بازدید 22298
۲

تهدید نخست‌ وزیر عراق به کناره‌گیری از قدرت

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق سه‌شنبه شب در سخنانی تهدید کرد که در صورت ادامه آشوب و هرج و مرج در این کشور از قدرت کناره‌گیری می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵ 31 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای بغداد الیوم، «مصطفی الکاظمی» گفت: خون مردم عراق زنگ هشدار لزوم رو به رو شدن با حقایق و حصر سلاح در دست دولت را به صدا درآورد.

وی افزود: تحقیقاتی را درباره حوادث اخیر آغاز کردیم و این امر مستلزم اتخاذ موضع قاطعی از سوی ما است و سلاحی که استفاده شد هم جان و هم مال را گرفت.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت که عراق بزگتر از همه است و هیچ حزب یا قدرتی بزرگتر از آن و بزرگتر از منافع آن نیست.

الکاظمی همچنین گفت که این جنگی بود که برای تضعیف دولت انجام گرفت و تصمیم آن به دلایل انتخاباتی بود.

وی افزود: اگر هرج و مرج و نزاع و درگیری ادامه یابد از نخست وزیری کناره گیری خواهم کرد و مسئولیت آن را متوجه کسانی که ایجاد هرج و مرج و آشوب می‌کنند، می‌دانم.

دوشنبه حامیان جریان صدر درپی اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر از دنیای سیاست اقدام به یورش به کاخ ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق در منطقه سبز بغداد کردند و طبق گزارش‌های غیر رسمی طی درگیری در این منطقه چند صد تن کشته و مجروح شدند.

رهبر جریان صدر روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در نجف اشرف از ملت عراق بابت اتفاق‌های پیش آمده معذرت‌خواهی کرد و از هوادارانش خواست تا اطراف منطقه سبز در مرکز بغداد را ترک کنند.

مقتدی صدر در ادامه سخنان خود خواستار عقب‌نشینی طرفدارانش از منطقه سبز بغداد شد و تصریح کرد: «در عرض یک ساعت طرفداران صدر باید از اطراف منطقه سبز و پارلمان عقب نشینی کنند و گرنه من از جریان صدر تبری می‌جویم.»

وی تأکید کرد: جریان صدر یک ساختار منضبط و مطیع است و اگر تا یک ساعت دیگر همه از منطقه سبز عقب‌نشینی نکنند، من اعلام برائت می‌کنم و اگر اطاعت نکنند، موضعی دیگر خواهم گرفت.

رهبر جریان صدر عراق افزود: من یک شهروند عراقی هستم و دیگر در سیاست دخالت نمی‌کنم و کناره گیری من از سیاست، یک کناره گیری شرعی براساس موضع مرجعیت دینی است.

مقتدی صدر گفت که صرف‌نظر از اینکه چه کسی این فتنه را آغاز کرده، من از مردم عراق بابت اتفاقاتی که افتاده است، عذرخواهی می‌کنم.

وی کناره گیری و عزلت خود از سیاست را نهایی و حتمی دانست و خطاب به هوادارانش در منطقه سبز بغداد، افزود: عقب نشینی کنید و من دیگر حتی تظاهرات مسالمت آمیز نمی‌خواهم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
مگر این آقا نخست وزیر موقت نبود و باید بعد از انتخابات کنار می رفت!!؟
حالا که مردم از خیابون ها برگشتن و تظاهرات تمام شد این اقا تهدید به استعفا کرده!!! عجب!!
مثل اینکه طرح الف ارباب آمریکاش نگرفت حالا طرح ب را میخواد استارت بزنه
جواب این خونهای ریخته شده باکیست
مقتدا تکلیف اش باخودش هم معلوم
نیست ،چندین باراستعفا،بعدهم......
اگردفعه قبل استعفادادی اگرروی
موضع ات ریاکاری نبود امروز عراق
مظلوم شاهد این ضایعه اسفناک نبود
زائرین اربعین سالارشهیدان ازنیمه راه
باچشمان اشکباربرگشتند،قلب مردم
عراق وتمام شیعیان وآزادی خواهان
جهان بخاطراهانت به تصاویر سردار
سرافرازاسلام شهید سلیمانی وابومهدی
زخمی آیابه عاقبت خود اندیشیده بودی
...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان