بازدید 7573

پلیس پاکستان محل اقامت عمران خان را محاصره کرد

نیروهای امنیتی و پلیس پاکستان خانه و محل اقامت عمران خان را در محاصره خود قرار دادند.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲ 22 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از راشاتودی، «عمران خان»، نخست‌وزیر سابق پاکستان به اتهام تهدید یک قاضی زن و دو مقام ارشد پلیس در جریان تظاهرات شنبه شب در اسلام‌آباد، به نقض قوانین ضد تروریسم متهم شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ساعاتی پس از ارائه گزارش پلیس علیه وی، نیروهای پلیس اطراف محل سکونت عمران خان را محاصره کردند و امکان و احتمال بازداشت نخست وزیر سابق پاکستان از سوی نیروهای امنیتی و پلیس وجود دارد.

یک روز پیش از این عمران خان در سخنرانی خود در راهپیمایی روز شنبه، اتهاماتی را علیه قاضی «زبا چودری» و همچنین سازمان پلیس، کمیسیون انتخابات پاکستان و دیگر مخالفان سیاسی خود مطرح کرد و هشدار داده بود که آنها باید برای رویارویی با عواقب رفتار شنیع خود آماده شوند.

این سخنان عمران خان باعث شد تا اداره نظارت بر رسانه‌های دیجیتال پاکستان، کلیه تلویزیون‌ها و ایستگاه‌های ماهواره‌ای را از پخش سخنرانی زنده عمران خان منع کند و این نهاد خواستار اعمال محدودیت در انتشار خبرها و تصاویر مرتبط با عمران خان شد. این نهاد رسانه‌ای پاکستان در مورد سانسور پیشگیرانه عمران خان توضیح داد که خان به طور مستمر نهادهای دولتی را با طرح اتهامات بی اساس و گسترش نفرت پراکنی از طریق اظهارات تحریک آمیز خود علیه نهادها و افسران دولتی هدف قرار می‌دهد و این سخنان نفرت‌آمیز خان مخالف حفظ نظم و قانون است و احتمالاً صلح و آرامش عمومی را برهم خواهد زد.

خان چندی پیش در ماه آوریل (فروردین ماه) پس از رأی عدم اعتماد جنجالی اعضای پارلمان که او آن را توطئه ای به رهبری ایالات متحده می‌داند، از سمت نخست وزیری پاکستان برکنار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل