال تقویت باند مافیایی خودشه و بیچاره دانشگاه ازاد این وسط بازیچه سکوی پرتاب اقایان شده است
این فیروزآبادی هم یاد گرفته چندماهی جایی میره و خراب میکنه ولی برای خودش رزومه سازی میکنه . دتنشگاه ازاد با هزینه ملیاردی از شهریه دانشجویان، نمایشگاه بی خاصیت غصر امید با بوق و کرنا راه اندازی کرد برای اهداف شخصی خودش .
دکتر ستاری رو از نزدیک میشناسم. فردی دانشمند و متعهد و البته به کم راضی نیستند. بدیهی است که با ‌شرایط مضحک امروز دولت نشود کنار آمد. همان فیروز آبادی ها لایق اوضاع این چنینی هستند
اگر پیراهنشان را یک سایز بزرگتر انتخاب می‌فرمودند، باعث سربلندی بود تا اینطور دگمه لباسشان در حال جدا شدن باشد . کمی به سر و وضع خودتان برسید . والله مایع آبرو ریزی هستید . این چه مدل نشستن یک وزیر است با دگمه های در حال باز شدن . کسی نیست اصول لباس پوشیدن را به وزرا آموزش دهد . خانومهای این وزرا بلد نیستند مردان خود را آراسته به سر کار بفرستند.؟ اسلام و کشور اسلامی را با شلختگی و بی نظمی به دنیا نمایان میکنید؟
۶ ماه که از رفتن ستاری و امدن فیروز ابادی می گویند
قرار این یکی تند تند مجوز دانش بنیان بده تا عده ای گعده نشین پول باد اورده .یعنی وامهای بانکی کلان را بگیرند .و به اسم دور زدن تحریم ....خودشان و همسرانشان و فرزندانشان به خارج بروند
صدای پای خاوری های جدید میاید
منتظر باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
دهقانی فیروزابادی برای خودش با چند خبرنگار ، تبلیغات راه اندازی کرده تا بالاتر بره
برای این دولت بهتر است بنیاد فراری دادن نخبگان احداث شود.
سلام. من ایشون می شناسم. انسان شریف و بزرگواری است. خواستگاه ایشان صنایع دفاع است که به دانشگاه رفته و آنجا زیر نظر آقای دکتر حدادپور(که ایشان هم از صنایع دفاع رفته اند دانشگاه) رشد کردند و هیئت علمی شدند. از توان مدیریتی ایشان شناخت زیادی ندارم ولی بهتر است کسانی این پست را بگیرند که بعد فناوری شان قوی تر از علمی شان باشد و همچنین تجربه کار با صنایع مختلف را داشته باشند. مشکل کشور ما خلاقیبت در تبدیل علم به ثروت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
برای اینکه هیات علمی بشود همه کار کرده و الان هم برای اینکه معاونت رییس جمهور بشود همه کار میکنه .
رفتن ستاری فاجعه است برای دانش بنیان ها
امید است استفا مورد قبول قرار نگیرد
دانشگاه صنعتی شریف چنان شوهای تبلیغاتی راه میانداخت که اساتید این دانشگاه کلافه شده بودند و در حیرت !
معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد رو سکوی پرتاب شخصی خودش کرد به جهاد دانشگاهی .
حالا جهاد دانشگاهی رو سکو کرده برای ماونت رییس جمهور.
واقعا در این مملکت رزومه سازی چقدر مسخره شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
دهقانی هرجا رفته دنبال خبرسازی و دوربین و نمایشگاه و بازدیدکردن مسئولان و محتاج دیده شدنه. چقدر افراد ضعیف پست میگیرند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی