بازدید 4316

برنامه‌های ویژه‌ای که چین برای ماه دارد

چین از طرح‌های خود به منظور آغاز فعالیت معدنی در کره ماه برای پیدا کردن یک منبع جدید انرژِی اسرار آمیز پرده برداشت.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ 14 September 2022



به گزارش تابناک و به نقل از روزنامه سان، آژانس ملی فضایی چین در این باره اعلام کرده است که این طرح‌ها در قالب سه ماموریت با پرتاب سه فضا پیما به ماه طی ده سال آینده انجام خواهد گرفت.
هدف آژانس فضایی چین در کره ماه پیدا کردن مکان ماده معدنی‌ای است که به طور بالقوه می‌تواند به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار گیرد. این ماده معدنی که اخیرا کشف شده، چانگسیت - (وای) Changesite – (Y) نام دارد و حاوی هلیوم-۳ است.
این ماده معدنی که به تازگی در کره ماه کشف شده در واقع یک ایزوتوپ سبک و پایدار هلیوم است که می‌تواند به طور بالقوه به عنوان یک منبع انرژی قدرتمند مورد استفاده قرار گیرد. هنوز مشخص نیست در صورتی که آژانس فضایی چین موفق به استخراج این ماده معدنی از کره ماه شود، چگونه از آن به عنوان انرژی استفاده خواهد کرد.

 

با این حال، کارشناسان احتمال می‌دهند که از این ماده معدنی به عنوان سوخت انرژی روی زمین استفاده شود یا اینکه به عنوان منبع انرژی برای نیرو دادن به فضاپیماها و سایر ابزار فضایی به کار برده خواهد شد. پس از کشف «چانگسیت – وای» چین اکنون سومین کشور دنیاست موفق به کشف ماده‌ای جدید در ماه می‌شود. این ماده معدنی از میان نمونه‌هایی از موادی که در کره ماه در سال ۲۰۲۰ توسط محققان موسسه تحقیقات زمین شناسی اورانیوم پکن جمع آوری شده بود، شناسایی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی