بازدید 5204

شرایط شرکت در دوره MBA چیست؟

کد خبر: ۱۱۳۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 21 August 2022

امروزه کسب‌و‌کارها برای رشد و توسعه هر چه بیشتر خود به متخصصین mba نیازمند هستند. این دوره آموزشی سعی می‌کند تا اصول مدیریتی در کسب‌و‌کار را به‌طور کامل به دانش‌آموختگان منتقل کند. معمولا در بسیاری از موارد، mba‌ را دوره مدیریت کسب‌وکار می‌نامند. از آنجایی‌که بازار کار این رشته خوب است،‌ بسیاری از افراد به‌دنبال دریافت مدرک آن هستند. با این حال شرایط شرکت در دوره mba نیز باید به‌صورت ویژه بررسی شود تا شما بتوانید موارد لازم برای آن را فراهم کنید.

شرایط شرکت در دوره MBA چیست؟

مدرک تحصیلی لازم برای شرکت در mba

برای اینکه شما بتوانید به آسانی در دوره mba شرکت کنید، باید حتما مدرک تحصیلی لازم برای آن را داشته باشید. در حال حاضر داشتن مدرک لیسانس در رشته‌های مربوط به مدیریت برای حضور در دوره mba الزامی است. این مدرک حتما باید مورد تأیید وزارت علوم ایران باشد تا شرایط شرکت در دوره mba را داشته باشید. چنانچه شما مدرک لیسانس نا‌مرتبط دارید، این امکان را خواهید داشت که با رزومه قوی مدیریتی در دوره mba شرکت کنید. اگر شما مدیری هستید که سابقه زیادی در این امر دارید، شرکت کردن در این دوره برایتان امکان‌پذیر خواهد بود. نا‌گفته نماند که دارندگان مدرک کاردانی نیز با داشتن رزومه قوی می‌توانند در این دوره شرکت داشته باشند.

برای اینکه بتوانید مهارت‌های رهبری و مدیریت را در خود تقویت کنید، حتما از بهترین دوره mba‌ در ایران استفاده کنید. به‌طور کلی داشتن تحصیلات و سابقه در کنار هم سبب می‌شود که شما در طول دوره عملکرد بهتری داشته باشید و نمره خوبی به‌دست بیاورید. چنانچه مدرک تحصیلی و سابقه مورد‌نظر را دارید، در دوره‌های mba مدرسه کسب‌وکار ماهان شرکت کنید. این مجموعه پس از پایان دوره آموزشی برای شما مدرک معتبر نیز صادر خواهد کرد. اگر هنوز دوره لیسانس را شروع نکرده‌اید، سعی کنید که در رشته‌های مدیریتی تحصیل کنید تا در آینده برای حضور در دوره mba مشکل خاصی نداشته باشید.

اهمیت سابقه کاری برای شرکت در دوره mba

یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای شرکت در دوره mba باید به آن دقت کرد، داشتن سابقه مدیریتی است. در‌واقع، کسانی می‌توانند وارد دوره mba شوند که سابقه کاری مشخصی داشته باشند. در حال حاضر هر کدام از داوطلبین این دوره باید حداقل دارای ۶ سال سابقه مفید در کسب‌و‌کار باشند. البته این افراد باید به‌عنوان صاحب کسب‌و‌کار یا مدیر یکی از بخش‌های آن فعالیت کرده باشند. همان‌طور که می‌بینید، روزمه کاری از مهم‌ترین شرایط شرکت در دوره mba است که کمتر کسی به آن دقت می‌کند.

برای حضور‌داشتن در دوره، روزمه شغلی شما به‌صورت جداگانه در یک جلسه مشاوره بررسی خواهد شد. چنانچه مشکلی از این بابت نباشد، جلسه مصاحبه نیز برگزار می‌شود. در‌نهایت، با پشت سر گذاشتن مصاحبه، دوره آموزشی خود را آغاز خواهید کرد. چنانچه هنوز رزومه کاری شما برای شرکت در این دوره تکمیل نیست، سعی کنید تجارب بیشتری به‌دست بیاورید تا در آینده‌ای نزدیک در این دوره بی‌نظیر شرکت کنید.

شرایط شرکت در دوره MBA چیست؟

شرایط سنی لازم برای شرکت در دوره mba

یکی دیگر از شرایط شرکت در دوره mba، داشتن سن مجاز است. در حال حاضر اگر می‌خواهید در بهترین دوره های mba در ایران شرکت کنید،‌ باید بین ۲۵ تا ۶۰ سال سن داشته باشید. تجربه نشان می‌دهد که اکثر مدیران در همین بازه سنی قرار دارند. از همین‌رو این افراد می‌توانند به‌راحتی در این دوره شرکت نمایند. البته نباید فراموش کرد که استثنا‌هایی نیز در این مورد وجود دارد؛ به‌طور مثال برخی از افراد خارج از این رده سنی هستند؛ ولی تجربیات مدیریتی بی‌نظیری دارند. این دست از افراد با تکیه بر رزومه کاری قوی خود می‌توانند در این دوره آموزشی شرکت کنند. چنانچه مدیر جوانی هستید که سوابق مدیریتی خوبی دارید، می‌توانید قبل از ۲۵ سالگی نیز در mba حضور داشته باشید.

همچنین، مدیران با سابقه بالای ۵ سال نیز با داشتن سابقه کار عالی می‌توانند وارد این دوره شوند. افراد باتجربه درک بهتری از مفاهیم دوره خواهند داشت که این مورد به پیشرفت کاری آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

معرفی یک دوره MBA در ایران

با توجه به اینکه شرایط شرکت در دوره mba برای شما بیان شد، خوب است که دوره‌های مناسب در ایران را پیدا کرده و در آن شرکت کنید. اما برای شرکت در یک دوره MBA چه عواملی را برای انتخاب باید در نظر بگیرید؟

اولین عامل مهم در این بخش، استفاده از اساتید درجه یک و مجرب است. هر چقدر که مدرسین دوره حرفه‌ای‌تر باشند، به‌طور قطع آگاهی بیشتری به دانش‌پذیران منتقل خواهد شد. مورد بعدی، اعتبار برگزار‌کننده دوره در داخل ایران است. چنانچه شما مدرک mba خود را از یک مؤسسه معتبر دریافت کنید،‌ ارزش مدرک شما نیز بیشتر خواهد شد. به همین جهت فرصت‌های شغلی بیشتری نیز به دستتان خواهد رسید.

همچنین یک دوره خوب mba باید پشتیبانی قوی داشته باشد تا همه چالش‌های پیش روی دانش‌پذیران را رفع کند.

سخن پایانی

دوره mba یکی از مهم‌ترین دوره‌های کسب‌وکار است که فرد بعد از اخذ لیسانس و با داشتن رزومه کاری قوی می‌تواند در آن شرکت کند. این دوره با هدف گسترش مهارت‌های مدیریت در کسب‌و‌کار برگزار می‌شود. صاحبین مشاغل، مدیران ارشد و مدیران میانی سازمان‌ها می‌توانند در این دوره شرکت کرده و  مهارت‌های خود را گسترش دهند. اکنون که شرایط شرکت در دوره mba‌ را متوجه شدید، حتما سعی کنید این فرصت را دریابید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر