پرونده «تاج» در کمیسیون اصل ۹۰ موجود است

راستینه عضو فراکسیون ورزش مجلس می‌گوید: چماق تعلیق فیفا و ای.اف.سی، چماق افراد سودجویی است که به واسطه آن ، تلاش می‌کنند خودشان را به فوتبال ایران تحمیل کنند یا در راس آن قرار بگیرند.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ 03 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از رویداد ۲۴، مهدی تاج بعد از مدت‌ها دوری از فدراسیون فوتبال، بار دیگر به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد؛ این اتفاق در حالی رخ داد که برخی نمایندگان مجلس و حتی برخی مسئولان سازمان بازرسی کل کشور معتقد بودند او به خاطر پرونده‌های در جریانی که دارد، تایید صلاحیت نخواهد شد، به همین دلیل مخالفان او همچنان نسبت به اتفاقات رخ داده در فدراسیون انتقاد دارند؛ از جمله احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس که به رویداد۲۴ می‌گوید: بازگشت مهدی تاج به کار با توجیه قانونی همراه نیست و بیشتر نشان‌دهنده روابط قدرت است؛ یعنی به واسطه همین روابط، شاهد تفسیرهای مختلف از قانون هستیم. این‌دست تفسیرها برای برخی بازگشت به کار و برای بعضی عدم‌بازگشت به کار منظور می‌شود.

از «فیفا» و «ای.اف.سی» هراسی نداریم

نماینده شهرکرد می‌گوید: گاهی نفوذ، آشکار و شفاف نیست و می‌تواند به گونه‌ای عمل شود که خیلی آسان قابل رصد نباشد. برخی افراد تاثیرگذار در دستگاه‌های مختلف، به واسطه نقش و جایگاهی که دارند از قدرت‌شان برای هدایت و راهبری و رسیدن به خواسته‌هایشان استفاده می‌کنند و از این‌رو کانالیزه، افراد را رد یا تایید می‌کنند که این نقطه خطرناکی است در سیستم مدیریتی کشور که باید برای آن علاجی پیدا کرد.

وی در پاسخ به اینکه «چرا نمایندگان مجلس محافظه‌کار شده‌اند؟ آیا هراسی از فیفا وجود دارد؟» گفته ما از فیفا و ای.اف.سی هراسی نداریم. آن‌ها در جایگاهی نیستند که ما نگران مواضع و صحبت‌های آن‌ها باشیم. ما یک کشور مستقل با قانون مشخص هستیم و همه باید از قانون نظام جمهوری اسلامی ایران تبعیت کنند. اگر کسانی نگران این هستند که فیفا فوتبال ما را تعلیق کند باید بدانند زمانی که استقلال و پرسپولیس از جام باشگاه‌های آسیا حذف شدند افرادی در فدراسیون بودند که خودشان نقش جدی در ای.اف.سی داشتند و در حالی که می‌توانستند به موضوع کمک کنند، خودشان بستر حذف این دو باشگاه را فراهم کردند بنابراین بیش از آنکه نگران تعلیق فیفا باشیم، باید نگران نقش‌آفرینی مدیران ناکارآمد و مسئله‌دار باشیم که به هر شکلی برای ماندن یا ورود به قدرت از هر اهرمی برای فشار به نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس می‌گوید: چماق تعلیق فیفا و ای.اف.سی، چماق افراد سودجویی است که به واسطه آن تلاش می‌کنند خودشان را به فوتبال ایران تحمیل کنند یا در راس آن قرار بگیرند.

باید وزیر ورزش و جوانان را پاسخگو کنیم

راستینه در پاسخ به اینکه برخورد مجلس با اتفاقات اخیر فدراسیون فوتبال چه خواهد بود؟ گفت: براساس وظیفه‌ای که داریم باید وزیر ورزش و جوانان را پاسخگو کنیم. نظارت بر فدراسیون‌ها، وظیفه و اختیار وزارت ورزش و جوانان است بنابراین در اینجا ما آقای سجادی را می‌شناسیم و می‌توانیم در قالب، تذکر، سوال و استیضاح به موضوع ورود پیدا کنیم و آقای سجادی هم باید خود را آماده پاسخگویی حتی در صحن مجلس کند. بحث بر سر این نیست که آقای سجادی فدای تاج شود. موضوع این است فردی که مسئولیت داشته آیا به مسئولیتش عمل کرده است یا نه؟ آقای تاج یکی از موضوعات سوال‌برانگیز ما است و مسائل دیگری وجود دارد که آقای سجادی نیاز است پاسخ دهد. ما مسئول برکناری یا ابقای آقای تاج نیستیم. رای مجمع فدراسیون فوتبال، سند و قابل احترام است، اما باید تکلیف پرونده‌های قضایی آقای تاج سریع‌تر مشخص شود، مخصوصاً در خصوص پرونده مارک ویلموتس که در کمیسیون اصل ۹۰ موجود است. اگر آقای تاج در این پرونده‌ها تبرئه شد که هیچی، اما اگر ثابت شد که ایشان مشکل دارد باید طبق قانون با او برخورد لازم صورت بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها