بازدید 31155

مشاهده خرس سیاه آسیایی در حاجی آباد

با ثبت نخستین عکس خرس سیاه آسیایی در شهرستان حاجی آباد، این گونه به تنوع زیستی حیات وحش این شهرستان افزوده شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴ 04 September 2022

به گزارش تانباک به نقل از خبرآنلاین، با ثبت نخستین عکس خرس سیاه آسیایی در شهرستان حاجی آباد، این گونه به تنوع زیستی حیات وحش این شهرستان افزوده شد.

«شاهمراد جعفری» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حاجی آباد گفت: این شهرستان از نظر تنوع زیستی دارای گونه‌های پلنگ، گرگ، گراز، کل و بز، قوچ و میش، انواع پرندگان بومی و مهاجر و خزندگان است که با تصویربرداری از خرس سیاه آسیایی، این گونه نیز به تنوع زیستی حیات وحش شهرستان حاجی آباد اضافه شد.

وی افزود: بر اساس گزارش‌ها و ارسال تصاویر از وجود ردپای خرس در برخی از مناطق این شهرستان از سوی جوامع محلی، با بررسی‌های صورت گرفته و همکاری موسسه حامیان حیات وحش، پایش و تصویربرداری از این گونه صورت گرفت.

خرس سیاه آسیایی به عنوان یکی از کمیاب‌ترین و آسیب پذیرترین گونه‌ها در جهان و ایران بشمار می‌رود و بر اساس لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت، در آستانه انقراض قرار دارد و از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماد زیستی هرمزگان معرفی شده است.

این گونه در کشورهای ژاپن، چین، روسیه، تایوان، هند، نپال، ویتنام، افغانستان، پاکستان و ایران پراکندگی دارد.

مناطق پراکنش خرس سیاه آسیایی در هرمزگان از شهرستان‌های شرقی شامل رودان، بشاگرد و میناب تا منطقه حفاظت شده باز در غرب استان و ارتفاعات حاجی آباد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم