بازدید 11957

عوارض شناور واردات خودرو یعنی سجده در برابر پراید

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بنا باشد با تعیین عوارض شناور برای خودروهای وارداتی، نرخ عوارض را بالا برده و خودروی ۳۰۰ میلیونی را ۷۰۰ میلیون به مردم بفروشیم قطعا باید برگردیم و به پراید سجده کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 14 September 2022

به گزارش «تابناک»، لطف‌الله سیاهکلی درگفت وگو با ایسنا درباره آئین نامه نوشته شده برای واردات خودرو، بیان کرد: خوشبختانه قانون ساماندهی بازار خودرو در مجلس تصویب شد و بر اساس ماده ۴ این قانون که درباره واردات خودرو تعیین تکلیف شده است، دولت وظیفه داشت برای سازوکار واردات خودرو آئین نامه تنظیم کند. اکنون این آئین نامه تنظیم شده است اما بر اساس آنچه که بنده مطالعه کردم این آئین نامه دارای ایراداتی است.
چرا باید جوانان را از سوار شدن بر ماشین خوب محروم کنیم

وی ضمن تشکر از دولت برای تهیه این آئین نامه، با بیان اینکه ای کاش با مجلس نیز در تهیه آیین نامه مشورت می‌شد، اظهار کرد: یکی از ایردات آئین نامه واردات خودرو این است که بیشتر بر واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار تمرکز دارد. خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار باب میل مردم ما نیست. عموم مردم و جوانان کشور ما دوست دارند ماشین خوب داشته باشند. ماشین خوب با ماشین لوکس متفاوت است. هرچند که ممکن است عده ای علاقه داشته باشند که ماشین لوکس سوار شوند برای آنها نیز باید راهکاری در نظر گرفت که عوارض و مالیات آن را بدهند و بعد هم ماشین لوکس سوار شوند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: خودرو زیر ۱۰ هزار دلار خودروی خوبی نیست. نظر ما این است که عوارض واردات ۸۰ درصد خودروها زیر ۲۵ هزار دلار باشد و عوارض واردات ۲۰ درصد نیز بالای ۲۵ هزار دلار باشد. ولی خودروهایی که زیر ۲۵ هزار دلار ارزش دارند با عوارض گمرکی ۱۰ الی ۲۰ درصد وارد شوند و مابقی نیز با عوارض پلکانی ۲۰۰ درصد یا ۳۰۰ درصد وارد شود. هرکس می خواهد ماشین لوکس سوار شود باید پول آن را بپردازد. این درآمد نیز صرف افزایش کیفیت خودروهای داخلی شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یک خودرو باید جان سرنشین هایش را تضمین کند. در دنیا در تصادفات کمترین خسارت به سرنشین های خودروها وارد می شود اما در کشور ما اینگونه نیست.
باید قدرت انتخاب را به مردم بازگرداند

وی در ادامه تاکید کرد: نمی توانیم به مردم بگوییم حق ندارید خودروی خوب و با کیفیت سوار شوید، مردم اختیار دارند انتخاب کنند و ما باید این قدرت انتخاب را به مردم بدهیم.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد: ایراد دوم آئین نامه واردات خودرو به عوارض گمرکی خودروهای وارداتی باز می گردد. اکنون عوارض گمرکی خودروهای زیر ۲۰ هزار دلار را شناور گذاشته اند، معلوم است که اگر عوارض گمرکی این خودروهای وارداتی بالا باشد ما باید به پراید سجده کنیم. دوباره باید برویم خدمت پراید و بگوییم ببخشید که ما به شما بی احترامی کردیم، شما خیلی ماشین خوبی هستی. دوباره برگردیم و از خودرو بی کیفیت استفاده کنیم. تعیین عوارض شناور برای خودروهای وارداتی این مفهوم را می رساند.

سیاهکلی در پایان گفت: باید عوارض واردات خودروی زیر ۲۰ هزار دلار مثلا ۱۰ درصد یا ۱۵ درصد تعیین شود. نباید عوارض را ۸۰ درصد در نظر گرفت و بعد خودروی ۳۰۰ میلیونی را ۷۰۰ میلیون به مردم فروخت. چرا باید به مردم ظلم کنیم. از نظر بنده این آئین نامه نوشته شده توانایی تنظیم بازار خودرو را ندارد. مجلس قرار است کار تطبیق انجام دهد. پس از انجام آن، خرید و واردات خودرو بیش از دو الی سه ماه طول نمی کشد و نهایتا تا سه ماه آینده خودرو وارد کشور خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۷
آقای دولت دست از سر خودرو و مسکن بردار . با عوارض گیری قیمت اینها رو نجومی کردی . برو خرجت رو جور دبگر دربیار .
. این درآمد نیز صرف افزایش کیفیت خودروهای داخلی شود. طنز زیبا و ظریفی بود! خوب بود ... خندیدیم
البته این نماینده هم احتمالا با یک دوتا حواله خودرو بدون نوبت دیگه صداش در نمیاد.
این نماینده حرف خوبی زده .چرا باید مردم را ازداشتن خودروی دلخواهشان محروم کرد.حتی خودروی لوکس هم نباید وارداتش ممنوع باشد.طرف پول دارد میخواهدماشین لوکس سوارشود وطبق گفته این نماینده 300 درصدهم مالیاتشو بده.ضمن اینکه خودرویی مثل بنز وکلا خودروهای آلمانی علت گرانیشون کیفیت بالا است نه لوکس بودنشون. چرا مردم را ازخودروهای با کیفیت محروم کنیم.یک خانواده پرجمعیت میخواهدیک لندکروز (که آنهم بدلیل ممنوعیت واردات قیمتی نجومی پیدا کرده واشتباها لوکس محسوب میشود) بخرد چکارکند؟ همین محدودیتهای غیرموجه است که باعث فرارسرمایه داران ودانشمندان میشود.اگه قبلا به اروپا وامریکا مهاجرت میشد الان کشورهایی مثل ترکیه وامارات نون محدودیتهای خودساخته آقایان را میخورند.در مناطق مثلا آزادکیش وقشم که خارجیها زیاد رفت وآمددارند وضعیت خودروها باعث شرمساری وآبروریزی شده و..................
خودرو زیر 10 هزار دلار باب مردم ما نیست اما پراید و تیبا و ساینا باب مردم ماست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
کامنت نویسان از این همه تناقض خسته نشدند!؟
حالا معلوم شد خودروی ارزان خارجی هم دروغ بوده
واردات آزاد هم بشود خبری از خودرو بهتر از ایرانی نیست.
دولت باید خودرو سازان را مجبور به خودرو خوب داخلی کند.
اونور هم خبری نیست.
چرا باید این همه عوارض بدهند مردم ایران مگرچه جنایتی انجام داده اند امان ازدست مافیا ودولتها
از هر راهی میخوان کسب درآمد کنن و تنها چیزی که براشون اهمیت نداره رفاه و آسایش مردمه. بنظر نمیاد این مسئولین ملیت ایرانی داشته باشن
اگر ایت الله هاشمی رفسنجانی نبود همه باید سوار پراید و پژو می شدن چون خیلی از مسؤلین تفکر کمونیسم دارن که مردم مثل هم باشن ولی خودشون اموالشون در خارج و بجه هاشون بهترین زندگی داشته باشن وبه مردم به دروغ بگن ما هم مثل شماییم و هیچی نداریم .خدا رحمتش کنه که سرمایه داری وارد ایران کرد تا اندکی مردم از نعمت تکنولوژی استفاده کنن .
مجلس انقلابی با مسببان این تصمیم سازیها برخورد قاطع کنید.
ایران مال رییسی ومسئولین ونمایندگان وسران نظام است ما ملت ادم نیستیم ؟
هرچیز گران مال ملت است از اشغاترینش ؟..
آقا تا دولت کسر بودجه دارد و نفت را به لبنان هبه می کند باید مردم جبران کنند هزینه 3 روز تعطیلی لبنان به خاطر مرگ ملکه انگلیس را باید ما پرداخت کنیم نه کس دیگری
ادعای اجازه ورود خودرو یک فریب بیش نیست.
عزيزان هم وطن كه منتظر خودروي وارداتي با كيفيت ولي ارزان بودند بيا
بعضی ها فکر میکنند دولت مردمی به دنبال روشی برای تهیه خودروی مناسب است برای ملت ‌نه اینطور نیست دولت مردمی دنبال راهکاری برای خالی کردن جیب مردم است خودروی زیر ده هزار دلار هم که همان چینی یا هندی است که همین آشغالهایی است که میبینید سطح این دولت انقدر ذلیل است که خودروی پانزده سال پیش را لوکس میداند
مگه تا الان نمی گفتید با ده هزار دلار می شود خودروی خوب خارجی خرید
الان میگید از پراید هم که 5500 دلاره هم بدتره
چرا اینقدر بی وجدان هستید که جان ما مردم را به گروگان گرفته اید
به خدا قسم یکماه است دنا پلاس توربو که بنا به گفته خود اقایان بالاترین کیفیت را دارد صفر خریده ام از اشغال بودن اش هر چی بگویم کم گفته ام
طراحی داخلی افتضاح به عنوان مثال راننده و سرنشین جلو حتی جای گذاشتن یک لیوان اب ندارند باکس داخل دربها اینقدر کوچک شده که یک بطری اب معدنی داخل ان قرار نمی گیرد بی کیفیت ترین صندلی و پارچه
بی کیفیت ترین اینه و شیشه
و ....
واقعا مردم فکر میکنن که این مافیای خودروسازی میزاره خودروی ارزان و با کیفیت تر وارد بشه؟؟؟ چی فکر میکنید؟ ظاهرا در یک کره دیگه زندگی میکنید!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار