بازدید 23719

علی‌اف: پیامی از ایران دریافت نکرده‌ام

رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ای گفت از ایران در زمینه مواضع باکو در مذاکره با ارمنستان پیامی دریافت نکرده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸ 03 September 2022

به گزارش تابناک به نقل از ترند نیوز، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ای با روزنامه ایتالیایی "Il Sole ۲۴ Ore" در سرنوبیو ایتالیا در تاریخ ۲ سپتامبر گفت: «ما هیچ پیامی از ایران در زمینه مواضع باکو در مذاکره با ارمنستان دریافت نکرده ایم.»

علی اف پیش از این همین موضوع را درباره روسیه مطرح کرده بود. این در حالی است که ولاديمير پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با الهام علی‌اف درباره قفقاز رايزنى كرد.

در این گفتگو طرفین بر اهمیت هماهنگی برای تضمین ثبات و امنیت در مرز ارمنستان و آذربایجان و ارتباطات اقتصادی و حمل‌ونقل در منطقه و همچنین بر اجرای مستمر توافق‌نامه‌های سه جانبه نوامبر ٢٠٢٠، ژانویه و نوامبر ٢٠٢١ تاکید كردند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان چند دهه است بر سر منطقه کوهستانی «قره باغ» درگیر هستند و هر دو این منطقه را بخشی از خاک خود می‌دانند. مذاکرات بین دو کشور برای عادی سازی روابط که با میانجیگری ترکیه آغاز شده، تاکنون به نتیجه نرسیده و به شدت مورد انتقاد مردم ارمنستان قرار گرفته است.

ماه گذشته، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش داد نیرو‌های مسلح این کشور عملیات ویژه تلافی جویانه‌ای را انجام دادند که در نتیجه آن ارتش آذربایجان کنترل چند بلندی در قره باغ از جمله «قره قیز» و «ساری بابا» را به دست گرفت.

پس از آن روسای دو کشور فرانسه و جمهوری آذربایجان بر سر وخامت اوضاع در قره باغ بحث و تبادل نظر کردند.

در جریان این مذاکره «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، با ابراز نگرانی از وضعیت متشنج در قره باغ، بر اهمیت ادامه مذاکرات جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاکید و آمادگی فرانسه برای حمایت از ادامه این رایزنی را اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل