بازدید 31117

خبر جدید درباره زمان حذف یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی

به نظر می‌رسد اقتصاد ایران به دوران حذف یارانه‌های نقدی و تولد دوباره کوپن نزدیک می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶ 20 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، آن‌طور که از اظهارات مقامات می‌توان برداشت کرد، احتمالا طراح کالابرگ الکترونیکی شهریورماه تعیین تکلیف خواهد شد. به نظر می‌رسد دولت بیشتر تحت فشار مجلس به این سمت کشیده شده است و همچنان ترجیح به پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی دارد.

براساس آنچه بهارستان‌نشینان بر آن اصرار دارند، دولت باید پرداخت یارانه نقدی را متوقف و به جای آن برای چهار قلم محدود کالای اساسی کالابرگ الکترونیک توزیع کند که قیمت این کالاها نیز باید براساس شهریور سال گذشته باشد.

برهمین اساس طی هفته‌های اخیر دولت و مجلس برای بررسی ابعاد مختلف این موضوع درحال برگزاری جلسات مختلف در سطوح کارشناسی و مسئولان هستند. این در شرایطی است که نظرات مردمی نشان می‌دهد آنها یارانه نقدی را بر کالابرگ ترجیح می‌دهند.

فشار مجلس به دولت

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس بیست و سوم مردادماه امسال در جلسه علنی مجلس در پاسخ به سوال نایب رئیس کمیسیون اقتصادی که تاکید کرده بود افزایش قیمت‌ها به صورت لجام گسیخته روزانه افزایش می‌یابد، این در حالیست که کالاهای اساسی باید بر اساس قیمت.های شهریور ۱۴۰۰ به دست دهک های پایین جامعه برسد، تاکید کرده بود: موضع مجلس همان حفظ قیمت سبد خانوارها از طریق کالا برگ مطابق با شهریور سال گذشته است.

رییس مجلس همچنین از عدم تصویب هر گونه تصمیمی در سران قوا برای لغو این مصوبه خبر داده بود.

آخرین وضعیت کوپن الکترونیکی

در این میان، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در آخرین اظهار نظر درباره آخرین وضعیت ارائه کالابرگ الکترونیک به جای یارانه نقدی به مردم گفته؛ وزارت رفاه وعده داده است که در شهریور ماه پیشنهاد رسمی کالابرگ الکترونیک را به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه می کند.

وی عنوان کرده؛: قرار شده است که با توجه به اجرای آزمایشی و پایلوت در برخی نقاط کشور، ایراد این طرح رفع و سپس برای توسعه آن به کل کشور تصمیم گیری شود.

خاندوزی درباره اینکه ارائه کالابرگ به مردم چه زمانی انجام خواهد شد، متذکر شده؛ به نظر می رسد که نتیجه این موضوع در شهریور مشخص شده و قابل اعلام باشد.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در در واکنش به پرداخت یارانه بعدی نقدی یا کالایی عنوان کرده، تا زمانی که ابلاغ رسمی صورت نگرفته باشد، یارانه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود و هنوز هم ابلاغی صورت نگرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۰
کشور با این همه ثروت قادر نیست اقتصاد خود را پویا نگه دارد دلیلش وضعیت اسفبار سیاست خارجی است
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
وضعیت اسفبار کل دولتمردان و رئیسان 44 سال گذشته است
اولا قرار بود چهار قلم جنس افزایش قیمت داشته باشد نه چهل هزار جنس تکلیف بقیه اجناس که به برکت جناب رییسی چندین برابر شده چیه دولت بیکفایت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
هروقت سوادت رسید که تورم عمومی ربطی به این 4 قلم ندارد
خالد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
سه قلم بیشتر نبود جامدات مایعات و گازها تو علوم سوم ابتدایی هم نوشته شده
کوپن به همه دادن آن هم بر اساس قیمت قبل دستکاری در اقتصاد هست و تورم بالا را همچنان زنده نگه خواهد داشت
بعد از این همه سال دستکاری سرکوب قیمتی دادن ارز 4200 همچنان دنبال این چیزها بودن نشان از بی سوادی هست که در ظاهر مثلا می خواهند از قشر ضعیف حمایت کنند یا...!!!
این یارانه نقدی بمراتب بهتر از کوپن الکترونیکی است که چهار قلم کالا را شامل بشه آن هم با قیمت شهریور سال گذشته !!! درست همانند گران کردن بنزین در زمان روحانی که تمام دولتمردان وعده داده بودند سایر اقلام گران نخواهد شد تا جایی که رهبری هم به کنترل و جلوگیری از گران شدن سایر اقلام تاکید کرده بود ولی چه شد ؟ الان هم با وعده قیمت شهریور سال گذشته و آن هم برای 4 قلم کالا کوپن دادن یعنی کشک زیرا مسئولان در این 4 دهه نشان داده اند که تنها شعار دادن و آمار ورانه از بهبود شرایط را خوب بلدند البته دستور دادن رو هم باید اضافه کرد که دستورات توخالی هم خوب بلدند بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
یارانه نقدی دست دولت را در چاپ پول و کاهش ارزش پول باز می‌گذارد و ارزش آن هر روز کمتر می‌شود. کوپن الکترونیک برای دولت محدودیت ایجاد کرده و هر روز با چاپ پول نمی‌تواند ارزش آنرا کم کند و به همین دلیل است که ادعای آماده نبودن سیستم می‌کند در حالیکه به سرعت می‌تواند زیر ساخت را فراهم کند.
بچه بودیم توی صف اجناس کوپنی وایمستادیم الانم بزرگ شدیم باید توی صف کوپن بایستیم! فقط با جلوگیری از اختلاس ها و بخوربخورهای شرکت فولاد مبارکه میشه ملت رو از کوپن بی نیاز کرد!
مجلسیهادلشون خوشه امیدوارم مثل مابدبخت بشن بعد بفهمن مابایارانه خیلی از مشکلاتمون روحل میکنیم.
باسلام خواهش دارم یارانه نقدی نقدی بدهیدبرک کالا چه فایده دارد آیا ما میتوانیم با آن قسط بانکی بدهیم آیا اون چیزی که خیلی لازم است می توانیم بخریم آیا با آن می شود قبض برق گاز آب تلفن بدهم شما را به خدا قسم فکر برای ما دربدرها هم باشید خواهش دارم
اگر ثبات اقتصادی در قیمت ها توسط دولت کنترل شود ونظارت تعزیرات بطور مدام باشد وکسی خود سر قیمت کالا ها را افزایش ندهد یارانه نقدی بهتر است از کالا برگ است چون دادن کالا برگ مشکلات دریافت آن مانند سال های اوایل انقلاب باعث صرف زمان جهت گرفتن کالا می گردد ونفرات یارانه بگیر دغدغه دریافت کالا رانیز به مشکل شان اضافه ودر جامعه با دید دیگری به آنها نگاه خواهند کرذ وتحقیر می شوند . پس واریز یارانه بصورت محرمانه به حساب سرپرست خانوار بهترین گزینه می باشد . پس در تصمیم گیری جهت حذف یارانه نقدی به فکر افراد مسن جهت دریافت کالا برگ هم باشید چون درحال حاضر جهت گرفتن یارانه نقدی یک نفر از نزدیکترین فروشگاه جهت آنها خرید میکند ولی درروش جدید حذف یارانه نقدی باید یک نفر در صف بایستد تا برای آنها کالا دریافت نماید .
پیش به سوی قرن حجر.
آقایون مجلسی متوجه نیستند که تورم فقط مشمول ۴ قلم کالای اساسی نیست برای مردم ما که قدرت خرید ندارند همه کالاها اساسی شده این آقایون شکمشون سیره از گرسنه ها خبر ندارن واقعا برای علم نماینده هامون باید تاسف خورد
چه تضمینی باشد که همان چهار قلم کالا برای حداقل سه ماه ثابت قیمت بمانند هر مدیر و مسولی که تعویض می شود عملکرد مدیر قبلی را محکوم و خود را صاحب نظر عقل کل می داند در مملکت ما
الا ماءالله آن قدر قوانین و تصمیمات یکبار مصرف گرفته می شود که هر ساله یک کتاب از آنها تهیه کرد
شماها که ادعای مردم سالاری دارید لااقل برای این مورد به نظرات و آراء مردم مراجعه کنید.
خدائیش باور کنیم ،مجلس دنبال کالا برگ کردن یارانه ها هستند و اینکه دولت موافق پرداخت نقدی یارانه هست.
این طرح های هماهنگ به دنبال هدایت و بازگرداندن یارانه ها به حساب های خاص هست.
لعنت به دستهایی که یارانه من کارمند دون پایه را قطع کردن.حلال نمی کنم.
این چه مسخره بازی هستش راه انداختین
اون 7میلیارد دلاری که قراره طبق برجام از کره جنوبی بگیرید رابدید که مردم
همون 300هزارتومان راهم دارید قطع میکنید
مردم مطمعن باشید بعداز امضای برجام نوبت افزایش وحشتناک قیمت بنزین باشید
جالب تر اینکه کسی نمیاد بگه چرا این گرونی ها اتفاق افتاده
دو صنعت کشاورزی و دامپروری رو اگه پیشرفته کنیم، ایران تبدیل به ثروتمندترین کشور دنیا میشه، ما نیازی به فروش نه نفت داریم و نه گاز
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست