بازدید 49804
از سئول تا نياوران همراه با متهمان پرونده فاجعه‌بار ويلموتس

توقيف ساختمان فوتبال، صدور سند به‌ نام‌ شستا و تكميل آپارتمان لاكچرى مسببان در شمال تهران + سند

در همان روزهایى که تحویل سند قطعى ساختمان فدراسیون به نام شستا بابت بدهی ارزی ویلموتس نهایى مى شد، واحدهاى مجلل ۳۰۰ و ۳۸۰متری متهم پرونده ویلموتس در برج لاکچرى نیاوران به مرحله تکمیل رسید. آیا باز هم باید غرامت قرارداد مرد بلژیکی را مردم بدهند؟
کد خبر: ۱۱۳۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 18 August 2022

فیفا دستمزد مربیان را از منابع فدراسیون هاى عضو پرداخت نمى کند و این آخرین میخ بود بر تابوت رویاهاى خیالى متهمان پرونده ویلموتس؛ خبرى از بذل و پخشش ثروت فوتبال ایران در فیفا نیست.

شما مانده اید و چهار میلیون یورو بدهى به ویلموتس، ٣٢ میلیارد بدهى مالیاتى پرونده که فعلا به گردن فدراسیون افتاده و البته ساختمان ارزشمندى که در دوره محمد دادکان خریدارى شد و در دوره ویرانگر شما با استقراض غیر قانونى از شستا به باد رفت.

توقيف ساختمان فوتبال، صدور سند به‌نام‌ شستا و تكميل آپارتمان لاكچرى مسببان در شمال تهران + سند
در همان روزهايى كه تحويل سند قطعى ساختمان فدراسيون به نام شستا نهايى مى شد، واحدهاى مجلل متهم پرونده ويلموتس در برج زيبا و لاكچرى نياوران هم به مرحله تكميل و تحويل رسيد.
از نياوران تا سئول راز دارا و ندار اين روزهاى فوتبال ايران است. ساختمانى را به باد دادند و فوتبال و فدراسيون را به ورشكستگى مطلق رساندند، به گونه اى كه حالا مشخص نيست خسارت سنگين به جا مانده از اين سونامى چگونه بايد جبران شود اما در سوى ديگر، فارغ از فاجعه اى كه بر سر فوتبال و فدراسيون آمده، برج هاى مجلل تحويل بعضى از متهمان اصلى اين پرونده شده است.

برخى اسناد نشان مى دهد كه متهم اصلى فاجعه ويلموتس درست در همان ايام، سه واحد مجلل و لاكچرى با متراژ ٣٠٠ تا ٣٨٠ متر مربع در طبقات مختلف يكى از شكيل ترين و البته گران ترين برج هاى مطرح تهران خريدارى كرده و در همان زمانى كه سند ساختمان فدراسيون به شستا تحويل شد، آپارتمان هاى مجلل آقايان هم به مرحله بهره بردارى رسيد.

ارزش اين واحدها حداقل دو ميليارد ریال در هر متر مربع است و شايد قيمت فعلى همين سه واحد بيش از ارزش كل ساختمان فدراسيون فوتبال باشد!

بنابراین، در اين شرايط البته طبيعى است كه آقايان نه توجهى به آوارگى و بى خانمان شدن فدراسيون داشته باشند و نه هدر رفتن نزديك به ٤٠٠ ميليارد از ثروت فوتبال ايران برايشان اهميتى داشته باشد.

اگر همين امروز فدراسيون فوتبال بخواهد براى بازگرداندن ساختمان فعلى خودش اقدام كند، حداقل باید ١٥٠ ميليارد بپردازد تا شايد موفق به خريد دوباره ساختمانى شود كه با سند تك برگ رسما و قانونا متعلق به تامين اجتماعى است!


در منطقه خوش آب و هواى نياوران اما خبرى از اضطراب و نگرانى نيست، ساختمانى به باد رفت و ساختمان ها و آپارتمان هاى مجلل ديگرى به دست آمد و آقايان خرسند از تصميمات نابجا و ويرانگر گذشته، مى گويند از حساب فيفا بدهى ويلموتس را مى دهيم.

ادعاى امروز متهمان پرونده ويلموتس اين است كه بر خلاف باور مردم، مواضع رسانه ها و اعتراض و پيگيرى نمايندگان مجلس هيچ كسى حق ندارد در قبال اين فاجعه بزرگ، عاملان و مقصران را بازخواست کند. همچنين غرامت بى سابقه ويلموتس از حساب فوتبال ايران در فيفا پرداخت مى شود؛ اما حالا فدراسيون جهانى فوتبال اعلام كرده حاضر به پرداخت طلب ويلموتس و يا هر مربى ديگرى از اين طريق نخواهد بود.


سوال اين است كه در اين شرايط چه كسى وظيفه دارد خسارت ويرانگر اين فاجعه را پرداخت كند؟

چه كسانی مسئول تنظيم قرارداد فاجعه آميز يكجانبه به سود كلاهبردار بلژيكى هستند؟ چه كسانی مربى ٢٥٠ هزار دلارى ليگ مراكش را با قرارداد ٢/٣ ميليون يورويى به ميزان ده برابر عدد واقعى به فوتبال ايران آوردند و در طول اين سه سال نه يك بار از مردم عذرخواهى و نه حتى از اين فاجعه اظهار ندامت و پشيمانى كرده اند؟

توقيف ساختمان فوتبال، صدور سند به‌نام‌ شستا و تكميل آپارتمان لاكچرى مسببان در شمال تهران + سند
بهتر نيست كاخ نشينان پرمدعا به جاى مردم، دولت، مجلس و يا حتى بذل و بخشش اندوخته فوتبال كه با تلاش و زحمت همه اهالى فوتبال ايران در صندوق فيفا جمع شده، تاوان اشتباه بزرگ و نابخشودنى خودشان را پرداخت كنند؟

 

.....................................................

جوابیه مهدی تاج به مطلب فوق در سایت تابناک

پیرامون قرارداد ویلموتس و بعد از آن پرونده‌ای که با شکایت ویلموتس در کمیته تعیین وضعیت فیفا تشکیل گردید مسائل مختلفی که عمدتاً نادرست و خلاف واقع می باشد، در سطح رسانه‌ها مطرح گردید که هیات رییسه سابق فدراسیون فوتبال به تمام این مطالب غیرواقع در رسانه های دیداری و نوشتاری مختلف پاسخ داده است. متاسفانه نگارنده سایت ورزشی وزین تابناک نیز بر اساس برداشت و اندوخته های خود که تماما غیر واقع می باشد، پیرامون این پرونده مطالبی را به تحریر در آورده است.

در خصوص قرارداد ویلموتس تاکنون هیچ یک از حقوقدانان ورزشی کشور نسبت به مواد قرارداد ایراد و اشکالی نگرفته اند. دادگاه عالی ورزش نیز در متن رای صادره آورده است که فدراسیون فوتبال ایران در راستای اجرای تعهدات خود حسن نیت داشته و هیچگونه قصوری درپرداخت دستمزد ویلموتس نداشته و تنها به جهت اینکه کشور ایران تحت تحریم ظالمانه آمریکا بوده است نتوانسته دستمزد ویلموتس را به مدت پنج ماه پرداخت نماید به همین دلیل سرمربی تیم ملی توانسته قرارداد خود بواسطه ماده ۱۴ قوانین نقل و انتقالاتی فیفا بصورت یکطرفه فسخ نماید و بابت فسخ یک طرفه قرارداد به دلیل عدم دریافت دستمزد بیش از دوماه از فدراسیون فوتبال ایران، خسارت دریافت نماید.
در خصوص ساختمان فدراسیون، شرکت شستاکل مبلغ دو میلیون یوروئی که به فدراسیون قرض داده بود را دریافت نموده ولیکن شرکت شستا مبالغی مازاد بر مبلغی که توافق شده بود را مطالبه کرده بود و بر خلاف صورتجلسه های که تنظیم شده و طرفین روی آن توافق نمودند اقدام حقوقی نموده و بر همان اساس ساختمان فدراسیون را توقیف کرده است که در این رابطه قصوری از طرف مسئولان وقت فدراسیون فوتبال وجود نداشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
چه کسانی؟ یعنی واقعا نمیدونین تاج و رفیقاش همچین گندی زدن؟ همیشه ماله کشی کردین و تاوان این چیزا رو هم مردم دادن. یه بار مرد باشین اسم بیارین و پیگیر مجازاتشون باشین. هرکی میخواد باشه هرکی با تاج توو این مساله شریک بوده. وقتی قوه قضاییه حاضر نیست بگه تاج مقصر بوده معلومه فساد تا کجاها ریشه داره.
الان هم که طرف ( تاج یکی از متهمان اصلی پرونده ویلتموس ) تایید صلاحیت شده برای ریاست فدراسیون اما واعظ آشتیانی نه ؟ با همین اختلاس ها منصب های فامیلی از بین رفتن محیط زیست حیف و میل بیت المال سهمیه های کنکوری وووو.....مورد عنایت امام زمان هستیم و قرار است این جامعه را تحویلش بدهیم ؟
اصلا همه اینها به کنار این آقا چطوری دوباره اومده جلو برا کاندید شدن ریاست فدراسیون؟؟؟
یه جوری دلش قرصه که مهم نیست براش قبلا چه گذشت
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
بنده بعنوان یک کارشناس خبره ورزشی باید به ارزتان برساند که باتوجه به اینکه فوتبال ما در دهه گذشته فراز و نشیبهای زیاد و تجارب مدیریتی گوناگون و بعضا متضاد با هم راتجربه کرده توجه به سه مورد برای برون رفت از وضع موجود بسیار ضروری است. در جلساتی که بنده با وزیر ورزش و مدیران فوتبال فیفا داشته ام بارها این سه نکته مهم را گوشزد کرده و همه افرادهای حاضر در جلساتهای اخیر تایید کرده اند
نکته اول رو متاسفانه فراموش کرده ام اما نکته دوم را برای آقای کیرش در نامه ای نوشتم که البته ایشان در هنگام جابجایی و رفتن از تیم ملی این نامه مهم را گم کردند و نکته سوم که ازهمه مهمتر هم می باشد مربوط و منوط به نکات یک و دو بود که اگر نکات اول و دوم رو پیدا کنیم این نکته هم کشف خواهد شد. لذا مشکلات ورزش ما خیلی وخیم نبوده و براحتی قابل حل می باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
نعمت نعمت نعمت
بازم تو خخخ
ای خدااااا
میترا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
آقا نعمت چه نکات مهم و اثربخشی رو گفتید کاش شما رئیس فدراسیون فوتبال بودین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
نعمت خان نکته ها تو های لایت کن
بعد بزار در کوزه آبشو بخور
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
نعمت کی بودی تاحالا؟
شما هم روتون نشد از تاج نام ببرین؟
ترسیدین ازتون شکایت کنه؟
همينكه نه اسمشونو ميبريد نه عكسي ازشون نشون ميديد خود بيانگر اينه كه چقدر ازشون ميترسيد
حالا اگه دختركي بينوا كشف حجاب كرده بود با نام و نشاني و عكس و فيلم به مردم معرفي ميشد
پای بیت المال وسط نیست ، چرا قوه قضاییه ورود نمیکند؟
با سلام . وزیز کار در رشت در حال سخن رانی در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی است . در مورد 38 درصد مستمری ... لطفا اطلاع رسانی کنید وهمه بازنشستگان ایران منتظر هستند
به نظر می رسه خبرنگارتابناک بیشتر دنبال انتقام و مسائل شخصیه تا فوتبال به دلایل زیر
اولا تا جاییکه مشخصه پرونده در دست بررسیه و حکم قطعی صادر نشده.یعنی معلوم نیست که تاج مقصره یا نه؟
هزار و یک دلیل برای تبرئه تاج مطرحه و همه مسئولین قضایی هم میدونن والا تا الان پدرشو درآورده بودند.
ثانیا گزارش های منتشره جسته گریخته نشون میدن که ضابط پرونده گزارش های ناصحیحی و مبتنی بر غرض ورزی و بی دلیل رو به دادسرا داده و گزارشات کارشناسی ادعاهای ایشون رو رد کرده
ثالثا معلوم نیست چرا فقط افرادی خاص اونم توی چند تا رسانه مثل تابناک و صدا و سیما دایم بر این طبل می کوبند؟
به نظر میرسه تاج از جمله کسانیه که به شدت دنبال احقاق حق فوتبال بابت حق پخش از صدا و سیماست.
حق پخش بالغ بر دوهزار و هفتصد میلیارد تومانی که سال هاست صدا و سیما از فوتبال درآمد داره و یک ریالشو نمیده.
بنظرم دعوای ویلموتس و ...برای گمراه کردن افکار عمومیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
جناب احمدی، شما احیانا وکیل آقای تاج نبستین،؟
حداقل حکم در مورد این آقا اعدام به جرم خیانت به بیت المال و کشور است
نوش جونش تونسته برده...هر کی زورش برسه بیشتر از بیت مال سواری میگیره...با تشکر از عزیزان فدراسیون فوتبال..
باورم نمیشه دوتا بچه یه دوتا شوت میزنن اینجوری ثروت های بیت المال به باد میره
ای اونی که با شعار مبارزه با فساد اومدی به صحنه. فساد از این آشکارتر و عیان تر!
حالا همین سرنخ رو بکش برو جلو ببین ...هایی زندگیشون با این قرردادها و دلال بازی از این رو به اون رو شده. خونه متری ۲۵۰ میلیون رو کی میخره؟ همین پولهاست دیگه که کم هم نیست اتفاقا
جالبه همه دم از فساد و اختلاس و دزدی می زنند ولی قوه قضائیه کاری نمی کنه خیلی جالبه هیچ کس هم جرات اسم بردن از کسی نداره چرا چون قوه قضائیه فورا وارد عمل می شه اما حالا زنگ بزن نیروی انتظامی و ... بگو اینجا چند تا دختر بی حجاب هست فورا اینجا هستند و دستگیر می کنند،خوب مشکل از بی حجابی هست به نظرم فدراسیون هم مشکل بی حجابی هست
هنوز یک نفر از مسولین بابت فساد به چوبه دار سپرده نشده...
هنوز یک نفر از مسولین به جرم فساد در نماز جمعه شلاق نخورده...
در حالی که فریاد و ادعای حکومت علوی ما گوش فلک را کر کرده...
هنوز فسادهای بیشتری در پیش رو خواهیم داشت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
هر چه باشد، علوی نیست
چرا برای همیشه دولت به طور کامل پایش رو از ورزش بیرون نمیکشه؟؟بی خودی اموال بیت المال را واسه لفت و لیس یه عده خرج میکنید در حالی که اقتصاد بیمار کشور نیازمند دلار به دلار این سرمایه هاست
خوبی ما ایرانی ها اینه که بامرام هستیم و معرفت داریم ، چرا که تک خوری تو مراممون نیست!!!!!!!!!
تابناک عزیز تو خودت هم به عنوان یک عامل، مقصری. چرا؟ چون اگه بهت بنویسم چرا استقلال و پرسپولیس سالهاست از بیت المال میخورن چاپ میکنی؟ چرا برای این دو تیم شبکه ۳ و برای بقیه شبکه ورزش؟چاپ میکنی؟ چند ماه پیش بهت نوشتم بازی اول با انگلیس ۵_۰می بازیم چرا چاپ نکردی؟ بزار اونروز برسه حالتو میپرسم. خودت جناحی هستی شماها فقط سعی میکنید نظرات خودتان را به مردم تحمبل کنید‌.
خوب همینجوری میشه که صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی چاپیده میشه.اسمش برای بازنشستگان تامین اجتماعیه ول خودش برای یسری آدمای ازخدابیخبر
به درخت توی این عکس دقت کنید. اونم خشک شده
این ماجرا از سوت زنی خیییییییلی وقته که گذشته به مرحله طبل و دهل رسیده ...
چرا اونهایی که باید کور و کر شده‌اند؟؟؟
همینی که هست ...
پشت این خسارت حتما اقازاده های هستن وبودن که هیچ وقت نخواهی فهمید کی بودن
ببینید این کوه یخ انتهاش کجاست و به چه کسانی بند است؟
این همه پول بیت المال تو فوتبال از بین میره
بعد
پول غذای نذری امام حسین ع را میگند برای شفای مریض هزینه کنید
چرا
الان آقایون فوتبالیست ساکت هستند؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
به قول علی دایی زحمت میکشن دوتا لگد به توپ میزنن پولهای میلیاردی از بین المال حقشونه! عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
اتفاقا علی کریمی سردمدار مبارزه با فساد در فوتبال است
ناشناس
| Azerbaijan |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
این دو تا موضوع چه ربطی به هم دارند آخه؟ یک کم فکر کنید قبل از حرف زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
شما دیگه آسمون رو به زمین وصل نکنید - چه ربطی داره
خدا‌ شستا‌ را لعنت‌ بکنه‌ که‌ سهامش‌ بسیاری‌ از سهامداران‌ مظلوم‌ را ورشکسته‌ و نابود‌ کرد‌ !
جای بسی تاسف است مهدی تاج صلاحیتش برای انتخابات فدراسیون فوتبال تایید شده در ضمن مدیران سابق باشگاه استقلال که مسبب افزایش بدهی این باشگاه به استراماچونی و بازیکنان خارجی شده اند به جای پاسخگویی بابت خسارت های وارده رد تشویق قرار گرفتند چرا ؟
قوه قضاییه خوابه؟ این همه نهاد امنیتی خوابن؟
همه منتظر تحلیل و نظر من نشستید !؟
تواین قضیه هم دنبال ردپای آقازاده ای باشید آقازاده که حتمانباید زیر35سال باشدممکنه بالای 60سال باشد
زمانی من در یک شرکت ارتباطی کار می کردم که بواسطه قطع شدن یک کانال ارتباطی بین شهری سهوی توبیخ و مبلغ خسارت از حقوق افراد کسر می شد
آنروزها دیگر گذشت و دیگر از آن نهادهای نظارتی که حق و حقوق مردم را به منافع اشخاص ترجیح می دادند خبری نیست چون خود نهادهای نظارتی فاسد و گرفتار طمع و دنیاپرستی شده اند و خدا ترسی را فراموش کرده اند
ظاهر هرچقدر از دوران انقلاب گذشت از احساس مسئولیت ها و ترس از خدا کاسته و اهداف انقلاب کمرنگ تر شد
و این قصه پردرد ویلموس هم یکی از همان داستان ها است که به جای مسببان باید مردم تاوان آنرا پس بدهند و مثل تورم باید از جیب مردم دزدیده و مصرف هزینه هایی شود که بدلیل بی فکری و بی لیاقتی های مسئولین است
هنگامی که قوه قضائیه با تمام توان کار می کند و فساد همچنان وجود دارد یعنی کشور دچار یک فساد سیستمی است که قوه قضائیه نمی تواند آنرا حل کند
یکی از فسادهای کشور نظام بانکداری کشور است که عامل فساد و تورم است و ناشی از یک فساد سیستمی است و در طول ۴۰ سال هیچ کس نتوانسته است آنرا حل کند
یکی از عامل های آن بی سوادی و عدم تخصص در این موضوع و دلیل دیگر آن وجود ذینفعان و منفعت طلبانی است که بسادگی قابل حذف نیستند و از بستر بیسوادی استفاده کلان می برند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها