بازدید 17915
۳

در دو سال اخیر، ۳ بار عاشق شدم!

دو سال پیش بود که به یک دختر علاقه‌مند شدم. وقتی تصمیم گرفتم از او خواستگاری کنم، به‌خاطر این‌که عاشق دختر دیگری شدم، آن ارتباط را قطع کردم. بعد از آن، مجدد عاشق یک دختر دیگر شدم...
کد خبر: ۱۱۳۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ 17 August 2022

به گزارش «تابناک»، دکتر حسین محرابی، روان‌شناس در روزنامه خراسان با درج پیامی از یک مخاطب نوشت: دو سال پیش بود که به یک دختر علاقه‌مند شدم. وقتی تصمیم گرفتم از او خواستگاری کنم، به‌خاطر این‌که عاشق دختر دیگری شدم، آن ارتباط را قطع کردم. بعد از آن، مجدد عاشق یک دختر دیگر شدم اما بعد از مدتی پشیمان شدم. حالا به خانواده ام گفتم که برویم خواستگاری همان دختر اول اما مخالف هستند. هرچند فکر نکنم با آن دختر هم خوشبخت شوم چون چند بار دعوا کردیم، مشاور هم همین را گفته اما چون به او قول دادم، می‌خواهم شوهرش شوم. الان هم بیکارم. چه کنم؟

نظر کارشناس

مخاطب‌گرامی، اطلاعات درستی از شما، سن‌تان، وضعیت اقتصادی و ... نداریم اما براساس آن چه برای‌مان نوشتید، باید نکاتی را خدمت‌تان عرض کنم.این‌که شما دو سال قبل و در ابتدای آشنایی از دختری خواستگاری می‌کنید و بلافاصله در چنان شرایطی به دختر دیگری فکر می‌کنید و باز دوباره عاشق دختر دیگری می‌شوید و ... ، نشان از احساسی بودن آن تصمیمات دارد. بنابراین قبل از هر اقدامی لازم است که اولا با مروری بر خودشناسی، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و بر اساس آن، معیارهای‌تان را برای انتخاب همسر مشخص کنید چون به نظر می‌رسد هنوز نه تنها شناخت کاملی از خودتان ندارید بلکه ملاک و معیار مشخصی برای ارزیابی گزینه‌های مد نظر تبیین نکرده‌اید.

دلیل‌تان برای این ازدواج مناسب نیست

نکته بعدی این‌که دلیل ازدواج‌تان با این دختر بهتر است بررسی و بازبینی شود زیرا اگر دلیل شما فقط قولی باشد که به او داده‌اید، اصلا دلیل مناسبی نیست و اگر به قول‌تان عمل نکنید بیشتر در حق او و خودتان لطف کرده‌اید. در نهایت مشخص کنید که از دو سال قبل تاکنون چه چیزی عوض شده است که فکر می‌کنید اگر مجدد در موقعیت قبلی قرار بگیرید، دوباره آن اتفاقات تکرار نخواهد شد؟

دلیل مخالفت خانواده را جویا شوید

شما در پیامک خود اشاره کرده‌اید که خانواده‌تان با این ازدواج مخالف بوده و هستند و قطعا برای این مخالفت دلایل و مستنداتی خواهند داشت که باید به آن پرداخته شود. حتما در این باره از آن‌ها بپرسید و جزئیات نظرشان را بررسی کنید.

سرانجام این ازدواج، روشن به‌نظر نمی‌رسد

شما به مشکلاتی از قبیل بیکاری خود، بحث و دعواهای زیاد و ... اشاره کرده‌اید و از آن جا که هرکدام از این موارد بنا به دلایلی می‌توانند در زندگی شما تاثیرگذار باشند، شایسته است که با کمک متخصص به واکاوی آن‌ها بپردازید و قبل از حل آن‌ها حتی اگر خانواده شما و آن دختر خانم رضایت دادند و شرایط فراهم شد، اقدام به ازدواج نکنید. شما در پایان گفتید هرچند فکر نکنم با آن دختر هم خوشبخت شوم بنابراین وقتی که به این مرحله رسیده‌اید، هیچ عقل و منطقی ادامه این رابطه و منجر شدن آن به ازدواج را نمی‌پذیرد چون ازدواج و شروع زندگی مشترک با این شرایط به هیچ عنوان انگیزه و انرژی لازم را برای عبور از مشکلات و برنامه‌ریزی برای اهداف ایجاد نمی‌کند. در پایان توصیه اکید داریم که قبل از هر اقدامی به مشاور باتجربه و دارای مجوز مراجعه کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
توی این دور و زمونه که موبایل دستته و از همه رنگ و همه شکل و همه سایزی افرادی رو روی صفحات اجتماعی میبینی مگه میشه هر روز عاشق نشد؟

این درد صفحات اجتماعی هست ، قبلا وقتی میرفتی بیرون افرادی رو میدیدی ، چون داشتند میرفتند سرکار ، یا دانشگاه یا مدرسه معمولا به خودشون اون طور نرسیدن اما در صفحات اجتماعی انگار همه دارن میرن عروسی ،

بهرحال این واقعیت اجتماع ما شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
ایشون و شما تعریف درست از عشق رو بلد نیستید
حبیب سریال لیسانسه ها بوده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست