بازدید 4474
۴

تورم انگلیس فراتر از ۲۰ درصد خواهد شد؟

گلدمن ساکس هشدار داد که تورم انگلیس ممکن است از ۲۰ درصد نیز فراتر رود.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ 31 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از بیزنس، بانکداران گلدمن ساکس معتقدند که اگر قیمت بنزین همچنان در سطوح بالا باقی بماند، نرخ تورم سالانه در بریتانیا در اوایل سال آینده می‌تواند از ۲۰ درصد فراتر رود.

گلدمن ساکس در ارزیابی خود خاطرنشان کرد: در سناریویی که قیمت بنزین در سطوح فعلی بالا باقی بماند، انتظار داریم سقف قیمت بیش از ۸۰ درصد در ژانویه افزایش یابد (در مقایسه با ۱۹ درصد پایه فرض شده بانک) و بالاتر از پیش‌بینی اولیه گلدمن، ۱۴.۸ درصد است.

گلدمن در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس اظهار کرد: انتظار می‌رود بانک مرکزی انگلیس در ماه سپتامبر نرخ پایه خود را ۵۰ واحد افزایش دهد.

اقتصاددانان سیتی بانک نیز اعلام کردند که تورم قیمت مصرف‌کننده قرار است در ژانویه به ۱۸.۶ درصد برسد که بیش از ۹ برابر هدف بانک مرکزی انگلیس است.

علاوه بر این گلدمن انتظار داشت که رکود اقتصادی در سه ماهه چهارم آغاز شود و اقتصاد در کل سال ۲۰۲۳ به میزان ۰.۶ درصد منقبض شود.

افت ۱.۵ درصدی در اوایل ماه جاری توسط بانک انگلستان پیش‌بینی شده بود همچنین دورنمای امروز بالاتر از برآورد سیتی است که تورم در ژانویه به ۱۸.۶ درصد خواهد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
انگلیسیها باید تهیه امار تورم را بدهند دست مسئولین بانک مرکزی و اداره امار ایران تا یک تور شیک 2-3 درصدی برایشان گزارش نمایند
هنوز 40 تا تا ما دارن
خدارو شکر از بابت تورم ما از انگلیس جلوتریم باعث افتخاره
بیچاره ها .مملکت داری بلد نیستن که
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار