بازدید 4236

هشدار سازمان ملل نسبت به وضعیت آوارگان در اردن

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نسبت به بحرانی شدن وضعیت آوارگان در اردن هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳ 23 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روسیا الیوم، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد دوشنبه شب با اشاره به نیاز آوارگان در اردن به کمک‌های بشردوستانه، هشدار داد که طی چند ماه آینده وضعیت این آوارگان بحرانی خواهد شد.

در گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد آمده است، این آوارگان همچنان از اثرات اقتصادی همه‌گیری کووید-۱۹ و افزایش هزینه‌های زندگی و اکنون نیز از افزایش تعرفه‌های خدمات رنج می‌برند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد هشدار داده است، اگر هم اکنون اقدامی صورت نگیرد، مشکلات بحران انسانی و هزینه‌های آن برای جامعه جهانی به مراتب بیشتر خواهد شد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد درباره امنیت غذایی آوارگانی که در اردن حضور دارند گفت که وضعیت مناسب نیست و شمار کودکانی که برای تامین هزینه‌های زندگی زباله گردی می‌کنند افزایش یافته است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در پایان از جامعه جهانی خواست تا دیر نشده برای جلوگیری از وقوع بحران انسانی در میان آوارگانی که در اردن حضور دارند اقدام کند.

پیش‌تر مقام‌های اردنی گفته بودند که این کشور نسبت به جمعیت خود، بزرگ‌ترین میزبان پناهندگان در دنیا است.

بنابر اعلام مقام‌های اردن، پس از وقوع بحران سیاسی در سوریه و جنگ در این کشور، اردن میزبان ۱.۳ میلیون آواره سوری بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل