بازدید 145489
با دویست و یکمین روز حمله روسیه به اوکراین

قطع امید بزرگ اوکراینی‌ها از اروپا/آزادسازی یکی از کلیدی‌ترین شهرهای شرق اوکراین/انتقاد تند متحد پوتین از استراتژی نظامی ارتش روسیه

دویست یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰ 12 September 2022

قطع امید بزرگ اوکراینی‌ها از اروپا/آزادسازی یکی از کلیدی‌ترین شهرهای شرق اوکراین/

بین الملل تابناک: دویست یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

انتقاد دیپلمات روسیه از اروپا
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۲۲:۰۱

بعد از انتقادهای روسیه از موضع جانبدارانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قبال اوکراین، نماینده مسکو در این اتحادیه وضعیت وخیم روابط دوجانبه با بروکسل را شرح داد.

«ولادیمیر چیژوف» سفیر روسیه در اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه گفت که روابط مسکو با بروکسل هرگز به وضعیت قبل از بحران کنونی ایجادشده در پی جنگ با اوکراین، باز نخواهد گشت.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، چیژوف که بعد از ۱۷ سال حضور در اتحادیه اروپا به‌عنوان سفیر روسیه، آخرین نشست خبری خود را در این سمت برگزار کرد، توضیح داد: «روابط ما هرگز به وضعیت قبل از بحران فعلی بازنمی‌گردد. باید بگویم که سطح گفتمان سیاسی که در اینجا (اتحادیه اروپا) جریان دارد، بسیار متنزل شده است».

وی با بیان اینکه البته روابط روسیه و اتحادیه اروپا بالاخره روزی باید احیا شود، گفت: «اما آن زمان شاید روابط عملگرایانه‌تر شده و بر یک نتیجه خاص متمرکز شود نه شعار و آرزوهای دست نیافتنی».

طبق این گزارش، دیپلمات روس با هشدار به اروپایی‌ها مبنی بر اینکه «خراب‌کردن پل‌ها بسیار آسان‌تر ساختن آنها در آینده است»، اظهار داشت:‌«پیش از این در بروکسل، گفتگوهای مداوم در مورد خودمختاری در صحنه جهانی انجام می‌شد، اما امروز اتحادیه اروپا سرسختانه و عامدانه از مستقل بودن خودداری می‌کند و به‌سرعت در حال تبدیل شدن به ضمیمه اقتصادی ناتو است».

چیژوف در مورد تحریم‌های غرب علیه روسیه، به خبرنگاران گفت: «کشورهای اروپایی در این موضوع پا را فراتر از حد گذاشته‌اند و دیگر نمی‌توانند عقب‌نشینی کنند، اما انگیزه آنها تا حد زیادی از بین رفته است. در واقع، اکنون مشکل اصلی آنها گاز است».

به نوشته ریانووستی، وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا نمی‌تواند از گاز روسیه دست بکشد، افزود: «البته این بدان معنا نیست که همه آن کشورها صد در صد به گاز روسیه وابسته هستند.خیر. اما به‌طور کلی، اقتصاد اتحادیه اروپا هنوز بدون گاز روسیه نمی‌تواند عمل کند».

حمله روسیه به تاسیسات نظامی اوکراین با موشک کروز کالیبر
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۲۰:۵۰

رسانه‌‌ها روز دوشنبه از حمله موشکی روسیه از دریای سیاه به مواضع ارتش اوکراین خبر دادند.

وبگاه «نیوی ریکاگنیشن» روز دوشنبه در این باره نوشت که نیروی دریایی روسیه موشک‌های کروز «کالیبر» را از دریای سیاه به تاسیسات ارتش اوکراین شلیک کرده است.

نسخه‌های موشک پرتاب‌شده از کشتی، زیردریایی و هوا پرتاب و انواعی برای استفاده ضد کشتی، ضد زیردریایی و حمله زمینی وجود دارد. این موشک می‌تواند کلاهک جنگی تا وزن ۵۰۰ کیلوگرم حمل کند.

موشک کالیبر در انواع مختلف ضد کشتی، حمله به اهداف زیر دریایی و حمله به اهداف زمینی ساخته شده است. این موشک را می‌توان از کشتی با استفاده از سامانه پرتاب عمودی پرتاب کرد.

بر اساس برخی گزارش‌ها، این موشک‌ها می‌توانند به اهداف دریایی تا فاصله ۳۷۵ کیلومتری و به اهداف زمینی تا فاصله ۲۶۰۰ کیلومتری اصابت کنند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که نیروهای هوافضا، موشکی و توپخانه روسیه همچنان به حملات دقیق علیه یگان‌ها و ذخایر نیروهای مسلح اوکراین در منطقه «خارکیف» ادامه می‌دهندو طی حملات ۲۴ ساعت گذشته یک انبار مهمات ارتش اوکراین با ۴۵۰۰۰ تُن مهمات نزدیی شهرک «وزنسنسک» در منطقه «میکولایف» منهدم شد.

پوتین: جنگ اقتصادی علیه روسیه شکست خورده است
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۱۹:۴۴

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه گفت، جنگ اقتصادی علیه کشورش شکست خورده و باید در مقابل چالش‌های خارجی ابتکار عمل داشت.

به نوشته خبرگزاری «تاس» پوتین در نشستی اقتصادی گفت، روسیه علاوه بر دادن پاسخ به اقدامات «غیردوستانه» باید به حل مشکلات بر سر راه توسعه نیز توجه داشته باشد.

وی متذکر شد، بسیاری از چالش‌های خارجی پیش آمده برای اقتصاد روسیه از جمله تحریم‌ها ناشی از سیاست‌های کلان اقتصادی مسئولانه در طول سال‌های گذشته بوده و باید در برابر آن‌ها ابتکار عمل داشت.

رئیس جمهور روسیه در نشست اقتصادی در مسکو گفت: «اکنون روسیه نسبت به بسیاری از کشورهای عضو گروه بیست وضعیت اقتصادی بهتری دارد».

پوتین گفت: «جنگ اقتصادی علیه ما شکست خورده است و انتظار می‌رود که تورم روسیه تا پایان سال جاری به دوازده درصد کاهش یابد».

رئیس جمهور روسیه با تأکید بر ضرورت فاصله گرفتن از معامله‌های دلاری افزود:‌ «اقتصاد ما با یک روند نزولی و افت مواجه شده بود اما دولت تواسته ثبات را به بازارها برگرداند».

انتقاد روسیه از عدم پایبندی به قرارداد غذایی
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۱۶:۵۲

معاون وزارت خارجه روسیه گفت، از نظر مسکو، واضح است که وضعیت فعلی امور «پیمان غذایی» قابل‌تحمل نیست.

به گزارش از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساند گروشنکو، معاون وزیر خارجه روسیه گفت، چشم‌اندازی وجود دارد که این قرارداد تا ۱۲۰ روز معتبر است و پس از آن کشورها باید اثرات آن را در نظر بگیرند. اگر لازم باشد، می‌توان توافق مربوط را تغییر داد. ما این مسئله را مطرح کردیم، زیرا توافق با وضعیت فعلی امور غیرممکن است، چون این با فهم اساسی که زمینه موضوع کار بر روی این اسناد را فراهم کرد، در تضاد است.

وی افزود: تحلیل اجرای این تفاهمنامه نشان می‌دهد که بار دیگر شرکای ما یک رویکرد ناعادلانه در پیش گرفته‌اند. اگر به آمار مسیرهای کشتی‌ها نگاه کنید، می‌بینید که ۸۷ درصد از آن‌ها نه به کشورهای فقیر (که خطر جدی قحطی و گرسنگی وجود دارد) بلکه به کشورهای اتحادیه اروپا و دیگر کشورهایی می‌روند که با قحطی مواجه نیستند. علاوه بر این، تصمیماتی که در اتحادیه اروپا درباره رفع تحریم‌ها گرفته می‌شود به روشنی نشان می‌دهد که این اتحادیه قصد ندارد طبق تفاهمنامه‌ای که در استانبول امضا شد عمل کند.

گروشنکو گفت، اگر هم اتحادیه اروپا محدودیت‌ها را کاهش دهد، تنها برای رسیدن محصولات کشاورزی به کشورهای اروپایی این کار می‌کند.

استفاده اوکراین از اطلاعات آمریکا در ضد حملات علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۱۶:۴۶

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که اوکراین و آمریکا در روزهای منتهی به ضدحمله کی‌یف در منطقه خارکیف، تبادل اطلاعاتی خود را افزایش داده بودند.

نیویورک تایمز مدعی شد که به رغم اینکه آمریکا اطلاعاتی درباره مراکز فرماندهی روسیه، انبارهای مهمات و دیگر اهداف روسی را به کی‌یف ‌می‌داد، اما مقامات اوکراینی در اوایل این مناقشه، برنامه‌های عملیاتی خود را به همتایان آمریکایی نمی‌دادند، زیرا نگران بودند که این هماهنگی مداوم با آمریکایی‌ها نشانه ضعف باشد و حمایت مداوم آمریکا را کم‌رنگ کند.

اما به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، همه این‌ها در تابستان امسال تغییر کرد؛ کی‌یف به این نتیجه رسید که اشتراک برنامه‌هایش برای ضدحمله نه تنها واشنگتن را سرد نمی‌کند، بلکه تشویقش می‌کند تا کمک بیشتری به اوکراین بکند.

این تغییر رویه، به آمریکا این فرصت را داد تا «اطلاعات بهتر و مناسب‌تری درباره نقاط ضعف روسیه به اوکراین بدهد».

نیویورک تایمز نوشت، طرفین از اعلام اینکه سطح به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات چقدر بوده و آمریکایی‌ها تا چه حد در برنامه‌ریزی ضدحمله اوکراین نقش داشته‌اند، خودداری کردند.

با این حال، یک منبع دولتی به تایمز گفت که آمریکا «به صورت مداوم» به کی‌یف مشورت می‌داده که چطور می‌تواند پیشروی روسیه در شرق اوکراین را کنترل کند.

ضدحملات گسترده اوکراین با کمک تسلیحات آمریکایی و غربی، روز پنجشنبه هفته گذشته از منطقه شمال غربی «خارکیف» و پس از آن آغاز شد که تلاش‌های کی‌یف در دیگر مناطق با شکست مواجه شد.

روز شنبه وزارت دفاع روسیه خروج نیروهای این کشور از شهر ایزیوم و برخی دیگر مناطق مسکونی این منطقه را تایید کرد و گفت، این سربازها دوباره گروه‌بندی می‌شوند تا مواضع روسیه در مسیر دونتسک را تقویت کنند.

انتقاد تند متحد پوتین از استراتژی نظامی ارتش روسیه
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۱۶:۴۵

رهبر چچن ضمن انتقاد از "استراتژی" وزارت دفاع روسیه گفت، اگر تغییری در روند جنگ اوکراین به وجود نیاید، با ارشدترین مقامات روسیه ارتباط برقرار خواهد کرد تا مفصلا پیام خود را به آنها ابلاغ کند.

به گزارش از پایگاه خبری «یوکراینسکا پراودا»، رمضان قدیروف، رهبر چچن در پیامی صوتی در کانال تلگرامش ضمن ابراز نارضایتی از خروج سریع نیروهای روسیه از بخش‌هایی از منطقه خارکیف اوکراین در چند روز گذشته، گفت: اگر امروز یا فردا تغییری در اجرای "عملیات ویژه نظامی" روسیه در اوکراین به وجود نیاید، مجبور خواهم شد با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و وزارت دفاع این کشور ارتباط برقرار کنم و اوضاع در میدان جنگ را به آنها توضیح دهم.

در همین حال، وی متعهد شد: همه این شهرهای رها شده توسط روس‌ها مجددا تحت کنترل نیروهای روسیه درخواهد آمد. ما نیروهای خودمان را داریم، مبارزانی که به طور ویژه برای چنین موقعیت‌هایی آموزش دیده‌اند. ۱۰ هزار جنگجوی دیگر آماده‌اند تا به آنها بپیوندند. ما در آینده بسیار نزدیک به شهر اودسا خواهیم رسید.

قدیروف هم‌چنین گفت: من با مسئولان جنگ روسیه در اوکراین دیدار می‌کنم و با آنها درباره اینکه وطن‌پرستی چیست، صحبت خواهم کرد چرا که آنها باید چشم خود را بر چیزهای جزئی ببندند و وطن‌پرستی از خود نشان دهند.

وی همچنین از این موضوع ناامید شده که مقامات روسیه هیچ اطلاعاتی درباره خروج نیروهای روس ارائه ندادند.

طی چند روز گذشته ارتش روسیه در پی حمله گسترده نیروهای اوکراین، از چندین بخش در منطقه خارکیف خارج شد.

قدیرف گفت: رهبری و وزارت دفاع روسیه مرتکب اشتباهاتی شده‌اند. امیدوارم آنها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. وزارت دفاع روسیه در شفاف‌سازی این اوضاع اعلام کرده که خروج از شهرهای ایزیوم، کوپیانسک و بالاکلیا در منطقه خارکیف در واقع یک اقدام اجباری در چهارچوب استراتژی نظامی برای جلوگیری از کشته شدن سربازان روس بوده است.

براساس تحلیل‌های آمریکا، اوکراین ظرف چند روز مناطق بیشتری را نسبت به آنچه روسیه از آوریل تصرف کرده بود، آزاد کرده است.

انتظار اوکراین برای عضویت ۲ ساله در اتحادیه اروپا
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۱۶:۳۲

نخست وزیر اوکراین اعلام کرد، کی‌یف مشتاق است ظرف دو سال روند پیوستن به اتحادیه اروپا را تکمیل کند و به هدفش که عضوت کامل در این بلوک است، برسد.

به گزارش از صدای جدید اوکراین، دنیس شمیهال، نخست‌وزیر اوکراین گفت: ما به سرعت اقدام خواهیم کرد. ما اینکه کشورهای دیگر چطور سفر خود برای پیوستن به اتحادیه اروپا را طی کرده‌اند، بررسی کردیم. این امر پنج، هفت و هشت سال طول کشیده است. ما مشتاقیم این کار را ظرف دو سال انجام دهیم و به هدف نهایی‌مان یعنی عضویت کامل در اتحادیه اروپا برسیم.

وی افزود: اوکراین تصمیم خود را برای ادامه این روند و عضویت در اتحادیه اروپا گرفته است.

شمیهال تصریح کرد: در همین حال، روسیه در حال حاضر جنگ را از نظر استراتژیکی از دست داده است. مسکو انتخاب کرده که زندانی الگوی فرسوده امپراتوری و جماهیر شوروی باقی بماند؛ الگویی که در اوکراین شکست خورد.

اتحادیه اروپا ۲۳ ژوئن سال جاری میلادی جایگاه نامزد عضویت را به اوکراین و مولداوی اعطا کرد. اولها استفانیشیان، معاون نخست وزیر اوکراین پیش‌تر اعلام کرده بود که انتظار می‌رود اوکراین ظرف پنج سال عضو کامل اتحادیه اروپا شود.

هشدار جدی روسیه به آلمان
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۱۶:۲۷

به گزارش از خبرگزاری اسپوتنیک، نچایف روز دوشنبه گفت که عرضه جنگ افزارهای مرگبار ساخت آلمان به رژیم اوکراین که نه تنها علیه سربازان روسیه بلکه علیه جمعیت غیرنظامی دونباس استفاده شده، یک خط قرمز است.

سفیر روسیه در آلمان افزود: با در نظر گرفتن مسئولیت تاریخی و اخلاقی آلمان در قبال مردم ما بخاطر جنایت های نازیسم در جریان جنگ بزرگ میهنی، برلین از این خط قرمز عبور کرده است.

آزادسازی یکی از کلیدی‌ترین شهرهای شرق اوکراین 

ولودیمیر زلنسکی یکشنبه شب مدعی شد که نیروهای اوکراین در حمله گسترده، شهر راهبردی ایزیوم در شرق این کشور را از دست نیروهای روسیه بازپس گرفتند.

به گزارش فرانس ۲۴، رئیس جمهور اوکراین در سخنانی به مناسبت گذشت ۲۰۰ روز از آغاز تهاجم روسیه به این کشور، از نیروهای اوکراین که به گفته وی "صدها شهر و روستای را آزاد کردند" تشکر کرد و از شهرهای بالاکلیا، ایزیوم و کوپیانسک به عنوان سه مرکز مهمی که اخیراً از تصرف نیروهای روسیه خارج شدند نام برد.

همزمان مقامات اوکراین در شرق این کشور، روس‌ها را به بمباران زیرساخت‌های راهبردی متهم کرده‌اند که منجر به قطع برق در بخش‌های وسیع اوکراین شده است.

دیمیترو ژیویتسکی فرماندار منطقه خارکف در کانال تلگرامی خود نوشت: «مشکل برق در شبکه کاهش یافته، اما هنوز به طور کامل رفع نشده است.»

وی با اشاره به مشکل تامین برق از مردم اوکراین خواست تا جایی که امکان دارد از وسایل برقی استفاده نکنند.

قطع امید بزرگ اوکراینی‌ها از اروپا

روزنامه گاردین با پرداختن به شرایط پناهجویان اوکراینی تصویری از گذشته تا حال آنها را روایت کرد. این روزنامه انگلیسی با اشاره به شرایط اوکراینی‌ها در اوایل شروع جنگ نوشت: پس از گذشت ۶ ماه از تهاجم روسیه، کشورهای هم مرز اوکراین یک اقدامی را برای کمک به میلیون‌ها پناهجوی اوکراینی انجام دادند. دولت‌ها برنامه‌های حمایتی اضطراری تدارک دیدند و میلیون‌ها شهروند برای تامین غذا، لباس و سرپناه داوطلب شدند.

این نشریه اضافه کرد: اما همزمان با نزدیک شدن به یک زمستان پرهزینه و بی ثبات، دولت‌های اروپایی از برنامه‌های حمایتی برای اوکراینی‌ها عقب می‌کشند و در حالیکه بسیاری از داوطلبان هم که از میزبانی آنها خوشحال بودند حالا پی بردند این جنگ شاید سال‌ها طول بکشد. بدین ترتیب اغلب اوکراینی‌ها شرایط سختی را تجربه خواهند کرد.

به نوشته گاردین، برخی از پناهجویان اوکراینی در سراسر اروپا برای خود زندگی جدیدی را آغاز کردند و وضع خوبی دارند. درحالیکه اوکراینی‌های جوان و آشنا به اینترنت نیز قادر به دستیابی به اطلاعات و ارتباط با اعانه دهندگان هستند، مددکاران اجتماعی گفتند که اغلب پناهجویان مسن‌تر و آسیب پذیرتر به ویژه آنهایی که نمی‌توانند انگلیسی صحبت کنند و نمی‌دانند به کجا روی بیاورند، احتمالا به حاشیه رفته و نادیده گرفته خواهند شد. حتی آنهایی که پول هم دارند از اینکه چه زمانی ممکن است بازگشت به وطن را تجربه می‌کنند، آگاهی ندارند. 

روزنامه گاردین در این گزارش اشاره کرد حتی در لهستان که پناهجویان بیشتری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پذیرفته، یک نظر سنجی انجام شده که در آن ۶۲ درصد مردم حمایت از پناهجویان اوکراینی را بسیار هزینه بردار توصیف کردند.

این رسانه انگلیسی ادامه داد: با نزدیک شدن زمستان جنگ اوکراین به نظر همچنان ادامه خواهد داشت و بخش عمده‌ای از این کشور شاید بدون گرمایش باقی بماند و در نتیجه پناهجویان جدیدی می‌توانند وارد اروپا شوند و کمک کمتری را در مقایسه با آنهایی که پیشتر به کشورهای همسایه آمده بودند، دریافت کنند. شرایط کشور به کشور متفاوت است اما در سراسر اروپا بسیاری از پناهجویان اوکراینی با مشکل دسترسی به آموزش و مراقبت‌های بهداشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. به طور مثال برخی از والدین نسبت به فرستادن کودکانشان به مدرسه در کشور جدید به علت چالش‌های زبانی نامطمئن هستند.

زلنسکی: نمی‌خواهم با روسیه مذاکره کنم

با وجود اینکه «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در هفته‌های آغازین عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، ملتمسانه درخواست مذاکره با مسکو را داشت، اما اکنون با کمک‌های نظامی بی‌رویه کشورهای غربی، موضع مذاکره را کنار گذاشته است.

زلنسکی شامگاه یکشنبه در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» در پاسخ به سوالی درباره احتمال مذاکره با روسیه، گفت: «امروز، خیر! من با کسانی که ضرب‌الاجل مطرح می‌کنند، صحبت نخواهم کرد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی» به نقل از این مصاحبه، وی اما در اظهاراتی محتاطانه برای جلوگیری از خشم مسکو، اذعان کرد: «روسیه کشور همسایه ما و با جمعیت بسیار زیادی است که لازم است بتوانیم به‌عنوان همسایه کنار یکدیگر زندگی کنیم».

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۹۴
پوتین خیلی ....! ملتو قتل عام می‌کنه، بعد بهشون می‌گه نازی و نژادپرست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
به برکت وجود کدخدا ؛ پوتین هیچ غلطی نمیتواند بکند
غربی ها خیلی ظلم کردن به کشورهایی که هم نژاد خودشون نبود و باید به شدت مجازات بشن
پوتین نتوانست در مدت کوتاه اوکراین را تسخیر کند البته این جنگ نشان داد که روسیه نمی تواند ادعای ابر قدرتی داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
درد و بلای ابرقدرت جهان بخوره توی سر پوتین دیکتاتور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
قدرت دست خداست.مگر آمریکا که ادعای ابرقدرتی داره تونسته تا حالا جایی رو بگیره.عراق، افغانستان،سوریه و... دست کیه الان؟
زلنسکی کاره ای نیست ناتو داره با روسیه میجنگه الکی زلنسکی رو گذاشتن جلو دوربین یعنی آره این جنگ زلنسکیه! مسخره است فکر کنید زلنسکی و دولت فشلش میتونن جنگ مدیریت کنن قطعا تمامی فرمانده هان و استراتژیست های غربی تو اوکراین دارن دستور صادر میکنن و اوکراینی هارو به کشتن میدن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
شماها که تا دیروز میگفتین عاقبت اعتماد به آمریکا و آمریکا پشت اوکراین رو خالی کرده! حالا تا جهت وزیدن باد عوض شد شما هم تغییر موضع دادی! عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
زلنسکی پیروز است
چکمه نابود است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
ناشناس کسی تغییر موضع ندادم میگم ناتو از اوکراین استفاده میکنه با سربازان اوکراینی به جنگ روسیه رفتع این نشون میده زلنسکی چه مهره دوزاری و رهبر داغونیه واسه اوکراین
از روسیه ۱۰۰ عدد بمب اتمی بگیرید و در عوض در جنگ اوکراین شرکت کنیم چاره ای نیست غربی ها خیلی هار شدن باید ترمزشون رو کشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
پوتین با بمب اتم اش هم سوراخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
بیا اینم از یعنی روشنفکرامون
خدا با اوکراین و ملت اوکراین هست/ گور بابای اروپا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
ملت ایران هم با ملت و دولت اوکراین عزیز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
ملت ایران چرا باید با اوکراینی باشه که پای تمام قعطنامه های تحریمی ایران اولین نفر امضا میکرده؟
اروپایی ها افغانی و سوریه و.... بعنوان پناهنده راه دادند ، برا اوکراینی ها عقب میکشند !؟!؟ :))) این خبرارو از کجا میارید ؟!؟
این جنگ و کسی که شروع کرده باید به فکر مردم بی گناه میبود ، الان که شکست خورده و لت و پار شدند ، به فکر افتاده !!؟؟ باید آلمان سفیر روسیه رو اخراج کنه که از دری وری دست برداره !!
درود بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
درود بر پوتین دیکتاتور حقیر ذلیل :-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
بعله دیگه
جان فداشیم
نوکرشیم
مگه چاره دیگه ای هم داریم
باور کنید اگر حوثی های یمن به اوکراین حمله کرده بودن الان کیف هم تسخیر شده بود بعد این روسیه به عنوان دومین ابرقدرت دنیا دو تا جبهه رو بلد نیست حفظ کنه خخخخخ
این روسیه ابر قدرته؟! والا الان بین ایران و روسیه جنگ بشه فکر کنم روسیه یک هفته ای تسخیر میشه خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
بیسوادی بد دردیه
اوکراینیها از خانه شان دفاع میکنند
پوتین متجاوزه
درود بر ملت شجاع و مقاوم اوکراین و آفرین بر غیرت زلنسکی منم بودم میگفتم با روسیه مذاکره نخواهم کرد تا وقتی که از خاک اوکراین خارج نشوند بنظرم کشورهای غربی باید سلاح های به کیف بدهند که مسکو تهدید بشود وقتش رسیده روسیه متجاوز طعم جنگ را داخل سرزمین خود ببیند
روسیه علاوه بر سربازان خود کلی جنگجو خارجی از چچنی گرفته تا سربازهای بشاراسد ووو سلاح های از کشورهای دیگر ولی کشورهای غربی هنوز نمی‌دانند به اوکراین سلاح های جدی بدهند یا نه واقعا با این غرب سسول این پوتین حق داره ی روز به گرجستان ی روز به اوکراین و خدا داند بعدها کدام کشور مورد تجاوز روس ها قرار بگیرد اینجا باید گفت مرحبا و صد آفرین بر وطن پرستی اوکراینی ها که معادلات را برهم زدن و روسیه را گرفتار شکست مفتضحانه کردن که دیگه هوس کشورگشایی نکند
روسیه رو در رو می جنگد. آمریکا پشت صحنه اسلحه می فروشد و بنزین روی آتش می ریزد. انگلیس هم طبق معمول منتظر است تا کی از پشت سر خنجر بزند. من روسیه را که دوستی و دشمنی اش معلوم است را ترجیح می دم. سرنوشت دوستان آمریکا در خاورمیانه خوب نبوده است. شاه ایران، صدام حسین، قزافی... همه رو عین مترسک علم کردند و وقتی بهره کشی تمام شد آنها را از عرش به قعر فرستادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
هفت شهرقفغاز هنوز به ایران برنگشته
روسیه کشتی اجاره ایه مارو توقیف کرد
دردریای مازندران حق کشتیرانی تجاری رو ازماگرفت
ماهواره مارو هاپولی کرد
وخیلی چیزای دیگه
روسیه اصلا دوست مانیست دشمن در پرده س
روسیه بجای یاوه گویی به مرزهای بین الملی عقب نشینی کندتا صلح برقرارشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
مسکو باید ضمیمه خاک اوکراین شود
اگر الان اوکراین از مذاکره طفره می‌ره تا دیروز روسیه بود که داشت ناز می کرد. فکر نکنم تا این حد کم حافظه شده باشید.
کافی روسیه یک حمله سنگین با صدها جنگنده انجام بده ولی عجیب انقد محافظ کارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
روسیه با حمله سنگین هم سوراخه در برابر اراده کدخدا
درود بر مردم قهرمان اوکراین، نگذارید حتی یک روسی یا چچنی و مزدوران دیگر سالم از اوکراین خارج شوند تا درس عبرت برای دیکتاتورها شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
آمریکا خودش دیکتاتوره بزرگترین دیکتاتور دنیا
اگر جنگ اوکراین و روسیه همینطور پیش برود دیگر ابرویی برای روسیه ابرقدرت نخواهد ماند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
همین الان هم مادر پوتین به عزاش نششته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
مگه الان مونده؟
بنا بود یک هفته ای کیف رو تسخیر کنه
بنا بود بعد از جام جهانی ببه کیف حمله کنه
ازاونجاییکه مغرور و متکبره قبل از جام جهانی خودشو انداخت تو هچل
اوکراین باید تهاجمات خود را بیشتر کند و ارتش روسیه را به عقب براند اولویت اول باید به خرسون و میکولائف باشد بعد ژاپوریژیا و درنهایت دونتسک و لوهانسک برای تنبیه روسیه باید به کریمه و روستوف نادو هم حمله کند
روسیه اگر یک بمب اتم بزنه به کی یف
همین فردا اوکراین تسلیم خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
آنوقت است که آمریکا و غرب کل خاک روسیه را در عرض کمتر از ۳ روز شخم خواهد زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
اتم زدن مگه شوخیه. یکی بزنه ده تا می خوره از کشورهای دیگه.فکر می کنی بقیه همینحور منتظرن ببینن روسیه کی اتم می زنه و بعد تماشا کنن؟!
آمریکا باید صد فروند اف سی پنج به اوکراین بده و بعد هزار تانک خود را هم بده بعد از پیروزی در جنگ بهتر است روسیه را بایکوت کرد تا عبرتی باشد برای تمام دولت های یاغی که علیه آمریکا و دوستان آن نباشند
روسیه شکست خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
در واقع چین و روسیه و تمامی روسگدایان شکست خوررند
قدیروف فکر میکنه اگه چند تا داعشی رو کنار ارتش تو خالی روسیه به اوکراین بفرسته میتونه جلوی سلاح های امریکایی دوام بیاره ههههه
دفاع‌مردم‌اکراین‌از‌سرزمینشان‌‌افتخار‌امیز‌است‌.وپوتین‌هم‌د باتلاق‌اکراین‌خفه‌خواهد‌شد..تجاوز‌روسیه‌ناجوان‌مردانه‌بود‌.اه‌مظلومان‌اکراین‌هم‌روسیه‌وهم‌حاکمان‌امریکا‌را‌خواهد‌گرفت.امیدوارم‌این‌جنگ‌فقط‌به‌نفع‌مردم‌مظلوم‌اکراین‌به‌پایان‌برسد.
قطع امید اوکراینی ها از اروپا !!!! ادعا و امید و آرزوی توده ای ها روس گرا
روسیه در این جنگ اشتباهات بزرگی را مرتکب شد فکر کرد ظرف چند روز جنگ را می‌برد ولی ماه ها در اوکراین علاف شده اوکراین باید به کریمه حمله کند بعد روسیه را شکست بده اوکراین نباید از واکنش روسیه بترسد روسیه یک قدرت پوشالی مثل چین است وقتی تجهیزات ادعایی روسیه نمی‌تواند بخش کوچکی از قدرت آمریکا را شکست دهد آیا لیاقت حضور در شورای امنیت سازمان ملل را دارد چین هم یک کشور منفعت طلب است بهتر نیست تایوان را مستقل کند ایران اشتباه کرده که با طناب پوسیده روسیه به درون چاه افتاده است بهتر نیست قرارداد خرید سوخو سی پنج را لغو کنیم و بجایش از آمریکا اف سی پنج بگیریم چرا ما باید آهن پاره های دوران شوروی سابق را از وارث آن خرید کنیم بهتر نیست سیاست خارجی کشور را نزدیکی به آمریکا و همپیمانان آن در منطقه تبدیل کنیم تنها کشور هایی که باید با آنها دشمن بود افغانستان آذربایجان بحرین و پاکستان خواهد بود و باقی کشور ها باید روابط حسنه داشته باشیم ما باید به طور کامل با روسیه قطع روابط دیپلماتیک کنیم واقعا خوش خیالی است که فکر کنیم که روسیه عقب نشینی مصلحتی کرده من هنوز هم از زلنسکی خوشم نمیاد ولی شجاعت زلنسکی برای من جای احترام دارد امیدوارم بعد از نابودی روسیه حداقل دولتمردان آینده اوکراین گردان آزوف را منحل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
به احترام ملکه فعلا هیچی نگو
شاید این جنگ پیروزی نداشته باشه اما ما یه دوست خوب به اسم پوتین و متحد خوب به اسم روسیه پیدا کردیم که میتونیم دو نفری با ساپورت مالی چین دنیارو تصاحب کنیم و دنیایی زیباتر و لطف تر از چیزی که غربی های فاسد برای مردم ساختن رو به وجود بیاریم
چراشماهمیشه ازروسیه غاصب تمجیدمیکنید
فقط رسانه های داخلی میخوان طوری اخبار بگن که همه چی طبق میل پوتین هست شکستی در کار نیست و همه تقصیر ها از اوکراین و حامیانش هست
بیشتر شبیه فیلمهای هالیوودی بود این اخبار فیک ، زلنسکی قبلاً جهت مذاکره التماس میکرده حالا بعد دو هفته زلنسکی پیروز شده و گفته روس‌ها باید التماس من رو بکنند ، خخخخخخخ ، فیک نیوز
پس کجا هستند این موشکها و راکت های نقطه زن روسی که اینقدر در مقابل سلاح های امریکایی ذلیل شده اند ایا فقط ادعای خالی بوده اند؟
مدتی بود از رجز خونیهای قدیرف خبری نبود . انگار اوکراینیها جوابش رو در میدان جنگ دادند .
با تجهیزات غرب این همه پیروزی و سر شکستگی برای روسیه بدست آوردند. ناامیدی؟
روسیه در حال غرق شدن است به هر کجا که عقلش میرسد دست میندازد ما باید خود را کنار بکشیم تا غرق نشویم
سلام یه افغانی دیدم داشت تو هوا ویروس کرونا پخش میکرد منو دید فرار کرد تبلیغ کنید تو فرودگاهها دیگه تست نگیرن همه جا پخش بشه میترسن هر پیامک دیگه غیر از این دریافت کردید از ناحیه دشمنه چون دارن منو میبینن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
خودت هم فهمیدی چی گفتی؟
روسیه به همراه پوتین شکست خواهد خورد و روسیاهی همچنان خواهد ماند به تمام زغال هایی که مادام العمر روسیاه بودند
اگر قطع امید کردن چطور دارن روس ها رو از مناطق اشغالی اوکراین فراری می دن؟؟؟؟؟؟؟ ظاهرا هنوز توده ای ها از توهم پیروزی روسیه بیرون نیامده اند و دلشان را به انتشار اخبار جعلی خوش کرده اند اما به توده ای ها می گویم سرنوشت جنگ را رزمندگان اوکراین تعیین می کنند نه اخبار فیک و دروغ. همین رزمندگان اوکراین عملیات ویژه روسیه را به فرار ویژه روس ها تبدیل کردند.
ارتش ایران و سپاه پاسداران باید بروند به کمک اوکراین و این پوتین متجاوز را بیرون کنند.پوتین کمونیست آدم خطرناکی است
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
برای هزارمین بار میگم روسیه کمونیستی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
مثبت اشتباهی
خدا را شکر. ان شاء الله متجاوزان با خواری و شکست برگردن به کشور خودشون و درس عبرتی بشه برای آینده
واقعا باید به سربازان شجاع و کارامد و وطنپرست باغیرت

اوکراین و رهبری زلنسکی دست مریزاد‌و آفرین گفت

که روسیه که صاحب دومین ارتش قدرتمند جهان است را به

مذلت و خاری عقب نشینی وادار کرده است و خاکشان را

پس گرفتند
باید آمریکا و اروپا به روسیه و چین و چچن حمله بیولوژیک کنه ، به نحوی که اصلا نفهمند که از کجا خوردند !!!!
باید منابع آبی اونارو با مواد رادیواکتیو و کشنده و یا مثلا نیترات و یا سمهای دیگه آلوده کرد تا آب آشامیدنی اونا قطع بشه ..
باید ویروسهای مرگبار در این کشورها پخش کنن تا هر چه زودتر چین و روسیه به 100 کشور تقسیم بشن ...

با امید آن روز عزیز
آمین یا رب العالمین

ممنونم تابناک
پوتین واقعا اشتباه بزرگی کرد حالا اوکراین حق داره وارد شهرهای خود روسیه هم بشه و اونها را اشغال کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
زلنسکی مثل موتین احمق و اشغالگر نیست
روسیه در این جنگ نشان داد که نه استراتژی دارد نه تاکتیک . متاسفانه جنگ طولانی و فرسایشی شده . روسیه باید جنگ را هفته اول آن تعیین تکلیف می نمود و تمام زیر ساخت های اکراین را نابود می کرد که دیگر هیچ برای زندگی و تجدید قوا و... نداشته باشند و اجازه نمی داد حتی یک فشینگ از مرزهای اکراین وارد شود . لیکن متاسفانه اقدام نشد و اکراین تسلیح شد و الان جنگ دارد فرسایشی می شود که به ضرر روسیه است .
پوتین‌ تاریخ‌ مصرفش‌ تموم‌ شد‌ !

عجب‌ این دیکتاتور ا پوست خربزه رفت زیر پاش‌ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
کدخدا
مچکریم
واقعا پوتین ادم جنایتکاری هست وابروی روسیه رفت با این ارتش زپرتیش همه فکر میکردن روسیه ارتش خیلی قدرتمندی داره ابروی خودشو ارتش روسیه به فنا رفت اکران با این وسعت توانست قسمتی از اکران که روسیه هفت ماه تلاش کرد تا تونست بگیره در عرض چهارروز ازدست داد خاک بران سرت کنن پوتین ادمکش وکودک کش هم در سوریه وهم دراکراین واقعا جنایتها کرد خاک بران سرت کنن با این ارتش سکستخورده وخار ذلیل دیگه هیچ کشور کوچکی نه پوتین نه روسیه رو بعنوان قدرت بزرگ قبول نداره ایطوری که پیش میره بعداز شکست بخشی از سرزمینهای روسیه به اکراین تعلق میگیره خاک بران سرت پوتین جنایتکار خاک
ببینید کار پوتین بیچاره به کجا کشیده است که چچن های داعشی هم از او انتقاد می کنند.
زنده باد اکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
زلنسکی / اوکراین ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
وارث امپراطوری شوروی نیز در حال فروپاشی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
الهی آمین / هرچه زودتر بهتر
وقتی روسیه خودش باعث شکست خود شده چرا ما اینقدر برای آن دم تکان می‌دیم اشتباهات روسیه در این جنگ بیاد داشته باشید اوایل جنگ فکر کنم چهل هشت ساعت اول همین جنگ در ساعت سه صبح ارتش روسیه از مرز بلاروس رد شد و ساعت شش صبح رسید کی‌یف اون موقع ارتش روسیه سی هزار سرباز بود و عمده ارتش اوکراین در خارکف بود روسیه حتی تا فتح کی‌یف هم رفت ولی بدونید روسیه لیاقت باقی ماندن را ندارد الان باید اولویت اوکراین به بیرون کردن روسیه از خاک خود باشد ولی بعد جنگ باید با بلاروس هم جنگید گرجستان را باید آزاد کرد این مأموریت را بسپارید به ایران
زنده باد اوکراین.ثابت کرد روسیه هیچی نیست
خطای استراتژیک برای متحدین
باور کنید که کدخدای شمال و کدخدای شرق فایدهای تدارند
صد البته که کدخدای غرب هم بی فایده است..
اما هنر ما ایرانیها کجاست ؟؟؟ متاسفانه به دست یک عده بی هنر افتاده
پیروزی در این جنگ حق روسیه است این آمریکا و ناتو هست که با کسترش قلمرو نظامی به حریم وحیاط خلوت روسیه تجاوز کردن ومتجاوزن نه روسیه تا حالاش هم اگه این جنگ فرسایشی شده به دو دلیل است اول اینکه قدرت دوم نظامی جهان هیچوقت بخاطر رقابت دیرین با غرب تسلیحات مدرنش رو در اینجور جنگها او نمیده دوما باکشاندن جنگ به زمستان پیروزی در مقابل ناتو و عوامل دست نشانده آنها قطعا با هزینه کمتری خواهد بود
روس های نامرد به چنان باتلاقی کشیده شدند توسط آمریکا و به دست خوشان با غرور و ادعا،جالبه مسئولان حتی نطامی ما از سقوط کیف و زیرنویس کردن در شبکه خبر سخن ها راندند.درس بزرگش برای ایران ااست که سیاست کاهش تنش همیشه بهتر از تحریم و جنگ است،سایه ای که کشور ما را هم تهدید میکند
ای کاش به اوکراین پهپاد میدادیم :-)
مجلس دومای روسیه با ۳ فوریت طرح برکناری پوتین دیکتاتور را به رای بگذارد
درود بر ملتی که سر سختانه از وطن و تمامیت ارضی خودش در مقابل تهاجم و تجاوز کشور خارجی دفاع می کنه. عزم و اراده اوکراینیها ستودنی است.
آخه پوتین
تو زورت به غرب میرسه ؟!!!
با تمام وجودم امیدوارم که روسیه نتواندحتی قسمتی از اوکراین رو بگیره و شکست بخوره یکی از دیکتاتور های دیوانه قرن ۲۱ پوتین هستش
روسیه با تجهیزات نظامی نسل دو و به زور نسل سوم می جنگد، اروپایی ها و غرب با نسل چهارم و پتجم!
دوستان روسیه رو دست کم نگیرید اگه بخواد میتونه زیرساختهای اوکراین رو پودر کنه قدرت اول موشکی و بمبهای مخرب د رجهانه نمیخواد گشتار بشه همین روسیه نتیجه جنگ جهانی را تعیین کرد با شکست نازیها و...
ما نباید پهپاد میدادیم به پوتین
کره شمالی هم نباید گلوله توپ میداد به پوتین
یاشاسین تورک اوکراین
حاکم نالایق روسیه باید به همراه کشورش نابود بشه
اوکراین باید شهرهای روسیه را اشغال کنه
قابل توجه برخی ها ، که امید به روسیه دارند
برچسب منتخب
# انتخابات # مسعود پزشکیان # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # محمدباقر قالیباف # انتخابات ریاست جمهوری