بازدید 7321

مدیران آبادان و خرمشهر از منطقه خارج نشوند

اداره کل مدیریت بحران خوزستان برای افزایش رطوبت و شرجی و بالا بودن شاخص های ناپایداری هشدار سطح نارنجی صادر کرد‌.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲ 18 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، بر اساس این اخطاریه و با توجه به گزارش های هواشناسی دو سامانه تا سه شنبه یکم شهریور خوزستان را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

در سامانه اول جنوبی شدن جریانات جوی و افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی مورد انتظار است و از روز پنجشنبه ۲۷ مرداد آغاز و تا روز دوشنبه ۳۱ مرداد ماه ادامه دارد.

گرمازدگی و افزایش مصرف انرژی از مخاطرات احتمالی این سامانه به شمار می‌رود بنابراین صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف و اجتناب از ترددهای غیر ضروری جهت جلوگیری از گرمازدگی به شهروندان توصیه می شود..

سامانه دوم نیز بالا بردن شاخص های ناپایداری را به دنبال دارد و بر مناطق شمال شرقی، شرقی و جنوب شرقی به ویژه ارتفاعات اثر می گذارد.

جمعه ۲۸ مرداد زمان شروع این سامانه و سه شنبه یکم شهریور ماه نیز زمان پایان آن اعلام شده است.

رگبار و رعد و برق ، تندبادهای لحظه ای و گرد و خاک همرفتی در بعدازظهرها از جمله مخاطرات آن است که با احتمال شکستگی درختان ، صاعقه ، ریزش تگرگ، کاهش دید ناشی از گرد و خاک همرفتی، آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در مناطق کوهستانی همراه است.

به کار گیری تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از رعد و برق، تگرگ، وزش باد، صاعقه، گرد و خاک همرفتی و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در مناطق کوهستانی و احتیاط در صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفرهای غیر ضروری نیز از توصیه های ارایه شده است.

دستور به ابلاغ هشدارمذکور به واخدهای تابعه ،برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان واتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ به اعضای ستاد و سایر دستگاه‌های مرتبط جهت اتخاذ تدابیر لازم، آماده باش نمودن، برقراری کشیک شبانه روزی،حضور مدیران درحوزه محل مدیریت و انجام اقدامات موردنیاز جهت پیشگیری ، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این هشدار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس