بازدید 4466

گوترش وارد پاکستان شد

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با هدف بررسی بحران ناشی از سیل ویرانگر در پاکستان و ابراز همبستگی با آسیب دیدگان، به‌ این کشور سیل زده سفر کرد.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ 09 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از منابع رسمی پاکستان، گوترش در راس یک هیات از معاونین و کارشناسان نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل ساعاتی پیش به وقت محلی وارد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد.

«حنا ربانی» وزیر مشاور امور خارجه پاکستان با استقبال از دبیرکل سازمان ملل، اعلام کرد که این بازدید تاثیر قوی بر پیشبرد برنامه جهانی برای جمع آوری کمک‌های مالی جهت بهبود وضعیت سیل زدگان پاکستان خواهد گذاشت.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل ساعاتی پیش تر اعلام کرده بود: با توجه به وضعیت غم انگیزی که میلیون‌ها مرد، زن و کودک تحت تأثیر سیل‌های تاریخی در پاکستان قرار دارند، گوترش به کشور سفر می‌کند.

هدف از بازدید دبیرکل سازمان ملل بررسی پیامدهای سیل و ابراز همبستگی با سیل زدگان خواهد بود و وی قرار است از برخی مناطق آسیب دیده ناشی از حوادث طبیعی بازدید کند.

آنتونیو گوترش عصر روز جمعه در اسلام‌آباد به همراه «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان در کنفرانس خبری مشترک حضور می‌یابد و طی آن برنامه‌های سازمان ملل را برای همیاری پاکستان در پرداختن به بحران سیل و ترغیب جامعه جهانی برای کمک به این کشور اعلام خواهد کرد. وی با دیگر مقام‌های بلندپایه دولت پاکستان نیز دیدار خواهد کرد.

این دومین سفر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به پاکستان محسوب می‌شود. وی اواخر بهمن ۱۳۹۸ نیز برای شرکت در کنفرانس پناهجویان به اسلام‌آباد سفر کرده بود.

سازمان مدیریت بحران ملی پاکستان امروز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر دیگر قربانی سیل شدند و طی آن شماره کشته‌شدگان به ۱۳۵۵ نفر رسیده است.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان هفته گذشته طی دیدار با نمایندگان رسانه‌های بین المللی در اسلام‌آباد گفت: پاکستان به شدت نیازمند همیاری جهان و کمک کشورها است زیرا دست کم ۳۳ میلیون نفر به طور مستقیم تحت تاثیر سیل بی سابقه در پاکستان قرار گرفته‌اند.

سازمان ملل نیز پیشتر در واکنش به درخواست کمک دولت پاکستان، خواهان تامین ۱۶۰ میلیون دلار هزینه های امداد رسانی به سیل زدگان این کشور شد.

قرار است این مبلغ برای تأمین مایحتاج حدود ۵ میلیون از آسیب دیدگان سیل های اخیر پاکستان به کار گرفته شود.

دولت پاکستان برای مقابله با اثرات مخرب سیل در سطح ملی و بین‌المللی درخواست کمک‌های مالی کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم