بازدید 24683
کی‌روش و تاج؛ دروتخته جور شد

ارباب برگشت

کد خبر: ۱۱۳۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰ 07 September 2022

 از قرار معلوم کار تمام شده و هیات‌رییسه جدید فدراسیون فوتبال تصمیم قطعی‌اش را با اصرار تاج برای نشاندن کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران گرفته است.

به این ترتیب مردی که با دو تیم بزرگ آفریقا و آمریکای جنوبی به جام‌جهانی نرسید، از صدقه سر «مربی خونه به خونه» دست‌کم می‌تواند خودش را به قطر برساند و پنجمین حضورش در این تورنمنت بزرگ را جشن بگیرد. او میهمان سفره‌ای خواهد شد که پهن‌کننده آن را با تحقیر و تمسخر بیرون کردند، چون بلد نبود روزی صد هزار بار منت کاری را که کرده بر سر عالم و آدم بگذارد.

صد البته هزار انتقاد به دراگان اسکوچیچ وارد است. کسی چه می‌داند؛ اصلا شاید بارش یک جاهایی کج هم بوده، اما هرگز فراموش نخواهیم کرد اگر این مربی نبود، شاید تیم ملی مفتضحانه‌ترین حذف تاریخش از مرحله پیش‌مقدماتی جام‌جهانی را تجربه می‌کرد. اسکو به خاطر رهاندن ایران از آن جهنم، لااقل شایسته برخورد و وداع محترمانه‌تری بود. شاید اما او قواعد این خاک ناسپاس را نمی‌شناخت؛ جایی که برای خیلی از آدم‌هایش، گردن‌کلفتی و زورگویی نوعی «ارزش» محسوب می‌شود و آن را کاریزما و اقتدار معنا می‌کنند، جایی که زندانی به زنجیرش عشق می‌ورزد و حتی یک‌هزارم درصد به ذهنش خطور نمی‌کند که شاید در کره زمین غیر از کی‌روش و برانکو و اسکوچیچ، مربیان خوب دیگری هم برای کمک به تیم ملی وجود داشته باشند.

مادامی که اینها هستند، کی‌روش خوشبخت‌ترین مرد زمین است. توهین می‌کند و احترام می‌بیند، شکست می‌خورد و عزیز می‌شود، زور می‌گوید و زر می‌گیرد. او تنها مربی تاریخ فوتبال جهان است که مردم بعد از برد، مساوی و حتی باخت تیمش به خیابان‌ها می‌ریختند و جشن می‌گرفتند، تنها کسی که با جنجال و شکایت پاداش سومی را برای تورنمنتی که اصلا بازی «رده‌بندی» نداشت دریافت کرد و حالا از طرف همان کشور برای همکاری دوباره دعوت می‌شود؛ از سوی کسی که آخرین بار یک بیانیه پانزده بندی علیه او صادر و در ابتدای هر بندش تاکید کرد: «تاج به همه دروغ می‎‌گوید.» جدا که در و تخته خوب با هم جور شده‌اند. به عاشقان اسارت، به رعایا تبریک بگویید؛ «ارباب» دارد برمی‌گردد!
ورزش مدیا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۱
چرا منطقی نگاه نمیکنی تابناک.تنها مربی که به جو ایران ونیم ملی آشناست و سالها مربی ۹۵ درصد بازیکنان این روزهای تیم ملی بوده وتیمی منسجم در جام جهانی قبلی ساخته بود کی روش است..فقط کی روش میتواند از شکست فاجعه بار مقابل آمریکا و انگلیس به بچه های تیم ملی کمک کند .به خاطر نظم تیمی
ارباب و ارباب تر.
کی روش حرف ندارد
آفرین. درود بر شرفت.
نویسنده شما ارباب است و ما رعیت.
حساب تاج برای ما از کیروش جداست.مردم باهوش تر از اینند که انقدر شما ساده حسابشان کردید که کیزوش همه را گول زده.که دوره اسکوچیچ‌نشان داد که اگر مربی جز با روش زور راه دیگری رو استفاده کنه تیم ملی زرر میکنه.
هنگامی که .............، تاج را مهندسی می کنند و بر می گردانند ، آوردن کی روش که براشون آب خوردن است ،چون دستشون هم که تو جیب ملته بدبختیه که تا کمر در سطل زباله برای تکه نانی خم شده اند .
دوست عزیز نگارنده
ارباب رو خیلی خوب آمدید ولی فارغ از ناسپاسی که مدتهاست در فرهنگ ما رسوخ کرده و از آن فعلا میگذریم اما خود اسکوچیچ هم بخاطر عدم اقتدار تاوان میدهد. وقتی در تیم ملی فرانسه بازیکنی مثل اریک کانتونا رو کنار میگذارند چرا بازیکن های پرحاشیه تیم ملی به خودشون اجازه میدن تیم ملی رو محل باند بازی و رفیق بازی خودشون قرار بدن؟
با همین لزیونرها هم در مرحله گروهی حذف میشیم ولی چه خوب بود نظم تیمی رو قربانی نمیکردیم و درس عبرتی برای نسل بعدی تیم ملی میشد که جرات مداخله در امورفنی رو نکنن.
مگر فدراسیون فوتبال با اسکوچیچ قرارداد ندارد ؟ دوباره آقای تاج می خواد غرامت داده شود
با امدن کی روش موافق هستم خیلی زیاد
ولی با امدن تاج مخالف هستم به هزار دلیل
دلال موزامبیکی برگشت
لعنت به این بد مرامی بکجا می‌رویم چقدر نمک نشناس شده ایم درهمه مسائل ما نمک نشناس بوده وهستیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر