بازدید 77979

واکنش جالب فتح‌الله‌زاده به حقوق ۹۲میلیونی ساکت!

کد خبر: ۱۱۳۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲ 23 August 2022

علی فتح‌الله‌زاده کاندیدای نایب رئیسی فدراسیون فوتبال به رقم دریافتی مدیرعامل فعلی باشگاه سپاهان واکنش نشان داد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره دستمزد ماهانه ۹۲ میلیونی ساکت در تحقیق و تفحص مجلس مصاحبه‌ای انجام داده است.

اسنادی مبنی بر حقوق ۹۰ میلیون تومانی محمدرضا ساکت در سپاهان منتشر شده است؛ شما چه نظری درباره این رقم دارید؟
اگر یک مدیر ماهی ۹۰ میلیون تومان هم حقوق بگیرد، حدود یک میلیارد و صد میلیون تومان در سال خواهد شد؛ این مبلغ تقریبا اندازه حقوق یک بازیکن در تیم پایه است. از طرفی از بین ۱۶ باشگاه ما نهایتا مدیران ۵ باشگاه این میزان حقوق می‌گیرند. ما به همین دلیل می‌گوییم فوتبال باید خصوصی باشد؛ اگر فوتبال خصوصی باشد حقوق ها جایی مطرح نمی‌شوند. در برخی ادارات بعضی افراد ماهانه یک میلیارد تومان می‌گیرند نه سالی یک میلیارد؛ در دوره ای دولت ها گفتند مدیران و وزرا n میلیون حقوق بگیرند اما صادقانه برخی افرادی که برایشان حقوق ۲۵ میلیونی تعیین شده بود، ۱۵۰ میلیون می‌گرفتند. درست است ما باید این مسئله را هم در نظر بگیریم که مردم و کارمندان در سختی هستند و حقوق آنچنانی دریافت نمی‌کنند اما ما باید به حقوق کارمندان و کارگرها ایراد بگیریم که با این میزان حقوق نهایتا ده روز می‌توانند زندگی کنند.

واکنش جالب فتح‌الله‌زاده به حقوق ۹۲میلیونی ساکت!

از نظر شما با توجه به فعالیت هایی که یک مدیر فوتبالی انجام می‌دهد، این میزان حقوق (۹۰ میلیون تومان) به حق است؟
در مقایسه با حقوق کارگران و کارمندان که بسیار پایین است، این رقم بالا است.

 بدون مقایسه چطور؟
مدیر داریم تا مدیر. مدیرانی داریم که ۳۰۰-۴۰۰ میلیارد در سال هزینه می‌کنند و هیچ برداشتی هم نمی‌کنند اما مدیرانی هم داریم که ۲۰۰ میلیارد هزینه می‌کنند و ۹۰ درصد آن را درآمدزایی می‌کنند؛ این مدیر لیاقت دارد که حقوق خوبی هم بگیرد اما مدیر هزینه خیر. برای مثال مطمئن باشید سپاهان امسال با سپاهان گذشته متفاوت خواهد بود، پس مدیری که خوب کار می‌کند شایسته حقوق خوب هم هست. ضمن اینکه ما باید هر چیزی را با خودش مقایسه کنیم؛ در مقایسه با حقوقی که بازیکنان می‌گیرند، حقوق مدیران، حداقل است و با پایین ترین سطح حقوق بازیکنان برابری می‌کند.

به سپاهان اشاره کردید؛ در واقع شما آقای ساکت را مدیر موفقی می‌دانید که حق او دریافت این ارقام بوده است؟
من با سایر مسائل آقای ساکت و حواشی فدراسیون کاری ندارم ولی به لحاظ فنی من ایشان را یک مدیر توانمند می‌دانم.

و در نتیجه این حقوق منصفانه است؟
من نمی‌گویم این حقوق منصفانه است یا خیر. من می‌گویم یک جایی حقوق را تعیین کند و اگر کسی از آن رقم عبور کرد، متخلف باشد. مگر جایی حقوق یک مدیرعامل را مشخص کرده‌اند؟ البته من نمی‌خواهم از حقوق های بالا دفاع کنم و زمانی که می‌بینم حقوق مردم تا این حد پایین است، خجالت می‌کشم که مدیران چنین ارقامی دریافت کنند و مخالفم اما مدیرانی هستند که ارقامی بیشتر از ۹۰ میلیون می‌گیرند و به اندازه آقای ساکت نیستند. وقتی من می‌بینم مدیر ضعیف تری بیشتر از ۱۰۰ میلیون حقوق می‌گیرد، بگویم آقای ساکت زیاد می‌گیرد؟ بله؛ در مقایسه با عرف جامعه زیاد است اما در مقایسه با مدیرانی که تافته جدابافته هستند، این حقوقی است که آقای ساکت باید بگیرد.

 شما در زمان مدیریت در استقلال چقدر حقوق می‌گرفتید؟
به جرات می‌گویم من یک ریال از باشگاه استقلال حقوق و مزایا نگرفته‌ام و از امکاناتش هم استفاده نکرده‌ام و هر بار آمدم از جیبم هم خرج کردم. آخرین باری که از باشگاه بیرون آمدم ۴ میلیارد طلبکار بودم و هنوز هم نتوانستم بگیرم اما متاسفانه دروغ و تهمت مالیات ندارد و برخی پیج ها می‌گویند تو اینقدر خوردی و بردی؛ ما کجا بردیم و خوردیم؟ من چطور به همه مردم ثابت کنم که این کار را نکردم؟ اگر مدرکی دارید بدهید که با ما برخورد کنند. برخی بی شرمانه توهین می‌کنند و می‌گوید این را گرفتند و آنجا را خریدند. من بارها هم گفته‌ام ما قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات داریم؛ اگر کسی تخلف کرده مدارک را ارائه بدهید تا برخورد کنند. چرا تهمت می‌زنید؟

 خب چرا یک مدیر مثل شما باید بدون حقوق فعالیت کند؟!
من استقلالی بودم و این تیم را دوست داشتم و در آن دوره هم خودم درآمد خوبی داشتم و به همین دلیل حقوق نمی‌گرفتم. من نمی‌گویم مدیران بعدی که حقوق گرفتند کار بدی کردند؛ خود من هم اگر الان برگردم حقوق می‌گیرم چون درآمد سابق را ندارم. در مجموع صحبت من این است که ما باید فضا را به سمتی ببریم تا از افرادی که خدمت می‌کنند تجلیل و با افرادی که سوءاستفاده می‌کنند برخورد کنیم. چطور من را در حالی که احضاریه ای نیامده و دادگاهی نرفته‌ام، به برنامه تلویزیونی می‌برند و می‌گویند شایعه شده که شما فلان تخلف را کرده‌اید اما از مدیرانی که در دادگاه محکوم شده‌اند خبری نیست؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست