بازدید 5180

فروش در اینستاگرام مجور میخواهد؟

در کسب‌وکارهای اینترنتی، مشتری فروشنده و محصول را نمی‌بیند، پس چطور می‌تواند به آن اعتماد کند؟ دریافت مجوز خیال مشتریان را بابت انجام فعالیت‌های قانونی تاحدودی راحت کرده و راه شکایت را برایش باز می‌گذارد. البته که صرف وجود مجوز نشان‌دهنده اعتبار صفحات مجازی نیست؛ اما احتمال کلاهبرداری را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴ 21 August 2022

فروش در اینستاگرام مجور میخواهد؟

گسترش اینترنت و ورود تلفن‌های هوشمند به زندگی روزمره مردم، سبک زندگی را به‌کلی تغییر داده است. همه ما حداقل یک بار تجربه خرید از شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام را داریم. با رایج شدن پیج‌های فروش محصول در این شبکه اجتماعی دیگر کمتر کسی حوصله گشت‌وگذار در بازارهای شلوغ را دارد. ازهمین‌رو، بسیاری از افراد کسب‌وکار خود را در اینستاگرام راه‌اندازی می‌کنند. حتی فروشگاه‌های سنتی نیز فروش اینترنتی محصولات را در دستور کارشان قرار داده‌اند. در چنین مواقعی، معمولا سوال پیش می‌آید که آیا برای فروش در اینستاگرام نیاز به مجوز داریم؟ با صرف دقایقی کوتاه برای خواندن این مقاله به پاسخ همه سوالاتتان خواهید رسید.

کد شامد؛ اصلی‌ترین مجوز شبکه اجتماعی 

با ترویج کسب‌وکارهای اینترنتی، کلاهبرداران هم فرصت پیدا کردند تا با روش‌های جدید سودآوری کنند. ازهمین‌رو، مخاطب آگاه فقط در صورت اعتماد به یک پیج اینستاگرامی، اقدام به خرید از آن می‌کند. هرچند برای فروش در اینستاگرام نیاز به مجوز داریم، اما چنین مجوزهایی صرفا اعتبار پیج را بالا می‌برد. برای دریافت اعتماد مشتری می‌توانید با استفاده از یک فروشگاه ساز یک سایت فروشگاهی عالی برای کسب‌وکارتان بسازید و رضایت و تجربه مشتری را نیز افزایش دهید.

با افزایش علاقه مردم به کسب‌وکارهای مجازی، دولت نیز تصمیم گرفت تا نظارت بیشتری بر دنیای مجازی داشته باشد و از حقوق مشتریان دفاع کند. به همین خاطر شورای عالی فضای مجازی کشور با هدف ساماندهی و برنامه‌ریزی اعلام کرد که صاحبان پیج‌های اینستاگرامی می‌توانند با معرفی پیج و احراز ادمین، کد شامد دریافت کنند.

کد شامد درواقع شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال است که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انواع محتوای دیجیتالی داده می‌شود. با دریافت این کد برای صفحه کسب‌وکار خود می‌توانید اعتماد مخاطبانتان را به دست آورید و به فروش بیشتر دست یابید. کد شامد صرفا برای فروشگاه‌های مجازی نیست و همه صفحاتی که به معرفی محصول یا خدمات، برندینگ و بلاگری مشغول هستند نیز می‌توانند آن را دریافت کنند.

فروش در اینستاگرام مجور میخواهد؟

مدارک لازم برای دریافت کد شامد برای اینستاگرام

ستاد ساماندهی وزارت ارشاد وظیفه اصلی نظارت بر محتوای صفحه‌های مجازی را به عهده دارد. به‌منظور گرفتن مجوز برای پیج اینستاگرام نیز درخواستتان را به این نهاد اعلام کنید.

مدارک لازم برای ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی عبارت‌اند از:

  • آدرس دقیق پیج اینستاگرام
  • عکس شناسنامه
  • عکس کارت ملی

برای دریافت کد شامد باید یک پیج اینستاگرام فعال داشته باشید. برای اخذ این کد به سایت SAMANDEHI.IR مراجعه کنید. حدودا ۲۵ روز کاری بعد از ارسال درخواست، مجوز شبکه اجتماعی شامد برایتان ارسال خواهد شد. توجه کنید که بعد از دریافت این کد، پلیس فتا محتوای پیج شما را زیرنظر خواهد گرفت؛ بنابراین فعالیتتان در اینستاگرام باید مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. درغیراین‌صورت شاهد بسته شدن پیج خود خواهید بود. راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و به دریافت کد شامد از وزارت ارشاد نیاز دارد. کد شامد اعتبار وب‌سایت، اپلیکیشن، کانال یا هر محصول دیجیتالی دیگری را نشان می‌دهد؛ یعنی با شکایت کاربران، پلیس فتا آماده رسیدگی خواهد بود.

نوع محصول؛ تعیین‌کننده مجوزهای لازم برای شروع کسب‌وکار

کسب‌وکارهای مجازی علاوه‌بر کد شامد، بسته به نوع محصولشان باید مجوز مربوطه را هم دریافت کنند. به‌عنوان مثال، لوازم آرایشی از بهترین محصولات برای فروش در اینستاگرام محسوب می‌شود؛ اما برای این کار باید مجوز لازم از سازمان بهداشت یا غذا و دارو را داشته باشید. همچنین درصورت تولید و فروش مواد خوراکی در اینستاگرام باید برای اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کنید.

جلب اعتماد و رضایت مشتریان را می‌توانیم رمز موفقیت در فروش اینستاگرام بدانیم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم از هیچ‌کاری برای افزایش اعتبار کسب‌وکار اینترنتی خود دریغ نکنید. وجود یک سایت مرتبط با صفحه اینستاگرام در بسیاری از مواقع باعث اطمینان خاطر مشتریان می‌شود. اگر دانش طراحی سایت ندارید، اصلا نگران نباشید. با مشاهده چند نمونه فروشگاه اینترنتی، مدل دلخواهتان را انتخاب کنید و بقیه کار را به فروشگاه ساز شاپفا بسپارید.

فروش در اینستاگرام مجور میخواهد؟

چرا برای فروش در اینستاگرام نیاز به مجوز داریم؟

در کسب‌وکارهای اینترنتی، مشتری فروشنده و محصول را نمی‌بیند، پس چطور می‌تواند به آن اعتماد کند؟ در چنین شرایطی یک نهاد یا شخص سومی باید وجود داشته باشد که درصورت خسارت، به شکایت‌های احتمالی کاربران رسیدگی کند. دریافت مجوز خیال مشتریان را بابت انجام فعالیت‌های قانونی تاحدودی راحت کرده و راه شکایت را برایش باز می‌گذارد. البته که صرف وجود مجوز نشان‌دهنده اعتبار صفحات مجازی نیست؛ اما احتمال کلاهبرداری را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

سایت فروشگاهی خود را فقط با یک ایمیل بسازید!

با خواندن این مقاله متوجه شدیم که برای فروش در اینستاگرام نیاز به مجوز داریم و کد شامد مهم‌ترین مجوز برای این کار است. البته هم‌اکنون کسب‌وکارها و افراد بسیاری بدون دریافت مجوز نیز به فعالیت مشغول هستند؛ اما مخاطبان امروزی به‌خوبی از اهمیت چنین مجوزهایی آگاهی دارند و به پیج‌های بدون مجوز اعتماد نمی‌کنند. کد شامد صرفا برای پیج اینستاگرام نیست و اگر قصد تولید هر نوع محتوای دیجیتالی دارید، باید آن را دریافت کنید؛ بنابراین فرقی نمی‌کند یک پیج اینستاگرامی کوچک دارید یا یک سایت فروشگاهی بزرگ، برای افزایش اعتبار کسب‌وکارتان حتما برای اخذ مجوزهای لازم اقدام کنید.

از مهم‌ترین کارها برای برندینگ و به دست آوردن اعتماد مشتری، طراحی یک سایت فوق‌العاده است. اگر تخصص لازم را برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی ندارید، فروشگاه‌ساز شاپفا در خدمت شما است. با ورود به سایت shopfa.com یا تماس با شماره تلفن ۰۲۱۶۷۹۵۴ با کمترین بودجه یک فروشگاه حرفه‌ای داشته باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل