بازدید 8931

پشت پرده بدهی پنچ هزار میلیارد تومانی شرکت دخانیات

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: باید ریشه آنهایی را که طراح صحنه های فساد هستند و ذهن کارگر ما را از تولید و بازار غافل می کنند، شناسائی و برخورد شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵ 31 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با طرح این سوال که چه اتفاقی در اکوسیستم شرکت دخانیات افتاد که هر یک نخ سیگار با صد درصد سود، این بنگاه اقتصادی پنچ هزار میلیارد تومان بدهی داشته و در کنار آن هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی ارزش افزوده دارد، تصریح کرد: سوال این است که این پول‌ها کجا رفته!؟

محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در همایش اعضای شورای اسلامی کار که در شهر مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه هم کلمه «شورا» و هم پسوند «اسلامی» که برگرفته از ایدئولوژی دینی ماست و هم واژه «کار» مقدس است، گفت: دین اسلام فرمود کار عبادت است. مأموریت و تکلیف شما، یک مأموریت و تکلیف الهی است.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران افزود: دلیل آن این است که در هر سه کلید واژه که به آن اشاره شد، یک مسیری را نوید می‌دهد که در دل آن سعادت جامعه بشری اتفاق می‌افتد و اگر خدای نکرده ما از این مسیر به انحراف کشیده شویم، هم خودمان را دچار خسران کرده‌ایم و هم جامعه را.

وی با بیان اینکه شماها باید زبان گویای کارگران در مسیر حق و عدالت، مبارزه با فساد و ظلم باشید، افزود: بهره‌مندی رانتی مزایا برای عده‌ای خاص و طبقه خاص، یک درد مزمنی است که سالیان سال شرکت دخانیات را درگیر خود کرده است.

مخالف ویژه خواری هستیم

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با تاکید بر اینکه ما با ویژه خواری مخالفیم، افزود: علاقه‌مندم اعضای شورای اسلامی کار مسیر مبارزه با فساد و تبعیض را دنبال کنند.

شیخان خطاب به اعضای شورای اسلامی کار که در ابتدای جلسه مشکلات کارگران را مطرح کردند، گفت: خرسندم که ادبیات شما همان ادبیات و گفتمان عدالت است و متوجه گلوگاه‌های فساد و ناکارآمدی در سیستم شده‌اید.

وی تاکید کرد: امروز در فضایی قرار گرفته‌ایم که اگر اتحاد نداشته باشیم نمی‌توانیم به اهداف بلند ترسیم شده برسیم.

پیگیری مطالبات کارگران

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران گفت: اینکه ما در چند ماه گذشته بخشی از حقوق تضیع شده کارگران را که بیش از ١٠ سال بر زمین مانده بود، برگرداندیم، جزو وظایف ذاتی ما بوده و اینکه بخشی از مطالبات شما نیز مانده متوجه هستم و با کمک شما این مطالبات را پیگیری و به نتیجه خواهیم رساند.

شیخان با طرح این سوال که چه اتفاقی در اکوسیستم شرکت دخانیات افتاد که هر یک نخ سیگار با صد درصد سود، این بنگاه اقتصادی پنچ هزار میلیارد تومان بدهی داشته و در کنار آن هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی ارزش افزوده دارد، تصریح کرد: سوال این است که این پول‌ها کجا رفته!؟

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی کار افزود: چرا آن زمانی که باید فریاد می‌زدید و جلوی فساد را می‌گرفتید، خاموش بودید؟.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با تاکید بر اینکه برای این جنگ بزرگ باید در کنار یکدیگر باشیم، گفت: اگر در این مسیر مبارزه کنار هم قرار نگیریم در آن دنیا باید پاسخگو باشیم.

ریشه یابی فساد

شیخان بر ریشه یابی فساد تاکید کرد و گفت: باید ریشه آنهایی را که طراح صحنه‌های فساد هستند و ذهن کارگر ما را از تولید و بازار غافل می‌کنند، شناسایی و برخورد شود.

وی تاکید کرد: همان‌هایی که این پنچ هزار میلیارد را بردند و خوردند و پول ارزش افزوده را از خریدار گرفتند و در شرکت خرج گروه و باند خود کردند و یک ریال به دولت ندادند، باید شناسایی شوند.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با تاکید بر اینکه امروز وارد یک صحنه جنگ واقعی شدیم، گفت: باید در کنار هم باشیم. ما عضو یک خانواده هستیم.

شیخان با طرح این سوال که چرا در هشت سال گذشته به رغم آماده بودن زیرساخت‌های تولیدی، ولی حجم تولید پایین آمد، گفت: شما دغدغه تولید دارید، بسیار ارزشمند است اما اگر گلوگاه‌ها را نگویید و متوجه نباشید که کجای کار زمین مانده، ناخواسته با جریان فساد همراهی کرده‌اید.

خرید ارزان‌تر در مناقضات

وی در همین زمینه به برگزاری مناقصات شرکت دخانیات اشاره کرد و گفت: امسال حقوق کارگران ۵۷ درصد اضافه شد. از طرف دیگر مواد اولیه ۳۰۰ درصد گران شد. اما در بعضی از مناقصات مواد اولیه به نسبت سال گذشته، میلیاردها تومان ارزان‌تر خریداری کردیم.

وی با طرح این سوال که این پول‌ها قبلاً به جیب چه کسانی می‌رفت، افزود: اینکه شما در سال ۱۴۰۱ علی الرغم افزایش قیمت در بسیاری از شاخصه‌ها موادی بخرید که ۵۰ درصد زیر قیمت سال گذشته باشد، به چه معناست؟.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: ما در بخش فروش نظام قیمت گذاری را اصلاح کردیم و سهم ما هم از بازار بیشتر شد.

دخانیاتی دلال نمی‌خواهیم

شیخان با بیان اینکه ما دخانیاتی دلال نمی‌خواهیم افزود: تا به حال فکر کردید که چرا تنباکو معسل در پنچ سال گذشته در شرکت دخانیات به اندازه یک شرکت زیر پله‌ای تولید می‌شد؟ چون آقایان خود شرکت داشتند و مانع تولید در شرکت دخانیات می‌شدند.

شیخان با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم و مطالبه مردم از این دولت برای استقرار عدالت گفت: دولت با شعار عدالت بر سر کار آمد و مطالبه واقعی مردم از دولت هم عدالت است، عدالتی که در مسیر خود باید با زور و فساد مبارزه کند، عدالتی که انحصار را می شکند و با مافیا مبارزه می‌کند.

وی با اشاره به سبک رفتاری و مدیریتی رئیس جمهور محترم آیت الله رئیسی گفت: رئیس جمهور با حضور خود در تمام صحنه‌ها برای اجرای عدالت، همواره با فساد مبارزه کرده‌اند و بدنبال افزایش کارآمدی دولت برای خدمت بیشتر به مردم بوده‌اند و دولت سیزدهم مفتخر به خدمتگذاری بی منت به مردم که ولی نعمتان واقعی انقلاب هستند، می‌باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر