بازدید 166058

این ۷ استان در ۳ روز آینده بارانی هستند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و رعد و برق در نقاط مختلف کشور، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و نفوذ گرد و خاک از عراق به غرب کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ 21 August 2022


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی ۳ روز آینده در مناطقی از شمال غرب، جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و مازندران و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی جنوب فارس و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه (یک، دوم و سوم شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی ۵ روز آینده برای نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، طی ۳ روز آینده در برخی نقاط جنوب غرب و غرب کشور پدیده غبار موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

ببینید 

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه احتمال شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشور همسایه عراق و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد که روزهای پایانی هفته موجب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفی هوا در این مناطق خواهد شد.

ضیایبان ادامه داد: در ۵ روز آینده شرق دریای عمان و در ۲ روز آینده دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۱ مرداد) صاف گاهی با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۳ و روز سه‌شنبه (یک شهریور) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳۰ و ۳۱ مرداد ماه) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

بارش ۳ روزه باران در برخی مناطق کشور
فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور هم در گفتگو با ایرنا از خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا طی روزهای آینده در نوار شرقی، غرب و جنوب‌غرب کشور خبر داد و اعلام کرد: برای ۳ روز آینده برای برخی استان‌ها بارش رگبار باران و وزش بادهای شدید پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی اظهار کرد: برای ۳ روز آینده در مناطقی از شمال غرب، جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در تهران، البرز، قزوین و مازندران و همچنین برای ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوب فارس رگبار باران، گاهی همراه رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران، رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی این چند روز برای نوار شرقی کشور وزش بادهای شدید و برای مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی اضافه کرد: همچنین در چند روز آینده در جنوب‌غرب و غرب کشور پدیده گردوغبار موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در این مناطق خواهد شد.

وی بیان کرد: از سه‌شنبه احتمال شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد و انتظار می‌رود که برای روزهای پایانی هفته در غرب و جنوب‌غرب کشور شاهد کاهش کیفیت هوا باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی چند روز آینده شرق دریای عمان و برای ۲ روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

گودرزی در مورد وضعیت هوای تهران هم اظهار داشت: آسمان تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان وجود دارد. بیشینه دما در تهران در ایستگاه مهرآباد هم به ۳۴ درجه خواهد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار