بازدید 9728

دستور رئیس‌جمهور برای جذب‌نخبگان و مهاجرت معکوس

دبیر کل شورای عالی علوم تحقیقات با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای جذب نخبگان گفت: بسته سیاستی نگهداشت و مهاجرت معکوس مغزها تدوین می شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ 18 August 2022

به گزارش «تابناک»، پیمان صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه‌های در دستور کار برای به کارگیری ظرفیت نخبگان گفت: در حوزه علم، فناوری و نوآوری طی چهار دهه گذشته برنامه‌ها و سیاست‌های متعددی برای دستیابی به جایگاه‌های برتر منطقه‌ای و جهانی و همچنین بکارگیری نتایج و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی طرح‌ریزی و اجرایی شده است.

وی افزود: ماحصل اجرای این برنامه و سیاست‌ها، شکل‌گیری ظرفیت‌های علمی و نخبگانی بسیار بالا از سرمایه‌های انسانی جوان، مؤمن و متعهد در کشور است.

دبیر کل شورای عالی عتف تاکید کرد: یکی از مباحث مهم سیاست گذاری، ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های متولی برای فراهم‌سازی و تسهیل شرایط استفاده و بهره‌برداری اثربخش از ظرفیت علمی و فناورانه نخبگان در راستای حل مسائل و چالش‌های کشور است.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بهره برداری بهینه از ظرفیت نخبگان نیازمند توجه و زمینه‌سازی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … است، با تاکید رئیس جمهور، دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری مکلف شده است با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط (مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، وزارت علوم، وزارت بهداشت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان) بسته سیاستی مناسب را برای جذب، نگهداشت و بکارگیری نخبگان و همچنین فراهم سازی شرایط مهاجرت معکوس آنها به کشور تدوین و ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم تعامل بسیار سازنده‌ای با نخبگان دارد، گفت: این وزارتخانه برنامه‌های متعددی برای جذب، نگهداشت و بکارگیری نخبگان و همچنین فراهم سازی شرایط مهاجرت معکوس در نظر دارد. فراهم سازی شرایط حضور و همکاری نخبگان با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به عنوان استاد و پژوهشگر و همچنین تسهیل شرایط استقرار نخبگان در پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری به صورت شرکت دانش بنیان و فناور و ارائه تسهیلات به آنها از جمله برنامه‌های وزارت علوم در حوزه نخبگان است.

دبیر کل شورای عالی عتف تصریح کرد: به طور مثال با هماهنگی که بین وزارت علوم، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته، رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰ (کشوری) گروه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و رتبه‌های ۱ تا ۵۰ (کشوری) هنر و زبان‌های خارجی در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ و دارندگان نشان‌‏های طلا، نقره و برنز کشوری در المپیادهای ملی دانش ‏آموزی (که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‏‌شوند با معرفی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان شامل المپیادهای ادبیات، ریاضی، زیست، شیمی، فیزیک، کامپیوتر و نجوم) در صورت انتخاب و پذیرش در رشته‌های هدف اولویت دار از مزایای خاصی نظیر تحصیل در دکتری پیوسته برخوردار می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲۲
بابا، ما که هستیم توان هزینه ما به اندازه نصف توان هزینه سالهای 75-80 است.
این موضوع، دستوری نیست
اقتصاد کشور و وضعیت بگیر و ببندهایتان را درست کنید نیازی به ارایه این بسته های کشکی نیست
بهتره اول به فکر نخبگان داخل باشید که روز به روز تعداد بیشتری به جرگه مهاجرین اضافه می شوند.
باید برای نگهداری نخبگان سوبسید داد .تعداد زیادی از نخبگان با گرفتن بورسیه در سنگاپور تحصیل می کنند و طی این 15 سال اخیر تقریبا ندیدم حتی یک نفر از انها بر گردد به کشور خودمان .این به خدا قسم فاجعه است .هر کدام از انها در یک دانشگاه معتبر مشغول کار هستند و یا در یک شرکت معتبر .ما این همه هزینه می کنیم برای انها ؟
آقای رییسی فقط دستور صادر میکنن

با دستور دادن نمیشود مملکت رو اداره کرد

مشکل را حل کنید

نیمی از مردم ایران اگر امکان مهاجرت داشته باشند در اولین فرصت مهاجرت میکنند

ماندن در کشوری که روز به روز گرفنار تر منزوی تر فقیر تر و تاریک تر میشود کار عاقلانه ایی نیست

کشوری که مسئولینش برای حل مشکلات و پیشرفت و آبادانی کشور و مردم ایران

دائما حرف از محو اسرائیل میزنند عاشق شهادت و ایثار هستند و از مقاومت در برابر جهان دم میزنند و ........


جای ماندن نیست
والله شما فقط شعارهای قشنگ میدهید . با این سختگیری های که به مردم میکنید اکثریت میخواهند از ایران فرار کنند . تنها ادعای شما در زندگی شاد و رضایت مردم از گرانی فقط امارهای است که خودتان درست کردید
این همه دستور !!! ، آقای رییسی کشور با دستور راه بجایی نمی برد ، مگر نخبگان کشور با دستور مهاجرت کردند که با دستور بمانند ؟!
خودتون بهتر میدونید ایرانیان سراسر دنیا به جز خود ایران جز سطح بالاترین مهاجران هستند و همه به جایگاهی که لیاقتشو دارن میرسن هیچ کس برای افتادن به زندان نمیاد
جلوگیری از فرار نخبگان چند مرحله داره اول امید یعنی امید داشته باشند که نقاط کلیدی و حساس تصمیم گیری و علمی . عملی در اختیار انها قرار میگیرد و درکارشان کارشکنی نمیشه برچسب نمی خورن حقشان خورده نمیشه دوم پشتیبانی مالی تا رسیدن به قله های علمی و حتی بعد از ان با ارائه شغل مناسب و مسکن سوم پشتیبانی علمی در فراهم کردن شرایط تحصیل اعم از تامین استاد و ازمایشگاهها و ..... با وجود انجام تمام اینها بازهم این مخارج هیچ ارزشی در برابر بازدهی وبهره وری که به کشور برمی گردانند ندارد
حالا این نخبه و دانشمند برگشت ایران. میخواد یه ماشین بخره .واردات که ممنوعه تازه میگن اگرهم ازادبشه خودروهای زیر10 هزاردلارآزاد میشن.تولیدات داخلی راهم که همه میدونند چه جوریند.این دانشمندبنده خدا برای خونواده اش چه ماشینی بخره. اینو مثال گفتم >تا محدودیتهای من دراوردی برای زندگی مردم رو برندارند کسی دیوانه نیست برگرده ایران.اون 6-7 میلیون مهاجرکه اکثرا دانشمندیا سرمایه دارندیکی ازعلل اصلی مهاجرتشون همین بوده.حداکثر 2-3 درصدبدلایل سیاسی رفتند.
الان همه بر میگردن.........................خخخخخخخخخخخخخ
اخه طرف اسکله یک کشور با ثبات و ارامش اقتصادی و پیشرفت رو ول کنه بیاد اینجا که هیچیش معلوم نیست
این کارای شعاری بیهوده رو کنار بزاارین
جسارتا مغز بودن رو چجوری مشخص میکنید؟ یعنی از نظر شما چه کسی میشود مغز!! با سهمیه حساب میکنید؟ اینطور باشه از فردا یک مشت فرزند اشخاص خاص سهمیه دار که حتی حوصله خارج شدن از منزل هم ندارند،. میشوند مغز و سهمیه دریافت میکنند
تو شرکت دولتی برق منطقه ای کار میکنیم. امسال تعدادی از مهندسان نخبه دولتی که حقوق 10 میلیونی میگرفتن با مقایسه حقوقشان با آبدارچی که 14 میلیون میگیره به کانادا مهاجرت کردن. دولت اول یه فکری برای این وضع بکنه بعد بیاد حرف های خنده دار مهاجرت معکوس بزنه.
نخبه تو امریکا داره حداقل ماعی ۶۰۰۰ دلار می گیره
بیاد ایران بیشترین حقوقش میشه ماهی ۵۰۰ دلار
به نظر شما کسی که حقوق حداقل ۶۰۰۰ دلاری را رها کنه و بیاد حقوق ۵۰۰ دلاری بگیره نخبه است
به نظر من اون پخمه هم نیست چه برسه به نخبه
این قانون و نحوه برخورد دو تابعیتی ها را کجای دلمون بگذاریم و با وجود این قوانین عجیب چگونه قادر به جذب نخبگان مهاجر هستید؟؟؟!!! چرا دوست دارید فقط تیترهای واهی درست کنید و از احساسات مردم سواستفاده کنید و در عمل آنکار دیگر می کنید؟؟؟!!! چرا جلوی مهاجرت هزاران نخبه که هنوز مهاجرت نکرده اند نمی گیرید و منتظرید بروند تا بعد ستاد تشکیل دهید و برشان گردانید؟؟!!!
لابد رئیسی انتظار داره نخبگان بیان و با حداقل حقوق وزارت کار اوانم با قرارداد موقت 3 ماهه برای دستگاه حکومت کار مفتی انجام بدن. سوال اینجاست این نجومی بگیران حکومتی اگر مهاجرت کنن ایا شرکتی حاضر هست بابت تخصص نداشته این مسیولین حقوق نجومی پرداخت کنه؟ هرجا حضور نخبگان با منافع مدیران جهادی در تضاد باشد اجازه حضور به نخبگان داده نمیشه. شما دوست دارید نخبگان مثل شما فکر کنن که نمیکنن!
خسته نميشه اينهمه دستور ميده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يه وزارتخونه هم براي پيگيري دستوراتش ايجاد كنه
کدام نخبه ای ابله میشود بیاید کشوری کار کنند که دانشگاهایش پر از نیروهای رابطه ای و واسطه ای-امنیتی غیر علمی است که غالبا چندین سمت دارند و سمت اخرشان هیات علمی بودن است و از چند جا حقوق میگیرند (که شرعا حرام است). تازه می رسی به حقوق استادان که اجاره 50 متر آپاراتمان حاشیه دانشگاه نمیششود و این دولت نمیخواهد شعار بدهد عملا کمر همت به نابودی دانشگاه و اهل علم زده: در طول سال اجناس متوسط 6 برابر شده حقوق استادان پارسال 8.5 درصد عملا اضافه شد و امسال هم خبری نیست.
بنابراین هیچ نخبه نمی اید فقط از آن شعارهای تهی دولتهاست منتهی یک استثنا وجود دارد و ان هم کسی بیاید نخبه واقعی نیست یک پخمه تمام عیار است.
بازم دستور داد؟
که وقتی باز نشسته شوند و دیگه کارایی برایشان نداشته باشد بگویند پول نداریم برو به سلامت
با این همه دستور که ایشون می دهند می ترسم خسته شوند. لطفا دستور دهند چند تا هم مرکز تحقیقاتی متصل به مراکز تحقیقاتی دنیا تاسیس کنند تا این نخبه ها آمدند، مجبر به دستفروشی کنار خیابان ها نشوند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار