بازدید 5509

بازخوانی حملات کی‌روش به تاج؛ استاد دروغگویی!

کد خبر: ۱۱۳۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 22 August 2022

«آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران من را مجبور کرد تا پرونده شکایت از این فدراسیون را در بخش حقوقی فیفا باز کنم و از فدراسیون ایران شکایت کنم… آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران تلاش می‌کند تا مسئولیت‌هایش را پشت بهانه‌های تحریم و شرایط سخت اقتصادی کشور پنهان کند.»

اینها بخشی از اظهارات کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان چند ماه بعد از پایان کار در ایران است. کی روش بعد از ناکامی در مسابقات جام ملت‌های فوتبال ۲۰۱۹ آسیا، در زمان ریاست مهدی تاج بر فدراسیون فوتبال از تیم ملی کنار گذاشته شد؛ باوجود اینکه خودش تمایل زیادی به ادامه کار در ایران داشت.

کی روش که اختلافات گسترده‌ای با تاج داشت، بعدها تایید کرد که بعد از هشت سال کار در ایران، به خاطر اقدامات مهدی تاج مجبور شد از فدراسیون فوتبال ایران به فیفا شکایت کند تا مطالباتش را بگیرد.

مرور بخش‌هایی از موضعگیری تند کی روش که در فروردین سال ۱۳۹۸ سروصدای زیادی هم به پا کرد، شاید خالی از لطف نباشد:

* آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران احترامی برای حرف‌هایش قائل نبود و پشت حرف‌ها و افتخاراتی که کسب شد خود را پنهان کرد. در واقع آقای تاج یکی از اصلی‌ترین قول‌های خودش را که به ما وعده داده بود، زیر پای گذاشت. آن این بود که او از بودجه فیفا برای جام جهانی برای دلایل دیگری به جز تیم ملی، آمادگی برای جام ملت‌های آسیا و حمایت‌های مالی از مربیان و بازیکنان استفاده نخواهد کرد. متأسفانه او خلاف این وعده عمل کرد.

* آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران کاملاً مسئول این شرایط و اتفاقات است که بودجه جام جهانی فیفا را برخلاف آن چیزی که گفته بود اجرایی و عملی کرد.

* به خاطر این حقیقت که آقای تاج بعد از ۹ ماه عمل نکردن به وعده‌ها و تعهدات قراردادی اش، کاملاً نامحترمانه رفتار کرد و فاصله گرفت. در طول ۳ ماه - به تیم ملی - بی‌توجه بود و یک راه حل برای جبران و بر آورده کردن مسئولیت‌هایش انجام نداد و من را در یک شرایط نامحترمانه و غیرقابل قبول مجازات کرد و به من آسیب رساند.

از دروغگویی تاج تا افشاگری علیه او؛ بازخوانی مصاحبه جنجالی کی‌روش

کی روش حتی در آن مصاحبه، علیه بعضی از اقدامات پنهانی تاج هم افشاگری کرد که این افشاگری چندان به چشم نیامد و از سوی رسانه‌ها پیگیری نشد.

سرمربی پرتغالی گفته بود: «آقای تاج بعدها تلاش کرد تا از بودجه‌ای که فیفا به باشگاه‌ها برای حضور در جام جهانی پرداخت می‌کند، استفاده دیگری کند که فیفا متوجه شد و وارد عمل شد و با اعلام پیامدهای سخت برای بازیکنان و سرمربیان ایران، از این عمل ممانعت به عمل آورد.»

باوجود این حجم از حملات کی روش به رئیس سابق فدراسیون فوتبال، تاج برای بازگشت به فدراسیون و در راستای برنامه‌های انتخاباتی خود، بارها از کی روش «مایه» گذاشته است. او در مصاحبه چند هفته پیش خود اعلام کرد قطع همکاری با کی روش به خاطر فشار وزارت ورزش بوده است؛ در حالی که بارها از استقلال فدراسیون در تصمیم گیری ها حرف زده بود.

نقش پررنگ تاج در کنار گذاشتن سرمربی پرتغالی چیزی است که از مصاحبه‌های کی روش بعد از جدایی از ایران هم مشخص است. کی روش در مصاحبه‌ای که ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ انجام داد، بار دیگر به حملاتش به مهدی تاج ادامه داد و از او به عنوان فردی یاد کرد که «اعتمادش را ویران کرده است.»

این مربی به صراحت، تاج را فردی دروغگو دانست که هنگام لو رفتن دروغ‌هایش، چهره معصومانه ای از خود نشان می‌دهد: «واقعیت این است که او به همه ما دروغ گفت. رفتار او در پشت صحنه، بسیار متفاوت با آنچه بود که در مقابل با ما و با لبخند از آن حرف می‌زد… همه این اتفاق‌ها فقط به خاطر مردی است که توانایی مسئولیت پذیری ندارد و فقط حرف می‌زند؛ آقای تاج. او پشت سر ما از شرایطی سخن می‌گفت که در آن، دریافت پول از فیفا فقط و فقط برای تیم ملی، هزینه‌های آن و حقوق مربیان بود. من دوباره به همه شما می گویم، او به همه ما دروغ می‌گوید و زمانی که این رفتار او لو می‌رود، خودش را با چهره‌ای معصومانه نشان می‌دهد. این یک حقیقت است.»

تاج شب گذشته در برنامه شبکه خبر بار دیگر پشت پرونده بازگشت کی روش پنهان شد و درباره احتمال بازگشت او گفت: فکر می‌کنم کی‌روش مربی موفقی است. تنها چیزی که می‌توانم بگویم همین است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس فدراسیون، کی روش را به تیم ملی می‌آورد؟ گفت: من می‌گویم کی‌روش مربی موفقی است که اگر انتخاب بشوم قاعدتاً به‌صورت جدی با تیمم روی این موضوع فکر می‌کنیم.

در اینکه کارلوس کی روش میل شدیدی برای بازگشت به نیمکت تیم ملی ایران دارد و می‌خواهد سومین حضور متوالی در جام جهانی را با تیم ملی کشورمان تجربه کند، شکی نیست چرا که او هم بلافاصله بعد از اظهارات تاج، با انتشار فیلم و پیامی در قامت سرمربیگری ایران، برای بازگشت چراغ سبز نشان داد.

اینکه آیا صلاحیت نهایی تاج و دیگر گزینه‌های ریاست فدراسیون فوتبال در این وضعیت تایید می‌شود یا نه بحث دیگری است اما سئوال مهم اینجاست که بازگشت به تیم ملی در این برهه زمانی به چه قیمت برای کی روش تمام می‌شود؟ کی روش که به زعم خودش مهدی تاج با «دروغ‌هایش» اعتماد او را ویران کرده و بارها علیه خود او مصاحبه کرده بود چطور بار دیگر قرار است به او اعتماد کند؟

کی روش چگونه دوباره با فردی کار می‌کند که قصد داشته حاصل زحمات خودش و بازیکنانش را از فیفا به شکل دیگری استفاده کند. آیا اعتماد به فردی که کی روش بارها از او ضربه خورده، منطقی است و یا کی روش هم تنها بهانه‌ای برای جلب نظر منتقدان و گرفتن کرسی ریاست فدراسیون فوتبال است؟

منبع:مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی