بازدید 17240
۵

اعلام سقف قیمت خودروهای وارداتی

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واردات کالاهایی که تولید بالا دارند و رقابت پذیر هستند، مثل لوازم خانگی، باید آزاد شود و این موضوع در دست بررسی است، گفت: بر اساس آیین نامه واردات خودرو که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود، سقف قیمت خودروهای وارداتی ۲۰ هزار دلار است.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ 23 August 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واردات کالاهایی که تولید بالا دارند و رقابت پذیر هستند، مثل لوازم خانگی، باید آزاد شود و این موضوع در دست بررسی است، گفت: بر اساس آیین نامه واردات خودرو که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود، سقف قیمت خودروهای وارداتی ۲۰ هزار دلار است.

وی درباره نتیجه بررسی لغو ممنوعیت واردات چهار یا پنج کالا، اظهار کرد: واردات کالاهایی که تولید بالا دارند و رقابت پذیر هستند، مثل لوازم خانگی، باید آزاد شود و این موضوع در دست بررسی و در پروسه تصمیم گیری است. واردات تا ابد نمی‌تواند ممنوع بماند. خط قرمز این است که به تولید داخل ضربه نخورد. اما اگر واردات کالا منجر به بهبود کیفیت و قیمت بهتر شود، اقدام به لغو ممنوعیت واردات می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان لوازم خانگی یک فرصت طلایی داشتند و از آن استفاده کردند، گفت: هدفگذاری تولید امسال، تولید بیش از ۱۸ میلیون دستگاه لوازم خانگی است.

قالیباف همچنین درباره گزارش فولاد مبارکه گفت: نقدهایی به این گزارش وارد شده، اما صرف نظر از حجم تخلف، سیاست وزارت صمت اصلاح رویه‌ها است، تا یک ریال هم تخلف صورت نگیرد. بنابراین از قوه قضاییه خواستیم بازرسی دقیق شود تا اگر تخلفی بوده محرز شود.

برای مثال به گفته وی ۵۷ همت از تخلفات مربوط به فروش فولاد زیر قیمت بوده که ممکن است بر اساس سیاست دولت وقت بوده یا تخلف باشد که قوه قضاییه باید تفکیک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
قیمت لوازم خانگی خارجی را فقط نرخ ارز ازاد کنترل میکند چون 90 درصد بصورت قاچاق وارد می شوند اما در مورد خودرو اینگونه نیست
لطفاٌشفاف بیان نمائید به چه مبلغی خودرو خریداری میشود وبا چه قیمتی در داخل فروخته میشود آیا قیمت 600 دلار قیمت تمام شده است یا نه بعداٌ عوارض وگمرکی ومسائل دیگر به آن اضافه میگردد .ضمناٌ بنابر غرف اگر تعدادی از یک شرکت خودرو سازخارجی خرید صورت پذیرد قیمت میبایست زیر 600 دلار با تخفیف باشد .چرا میخواهید مجدداٌ دست دلال را باز بگذارید وچرا بصورت مناقصه بین المللی این خرید خودرو انجام نمیگردد.
ماشین 20 هزار دلاری ؟؟؟!!! شمادر ایران با تولید ملی ماشین 60 میلیون تومانی میشناسی؟ مسخره کردن ملت را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
سلام. شما که دلار را 3000 تومان حساب کردی چی؟
بیست هزار دلار بیشتر نصیب واردات خودروهای چینی میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل