بازدید 4668

تاکید ارمنستان به همکاری با روسیه به رغم تحریم‌ها

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت که از تحریم های ثانویه غرب برای همکاری با روسیه هراسی ندارد و به همکاری با این کشور به ویژه در حوزه امنیت مواد غذایی و انرژی ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ 08 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس؛ پاشینیان در نشست عمومی مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک در خاوردور روسیه، افزود: ارمنستان به ایجاد فرصت های تازه نیاز دارد و همکاری با روسیه در زمینه امنیت غذایی و انرژی برای ایروان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: هراس موضع مفیدی نیست و ماباید برای رویارویی و برطرف کردن تهدیدهایی که پدید می آید، همکاری و تلاش کنیم که نه تنها فرصت های پیش آمده را بیابیم، بلکه برای پیشرفت به سوی دورنماهای تازه همکاری کنیم.

وی افزود: به لطف تصمیم های رئیس جمهوری و دولت روسیه، ما توانسته ایم این تهدیدها را با کمک یکدیگر مدیریت کنیم.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد بیش از ۲ هزار نیروی خارجی در قالب یک گروه ائتلافی در رزمایش فرماندهی و ستاد راهبردی «وستوک ۲۰۲۲» روسیه حضور دارند که شامل ارمنستان، جمهوری آذربایجان، الجزایر، بلاروس، هند، قرقیزستان، چین، مغولستان، تاجیکستان و روسیه می شود.

وزارت دفاع روسیه افزود: بیش از ۲ هزار نیروی نظامی خارجی به عنوان بخشی از رزمایش های ستادی و فرماندهی استراتژیک وستوک ۲۰۲۲، وظایف مشترکی را برعهده می گیرند.

براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه رزمایش مشترک نظامی "وستوک-۲۰۲۲ " تا روز چهارشنبه هفته جاری با حضور بیش از ۵۰ هزار سرباز، ۱۴۰ هواپیمای جنگنده و ۶۰ ناو پشتیبانی و کشتی جنگی برگزار می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست