بازدید 3493

محمد بن سلمان با صدراعظم آلمان گفتگو کرد

ولیعهد عربستان سعودی درباره روابط دوجانبه با صدراعظم آلمان به صورت تلفنی گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۱۳۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 17 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی با «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه در تماس تلفنی گفتگو کرد.

گفته شده دو طرف در جریان این گفتگوی تلفنی آخرین تحولات در روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی، ابعاد روابط دوجانبه بین عربستان و آلمان، فرصت‌های همکاری مشترک بین دو کشور و راه‌های توسعه آن بررسی شد.

دو طرف همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در این راستا برای دستیابی به صلح و ثبات و همچنین بررسی مهم‌ترین موضوعات مورد علاقه مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همزمان با تشدید بحران اوکراین و افزایش قیمت انرژی در بازارهای جهانی، آلمان تلاش دارد علی رغم ادعاهای گذشته خود درباره ممنوعیت ارسال سلاح به عربستان به دلایل حقوق بشری، اما باردیگر روابط خود را عربستان را احیا و بازسازی کند.

چهار سال پیش در جریان افشای رسوایی قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد نظام سیاسی عربستان در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه، وزیر اقتصاد آلمان ضمن اعلام این خبر که سلاحی از آلمان به عربستان سعودی صادر نخواهد شد، گفت: از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستاریم تا ارائه توضیحات بیشتر از سوی عربستان در رابطه با قتل خاشقجی فروش سلاح به ریاض را متوقف کنند.

با این حال در این مدت هیچگاه مقامات ارشد و اصلی عربستان درباره جنایات حقوق بشری به کسی پاسخگو نبوده اند و اکنون غرب نیز در حال بازگشت دوباره به سمت سعودی‌ها همزمان با بحران جهانی قیمت انرژی است. در زمان قتل خاشقجی اعلام شده بود که آلمان طی ۹ ماه با وجود انتقاد از نقش عربستان در جنگ یمن، اما ۴۱۷ میلیون یورو سلاح به ریاض فروخته است که عمده این تسلیحات نیز در جنگ یمن مورد استفاده قرار گرفته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل