بازدید 18241

بازگرداندن بیش از ۶ هزار پناهجو از آلمان به کشورشان

حدود ۶۲۰۰ متقاضای پناهندگی در آلمان در نیمه نخست سال جاری میلادی پاسخ منفی گرفته و به کشور خود یا به مقصدی دیگر در اتحادیه اروپا باز پس فرستاده شده‌اند. بسیاری از آنان از شهروندان مقدونی شمالی، آلبانی و گرجستان بوده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵ 22 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دولت آلمان در پی پرسش‌ فراکسیون حزب چپ‌ها در پارلمان این کشور اعلام کرد که در طی شش ماه نخست سال جاری میلادی ۶ هزار و ۱۹۸ پناهجو به کشورشان باز پس فرستاده شده‌اند.

مقاصد اصلی استرداد این پناهجویان مقدونیه شمالی (۴۵۴ پناهجو)، آلبانی (۴۰۲ پناهجو) و گرجستان (۳۹۷ پناهجو) بوده‌ است.

همچنین دویچه وله اعلام کرد که ۲۳۰ پناهجوی اهل ترکیه در پی رد درخواست پناهندگی‌شان از آلمان به کشورشان باز پس فرستاده شده‌اند.

مجموعا یک هزار و ۸۲۶ درخواست‌کننده پناهندگی نیز در چارچوب مقرارت پناهندگی دوبلین به کشوری دیگر از اتحادیه اروپا که نخست وارد آنجا شده بودند، از آلمان مسترد شده‌اند.

مقامات آلمان همچنین اعلام کردند، در طی شش ماه نخست سال جاری ۳۵ متقاضی را در قالب ۱۱ "مینی‌ چارتر هوایی" از آلمان به کشورشان یا به کشوری دیگر در اتحادیه اروپا بازگرداننده شده‌اند.

مینی‌چارتر هوایی به پروازهایی گفته می‌شود که حداکثر چهار درخواست‌کننده پناهندگی را در بر می‌گیرد. در بین ماه‌های ژانویه تا ژوئیه سال جاری میلادی مجموعا هزینه این گونه پروازها بر ۵۸۰ هزار یورو بالغ می‌شده است.

در مقایسه می‌توان به این اشاره کرد که دولت آلمان در طی سال ۲۰۲۰ میلادی مجموعا ۳۹ پناهجو را که درخواست‌شان رد شده بود در قالب ۲۱ "مینی‌چارتر هوایی" باز پس فرستاد. هزینه استرداد پناهجو گاه بر بیش از ۱۰۰ هزار یورو بالغ می‌شده است.

فراکسیون حزب چپ‌های آلمان از بکارگیری "مینی‌چارتر هوایی" انتقاد کرده و گفته است: «این باورکردنی نیست که دولت مرکزی و دولت‌های ایالتی چه هزینه‌ای را متحمل می‌شوند تا استرداد پناهجویان را عملی سازند.»

آژانس پناهندگان اتحادیه اروپا مستقر در مالت در ماه ژوئن امسال (۲۰۲۲) اعلام کرد، در سال گذشته میلادی ۶۴۸هزار مورد درخواست پناهندگی در کشورهای عضو این اتحادیه ارائه شده است.

از این شمار ۱۱۷هزار مورد شهروند کشور جنگ‌زده سوریه و ۱۰۲هزار نفر از افغانستان بوده‌اند که پس از خروج نیروهای بین‌المللی از این کشور و تسلط طالبان آواره شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، حدود ۲۳هزار و ۶۰۰ درخواست‌دهنده نوجوانان و کودکان بدون همراه بوده‌اند که این رقم یک سوم بیش از سال ۲۰۲۰ بوده است. حدود ۷۰درصد پناهجویان مرد بوده‌و سن نیمی از درخواست‌دهندگان بر ۱۸ تا ۳۵ سال بالغ می‌شده است.

بر اساس داده‌های این آژانس پناهندگان اتحادیه اروپا، در مورد ۵۳۵هزار پرونده درخواست پناهندگی در مرحله اول تصمیم گرفته شده است و یک سوم درخواست‌ها پذیرفته شده‌اند. حدود ۱۱۸هزار نفر از موقعیت پناهندگی و ۶۴هزار نفر از موقعیت حمایت حفاظتی برخوردار شده‌اند.

آلمان در سال ۲۰۲۱ با ۱۹۱هزار مورد بیشترین درخواست پناهندگی را داشته است. فرانسه، اسپانیا و ایتالیا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در سال جاری موج پناهجویان از سوی اوکراین به سوی کشورهای اروپایی به جریان افتاده که در اثر تهاجم روسیه به اوکراین آواره شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر