بازدید 4898

نقش تسهیلات بانکی در رونق تولید دانش‌بنیان‌ها

یک تولید کننده صنعتی با بیان اینکه برای اینکه صنعت کشور از رکود خارج شده و تولید به چرخش در بیاید، گفت: بانک‌ها وظیفه دارند که با ارائه تسهیلات ارزانقیمت به تولیدکنندگان واقعی کمک کنند و این تسهیلات باید زمانی به آن‌ها تعلق گرفته شود که نظارت‌های اساسی و دقیق صورت گرفته باشد.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ 19 August 2022

به گزارش خبرنگار «تابناک» یکی از مسائلی که در شرایط فعلی می‌تواند به چرخه اقتصاد و رونق کسب و کار کمک کند موضوع ارائه تسهیلات و حمایت از تولیدکنندگان داخلی کشور است. به همین منظور رهبر انقلاب هر ساله همزمان با آغاز سال جدید شعاری را در جهت حمایت از تولید مطرح می‌کنند تا از این طریق مسئولان به فکر حمایت از این اقشار باشند.
براساس این گزارش با نگاهی به تجربه کشور‌های موفق در حال توسعه می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری از ارکان اصلی پیشرفت‌های اقتصادی است؛ چرا که گسترش و استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری رشد تولید در سطح کلان را به دنبال دارد.
اولویت اصلی پرداخت تسهیلات، بنگاه‌های اقتصادی دارای مشکلات نقدینگی هستند و همچنین بنگاه‌هایی که به لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، برای راه‌اندازی یا افزایش تولید با مشکل و موانع روبرو هستند و با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال باشند.
بسیاری از کارشناسان به دلیل تنیدگی و وابستگی اقتصاد کشور با بانک‌ها، از آن تحت اقتصاد بانکی یاد می‌کنند و به تبع با چنین اوصافی، نمی‌توان نقش نافذ و تاثیرگذار بانک‌ها را در تسهیل و تسریع شکوفایی اقتصادی و عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و رونق تولیدداخلی نادیده انگاشت.
در همین رابطه صادق ابراهیمی یک تولید کننده صنعتی گفت: بدون تردید، مشکلات فعلی حوزه تولیدی کشور بصورت آنی و یک شبه بوجود نیامده و وضعیت فعلی معلول عوامل متعددی است که باید در راستای بهبود، اصلاحو مرتفع سازی آن تلاش کرد.
وی با بیان اینکه برای اینکه صنعت کشور از رکود خارج شده و تولید به چرخش در بیاید، گفت: بانک‌ها وظیفه دارند که با ارائه تسهیلات ارزانقیمت به تولیدکنندگان واقعی کمک کنند و این تسهیلات باید زمانی به آن‌ها تعلق گرفته شود که نظارت‌های اساسی و دقیق صورت گرفته باشد تا تولیدکننده واقعی از این تسهیلات بهره‌مند شود.
در همین راستا"بانک ایران زمین" همواره سعی براین داشته از صنعتگران و تولیدات دانش‌بنیان‌ها حمایت اساسی را داشته باشد و کارشناسان این بانک اعتقاد براین دارند که ریسک خروج منابع با جذب منابع خرد کاهش می‌یابد و به دنبال آن قیمت تمام شده پول در شعب به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، بنابراین تدوین سیاست‌های اعتباری و طرح‌های تسهیلاتی جذاب برای مشتریان می‌تواند رونق تولید را به دنبال داشته باشد.
بانک ایران‌زمین ازجمله بانک‌هایی است که در حوزه‌های مختلف اقدام به پرداخت تسهیلات به بخش مولد اقتصاد می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که بانک ایران زمین واحد‌های صنعتی و معدنی را در بخش‌کلیدی تا حد توان تامین مالی کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان