بازدید 19152

مقام اطلاعاتی سابق آمریکا خواستار اعدام ترامپ شد

مدیر پیشین دستگاه اطلاعاتی آمریکا پیشنهاد اعدام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور به علت افشای اسناد هسته‌ای را بازتوئیت کرد.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳ 13 August 2022

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مایکل هایدن، مدیر پیشین دستگاه اطلاعاتی آمریکا پیشنهاد اعدام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور به علت افشای اسناد هسته‌ای را بازتوئیت کرد.

مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بلافاصه یک توئیت جنجال برانگیز درباره نام‌های تاریخی که به دلیل افشای اسناد محرمانه هسته‌ای برای کشور‌های خارجی اعدام شده بودند را بازنشر کرد.

این توئیت که مایکل بشلوس مورخ و کارشناس شبکه ام سی ان بی سی نوشت فورا با انتقاد محافظه کاران مواجه شد. محافظه کاران این توئیت را پیشنهادی آشکار برای اعدام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا دانستند، زیرا مستقیما پس از گزارش روزنامه واشنگتن پست منتشر شد.

این روزنامه در گزارشی نوشت پلیس فدرال آمریکا در جستجوی اسناد هسته‌ای محرمانه به خانه ترامپ در ایالت فلوریدای آمریکا یورش برده است.

بشلوس در این توئیت زمینه تاریخی‌ای را ارائه کرد در خصوص کسانی که به طور غیرقانونی اطلاعات هسته‌ای را در اختیار داشتند و آن را به طرف‌های خارجی می‌دادند و در توئیتر تصاویر دو نفر از این جاسوسان به نام‌های یولیسو و روزنبرگ منتشر شد. این دو جاسوس در ژوئن ۱۹۵۳ میلادی به اتهام انتقال اسناد هسته‌ای آمریکا به مسکو اعدام شدند.

این توئیت توجه مایکل هایدن مدیر سابق آژانس امنیت ملی و اطلاعات مرکزی آمریکا و ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا را به همراه داشت. هایدن در دوران باراک اوباما، جرج بوش و بیل کلینتون پست‌های متعددی را عهده دار بوده است.

در همین حال یک کاربر توئیتر نوشت بشلوس و هایدن باید برای درخواست اعدام دونالد ترامپ دادگاهی و محاکمه شوند.

گفتنی است بیشتر جعبه‌های کشف شده در خانه ترامپ محرمانه بوده‌اند فهرست منتشر شده از مجموعه وسایل و اسناد ضبط شده از خانه ترامپ نشان می‌دهد که ماموران اف بی آی چهار مجموعه اسناد فوق سری، سه مجموعه اسناد سری و سه مجموعه اسناد محرمانه را جمع‌آوری کرده‌اند.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار