بازدید 3907

یک دیپلمات زن سفیر جدید آمریکا در مسکو می‌شود

طبق اطلاعات غیررسمی، خانم "لین تریسی"، سفیر فعلی آمریکا در ارمنستان، ممکن است بزودی بعنوان رئیس جدید نمایندگی دیپلماتیک ایالات متحده در روسیه معرفی شود که این برای نخستین بار در تاریخ روابط دو کشور خواهد بود که یک زن سفیر آمریکا در مسکو می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 14 September 2022

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو، نوشته است که برای اولین بار در تاریخ روابط مسکو و واشنگتن، یک زن ممکن است سفیر جدید ایالات متحده در روسیه شود. طبق اطلاعات این روزنامه، خانم "لین تریسی"، رئیس نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در جمهوری ارمنستان، ممکن است بزودی نامزد این پست شود.

به نوشته کامرسانت، دولت ایالات متحده قصد دارد سفیر تریسی که پیش از این نیز در طول سالهای ۲۰۱۴ الی ۲۰۱۷ به عنوان معاون سفارت ایالات متحده در مسکو خدمت کرده است، برای پست سفیری معرفی کند و به پاس قدردانی از فعالیت دیپلماتیک وی نیز مدال "در ازای خدمات برجسته" را به وی اعطا کند.

به گزارش پورتال سفارت آمریکا در ارمنستان، خانم لین تریسی به زبان روسی صحبت می‌کند. با این حال، هنوز هیچ اظهارنظر رسمی در خصوص انتصاب سفیر آینده آمریکا در مسکو وجود ندارد.

در اوایل ماه سپتامبر، مجله فارین پالیسی گزارش داد که پست سفیر ایالات متحده در روسیه، که قبلاً "جان سالیوان" دیپلمات آمریکایی آن را برعهده داشت، ممکن است برای ماه‌ها خالی بماند. همانطور که مشخص شد و مطابق با پروتکلهای دیپلماتیک، هر نامزد جدیدی برای این سمت باید از هر دو طرف - سنای آمریکا و دولت فدراسیون روسیه - مورد تایید قرار بگیرد که این روند می‌تواند طولانی شود.

پیش از این، کاخ سفید نیز اعلام کرد که در حال حاضر نامزد مشخصی برای جایگزینی جان سالیوان وجود ندارد. دولت آمریکا همچنین از توضیح زمان معرفی سفیر جدید خودداری کرد.

جان سالیوان سفیر ایالات متحده در روسیه در تاریخ ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور ماه)، فعالیت دیپلماتیک خود در مسکو را به پایان رساند و پایتخت روسیه را ترک کرد.

سفارت آمریکا یادآور شده که سالیوان پس از ۴۰ سال خدمت، قصد دارد فعالیت دیپلماتیک خود را پایان برساند. الیزابت رود، کاردار سفارت ایالات متحده تا رسیدن جانشین سالیوان، مسولیت سفیر را بر عهده خواهد داشت.

به گفته یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا، واشنگتن در حال حاضر در حال آماده سازی شرایط برای چرخش پست سفارت در مسکو است و هیچ صحبتی در خصوص کاهش مجدد سطح نمایندگی دیپلماتیک ایالات متحده در روسیه وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست