بازدید 62137
گزارش زنده و لحظه به لحظه رقابت‌های ۲۰۲۲ صربستان

کشتی فرنگی قهرمانی جهان: گرایی تنها شانس طلایی ایران / ساروی و نجاتی پای فینال باختند/ پشتام اوت شد! / بنا شوکه شد

حاصل تلاش کشتی‌گیران فرنگی ایران در هشت وزن قهرمانی جهان، تنها یک فینالیست بوده است. گرایی با درخشش مجدد خود دومین فینال پیاپی را تجربه می‌کند. شکست ساروی مقابل الکسانیان ارمنی هم دوستداران کشتی را ناراحت کرد
کد خبر: ۱۱۳۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ 11 September 2022

بعداز یک روز تلخ در چهار وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان، شاگردان محمد بنا امروز برای صید مدال به تشک بلگراد هجوم بردند اما تنها گرایی به فینال راه یافت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در حالی که کشتی فرنگی ایران تا غروب امروز فینالیستی نداشت، ایرانی‌ها در ترکیب سایر کشورها خوش درخشیدند و علی ارسلان به فینال قهرمانی جهان رسید اما مدال او به صربستان میزبان اختصاص خواهد داشت!

کشتی فرنگی ایران که فردا مهدی محسن‌نژاد و امین میرزازاده را در دو وزن 60 و 130 کیلوگرم روی تشک خواهد داشت، شانس کسب یک مدال طلا و دو برنز جهان را نیز دارد.

تعدد کشتی‌گیران ایرانی الاصل در ترکیب تیم‌های صربستان، آلمان و آذربایجان به سوژه رسانه‌ها در مسابقات قهرمانی جهان تبدیل شده است. علی ارسلان بل دوبنده صرب‌ها فینالیست شد و مقابل غنی‌زاده از آذربایجان کشتی می‌گیرد!

نتایج کشتی‌گیران ایران در چهار وزن دوم فرنگی را می‌خوانید.

کشتی فرنگی قهرمانی جهان: گرایی تنها شانس طلایی ایران / ساروی و نجاتی پای فینال باختند/ پشتام اوت شد!

شکست پشتام مقابل کشتی‌گیر دفاعی اوکراین

پژمان پشتام که سال گذشته مدال برنز جهان را در اسلو به دست آورد، درحالیکه یک دور استراحت کرده بود، مقابل کارپت چالیان ارمنستانی قرار گرفت. در تایم اول پشتام صاحب پوئن اخطار شد و یک امتیاز گرفت اما نتوانست در خاک فنی اجرا کند. در تایم دوم هم چالیان پوئن اخطار گرفت و نتیجه یک -یک مساوی شد و در ادامه پای حریف را از تشک بیرون برد تا نتیجه این کشتی 2 بر یک به سود پشتام شود.

در دومین کشتی، پشتام مقابل حریف اوکراینی در سه دقیقه نخست اخطار گرفت و بارانداز شد تا سه امتیاز عقب بیفتد. او با تلاش و حمله مداوم نتوانست از لاک دفاعی حریف اوکراینی عبور کند و داوران نیز برای فرار حریف فقط یک اخطار و یک امتیاز به پشتام دادند تا اولین باخت ایران در چهار وزن دوم ثبت شود.

به این ترتیب پژمان پُشتام در یک‌‌چهارم وزن 82 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان مقابل ياروسلاو فيلچاكوف با نتیجه 5 بر 2 به شکست خورد و باید منتظر صعود او به فینال می‌شد تا شانس گرفتن برنز برای او زنده شود. اتفاقی که در نهایت رح نداد و پشتام حذف شو.

 

برد بدون زحمت ساروی در کشتی آغازین و باخت تکراری پای فینال

در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک، پس از استراحت در دور نخست مقابل فلیکس بالدائوف از نروژ به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع 8 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

ساروی در کشتی دوم مقتدرانه حریف ازبک را هفت بر صفر مغلوب کرد و به نیمه نهایی رسید. ساروی دو بار این حریف قلدر را بارانداز کرد تا شایستگی اش برای تکرار مدال طلا را نشان دهد.

 محمد ساروی در نیمه نهایی با نتیجه 3 بر 1 برابر آرتور الکسانیان کشتی‌گیر نامدار و قهرمان المپیک ارمنستانی شکست خورد تا از رسیدن به فینال بازماند و راهی رده‌بندی شد. ساروی قبلا هم به این نابغه ارمنی باخته بود و حالا باید در پی برنز قهرمانی جهان باشد. 

در 97 کیلو اتفاقی رخ داد که باتوجه به اظهارات اخیر محمد بنا در مورد الکسانیان و همچنین اخباری که از ارمنستان در مورد این ستاره مخابره می‌شد، قابل پیش‌بینی نبود. درحالی‌که همه فکر می‌کردند ساروی دومین فینال متوالی جهانی‌اش را قطعا تجربه خواهد کرد، الکسانیان خیلی بابرنامه ساروی را سه بر یک شکست داد و به فینال رسید.

 

نجاتی به فینال بلگراد نرسید

در حساس ترین کشتی صبح امروز بلگراد، در وزن ۶۳ کیلوگرم علیرضا نجاتی به مصاف عبدالمحمد پاپی، کشتی گیر ایرانی الاصل تیم آلمان، رفت که پس از اخطار کم کاری داوران به حریف، او را به بیرون پرتاب کرد و یک امتیاز دیگر گرفت.

در وقت دوم هم داوران را مجاب کرد تا یک اخطار کم کاری دیگر به پاپی بدهند ولی نتوانست در حالت خاک فنی بزند. در ادامه، به نجاتی اخطار کم کاری دادند که پاپی یک سالتو بارانداز ۴ امتیازی را اجرا کرد و ۴ بر ۳ پیش افتاد اما نماینده کشورمان در ثانیه های پایانی توانست با یک خاک و یک بارانداز ۴ امتیاز دیگر بگیرد و ۷ بر ۴ به پیروزی برسد.

 علیرضا نجاتی در دور نخست هم با نتیجه ۵ بر صفر احمت اویار از ترکیه را مغلوب کرد. حالا او با یک برد دیگر به نیمه نهایی قهرمانی جهان خواهد رسید. 

وی در دیدار نیمه نهایی برابر لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ به میدان رفت و در پایان با نتیجه نزدیک ۲ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. نجاتی با این باخت راهی دیدار رده‌بندی شد و فردا شب(دوشنبه) برای کسب مدال برنز به روی تشک خواهد رفت.

 

گرایی با کلکسیون فنون شروع کرد و با قدرت فینالیست شد

در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا گرایی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک بعد از استراحت در دور نخست، در یک هشتم نهایی مقابل آمانتور اسماعیل‌اف از قرقیزستان در تایم نخست با امتیاز عالی ۹ بر صفر و کلکسیونی از فنون زیبا و بالا ، به برتری رسید و راهی یکچهارم نهایی شد. هان سو ریو از کره جنوبی نیز در سمت جدول گرایی قرار دارد. گرایی این حریف چغر را هم پنج بر یک در هم کوبید.

محمدرضا گرایی در نیمه‌نهایی وزن 67 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان مقابل جانی ختسوریانی از گرجستان با نتیجه 8 بر 0 به پیروزی رسید. گرایی با سالتو بارانداز معروف خود حریف نامدار را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و فردا شب برای کسب نشان طلا مبارزه خواهد کرد.

 

 

دومین روز کشتی فرنگی قهرمانی جهان چه خبر؟

دومین روز از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی از ساعت 13 امروز آغاز شده که ملی پوشان کشورمان در روز اول این مسابقات عملکرد جالبی نداشتند و تنها ناصر علیزاده بود که توانست به جدول شانس مجدد وزن 87 کیلوگرم راه پیدا کند.

در مسابقات امروز، رقابت های مقدماتی اوزان 63، 67، 82 و 97 کیلوگرم و همچنین رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان 55، 72، 77 و 87 کیلوگرم برگزار خواهد شد.

علاوه بر ناصر علیزاده که برای رسیدن به مدال برنز وزن 87 کیلوگرم تلاش خواهد کرد، چهار نماینده دیگر ایران یعنی علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی، پژمان پشتام و محمدهادی ساروی به میدان خواهند رفت که برخلاف دیروز، هر 4 نفر سابقه ایستادن بر سکوی دنیا را در کارنامه دارند. گرایی و ساروی تنها طلایی های ایران در اسلو هستند که امسال نیز به عضویت تیم ملی در آمده اند و پشتام نیز سال گذشته به مدال برنز جهان دست پیدا کرد. نجاتی هم که خود در سال 2019 عنوان سوم جهان را کسب کرد، جایگزین میثم دلخانی مصدوم شده است که سال گذشته در اسلو به مقام قهرمانی وزن 63 کیلوگرم رسید. 

 

در ادامه ر قابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بلگراد، ناصر علیزاده که روز گذشته بعد از غلبه بر کشتی‌گیران ایتالیا و قرقیزستان، مغلوب تورپال بیسلطانوف قهرمان اروپا از دانمارک شد، با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال وزن 87 کیلوگرم، امروز در گروه بازنده‎ها به راحتی و با نتیجه 9-صفر بارتلمی تشوشا از کنگو را شکست داد تا امشب برای کسب مدال برنز به مصاف علی چنگیز از ترکیه برود.

به این ترتیب با راهیابی علیزاده به کشتی رده‌بندی، تیم ملی فرنگی ایران در 4 وزن اول شانس کسب یک مدال برنز را خواهد داشت.

با توجه به فینالیست نشدن حریفان پویا دادمرز در 55 کیلوگرم، محمدرضا مختاری در 72 کیلوگرم و محمدعلی گرایی در 77 کیلوگرم، هر سه کشتی‌گیر از دور رقابت‌ها حذف شدند.

 

رقابت‌های فینال 4 وزن اول بین این نفرات برگزار خواهد شد:
وزن 55 کیلوگرم: الدانیز عزیزلی از آذربایجان – تسورتسومیا از گرجستان
وزن 72 کیلوگرم: علی ارسلان از صربستان – غنی‌زاده از آذربایجان
وزن 77 کیلوگرم: زلتان لوای از مجارستان – آکژول محموداف از قرقیزستان
وزن 87 کیلوگرم: زورابی داتوناشویلی از صربستان – بیسلطانوف از دانمارک

تیم صربستان امشب با علی ارسلان و زورابی داتوناشویلی شانس کسب دو مدال طلا را دارد و ویکتور نمس هم می‌تواند برای این تیم مدال برنز بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
روزگاری ورزشکاران آفریقایی که برای کشورهای دیگر به میدان می رفتند مرا به فکر فرو می برد. اکنون پناهنده شدن ورزشکاران ایرانی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
گل گفتی واقعا کاش مسئولین میفهمیدن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
زندگی شخصی و تصمیم برای زندگی در کشور دیگره، اظهار تاسف نمیخواد، احترام بذارید به انتخاب افراد، برای پیشرفت در زندگی
ورزشکار ها هم مثل مهندس ها ، دکتر ها و .... سایر نخبه های مملکت
اونها وقتی مهاجرت می کنند ، چرا ورزشکار ها مهاجرت نکنند ؟
به هر حال هممون جز یه خانواده ایم نه با یه کمبود از خونه فرار کنیم اینطوری میشیم فراری که کار بسیار اشتباهی است.آدم خانوادشون دور نمی‌اندازد مثلا بخاطر نداشتن یه وعده شام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
ما یکبار زندگی میکنیم . شخصی که کل زندگی اش را روی رشته ی خود گذاشته وقتی میبیند کاری از پیش نمیبرد و شرایط را برایش سخت کرده اند بهتر است مهاجرت کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
مگر زمین خدا گسترده نبود که در آن سفر کنید؟
حتا از نظر خدا هم این کار درسته شما با مثال های عجیب دنبال توجیح نباشید
حزب موتلفه اعلام کرد خیر پیش، بروید.
اصلا اساسنامه حزب موتلفه این است که ۹۰ میلیون ایرانی را راهی کند بادامچیان بماند و ۱۶۴۸۱۹۵ کیلومتر مربع!
وطن فروشی هنر نامردان است.
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
اگه تونستی یه روز مثل یه قهرمان جهان تمرین کنی و زنده بمونی، حق افاضات اینچنینی داری. تا اون موقع دوغت رو بنوش و خاموش بمون.
چرا شلوغش میکنید مثل فرزندان مسوولین که تو آمریکا زندگی میکنند سوگند خوردن به آمریکا وفادار باشند و خیانت نکنن ۵۰۰۰ فرزند مسوولین حالا به یک ورزشکار رسیده وامصیبتا سر میدید فرزند مسوولین داره از بیت المال اونجا هزینه میکنه نه خودش زحمت بکشه
متاسفانه مافیای مربیان دو استان کرماشاه و مازندارن اجازه نمی دهد کشتیگران با استعداد دیگر نقاط کشور وارد چرخه این ورزش بشوند!!!
حالا هی زور بزنید که: "قهرمان ایرانی الصل" فلان کشور. جهت یادآوری، نازنینی مثل مرحوم دکتر مریم میرزاخانی حتی در ایران مدفون هم نیست.
اگر بدوني چقد مغز به خاطر يه لقمه نون و يه زندگي معمولي آواره
كشورهاي ديگه شدن چي ميگي، اينقد ديدم اينجا دردم اومده،
كيه كه دل بسوزونه، متاسفم واسه مسئولان مملكتمون…
واقعا داشتنه حداقل نيازهاي زندگي چيز زياديه؟
گرایی هم که به قهرمان آذربایجانی باخت !
سلام بر ایرانیان...اگر هیتلر فهمید که کشتن مردم برای کشورگشایی اشتباه است بی خردان هم میفهمند ذخایر انسانی را فرلری ندهتد
کدام مسئول؟
چرا نوشتید علیه ایران؟ورزش که دشمن تراشی نیست اگر هست کاری کنید که تعداد دشمنان کمتر شود و حتی باعث جذب دشمنان واقعی شود.
چه عیبی دارد که ایرانیان برای دیگر کشورها در رشته های مختلف از جمله کشتی بازی کنند. اگر سیاست و برنامه درستی در کشور وجود داشت که ندارد این ورزشکاران یک منبع درامد ارزی بودند. الان تیم ملی فوتبال فرانسه که در جام جهانی شرکت می کند یک تیم افریقایی است به لحاظ رنگ پوست و وطن اصلی ورزشکاران . دنیا اینچنین شده است نباید نگران شد . جهان به سمتی میرود که ملیت مفهوم خود را از دست می دهد.
پول ورزش کلا میره برای فوتبال و تاج و کیروش و .... انوقت کشتی گیر باید بره گچ کاری
حاج اقا لطفا از خواب بیدار شو
آخر ببین مسیولیت با این مملکت چه کردهاند که ملی پوش ما حاضر شده برای صربستان کشتی بگیرد
آخر ببین مسیولین با این مملکت چه کردهاند که ملی پوش ما حاضر شده برای صربستان کشتی بگیرد
مدیریت اقای دبیر بحث برانگیز شده
پارسال ورزشکاران کشورها به دلیل کرونا حضور فعالی در مسابقات جهانی نداشتند و کشتی گیران ایران توانستند خوش بدرخشند منتهی امسال اکثر کشورها شرکت کرده بودند به دلیل کاهش مسایل کرونا و نتایج این شده

اقای دبیر پاسخگو باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
ارسلان با اجازه و اطلاع فدراسیون رفته صربستان.
خودتان گفتید هر کس ناراضی است جمع کند از کشور برود.
چقدر امشب دلم برای خودم و روانم و خودم و چیزی که ازم ساختن سوخت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار