بازدید 148986
با صد و هفتاد و یکمین روز حمله روسیه به اوکراین

اعلام رسمی اعزام ده ها نیروی نظامی آمریکا به جبهه اوکراین/ مدودف: زلنسکی یا محاکمه می شود یا کمدین!/نابودی 4 هزار تانک اوکراینی توسط ارتش روسیه/طرح موشکی ناتو برای بستن دریای بالتیک به روی روسیه

صد و هفتاد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷ 13 August 2022

مدودف: زلنسکی یا محاکمه می شود یا کمدین!/نابودی 4 هزار تانک اوکراینی توسط ارتش روسیه

بین الملل تابناک: صد و هفتاد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: آمریکا در حال تبدیل شدن به یک طرف جنگ اوکراین است
۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۲۱:۰۷

وزارت خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که نفوذ آمریکا بر روی دولت اوکراین به جایی رسیده که واشنگتن به تدریج تبدیل به یک طرف جنگ در اوکراین می‌شود.

«الکساندر دارچیف» مدیر بخش آمریکای شمالی وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفت که به غیر از کمک مالی و نظامی عمده و همچنین حمایت معنوی از دولت ولودیمیر زلسنکی رییس جمهوری اوکراین، آمریکایی‌ها به تدریج تبدیل به یک طرف مستقیم در جنگ می‌شوند.

این مقام وزارت خارجه روسیه در این خصوص به اظهارات وادیم اسکیبیتسکی معاون اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین در مورد "تبادل نظر ارتش کی‌یف با حامیان آمریکایی خود" پیش از دریافت سامانه‌های موشکی هیمارس اشاره کرد.

این دیپلمات روس در ادامه تشریح کرد: مشخص شد که بمباران‌های مرگبار جمعیت غیرنظامی در جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک و اراضی آزاد شده اوکراین دست کم با تایید مراکز تصمیم گیری آمریکا صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد که در این وضعیت گفتگو با واشنگتن درباره مساله اوکراین مشکل ساز است.

دارچیف بهترین راه حل برای آمریکا را مجبور کردن زلسنکی به بازگشت به مذاکرات با روسیه عنوان کرد. مقام ارشد وزارت خارجه روسیه بیان کرد که برای جلوگیری از شکست تحقیرانه همانند مورد افغانستان، بهترین راه حل برای واشنگتن مجبور کردن زلسنکی به بازگشت به میز مذاکره است.

احداث خط لوله گاز جدید در اروپا با هدف کاهش وابستگی به روسیه
۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۲۱:۰۶

آنتونیو کوستا نخست وزیر پرتغال گفت به دنبال مخالفت طرفداران محیط زیست در فرانسه، اتحادیه اروپا احداث خط لوله جدیدی را برای انتقال گاز طبیعی مایع بررسی می‌کند که خط لوله بین اروپای مرکزی و شبه جزیره ایبریا را که از فرانسه عبور می کرد، دور می زند.

 خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از نخست وزیر پرتغال نوشت: به دنبال مخالفت فرانسه، خط لوله جدید از انتقال گاز از طریق منطقه «پیرنه» که شبه جزیره ایبریا را از فرانسه جدا می کند، جلوگیری می کند.

کوستا گفت: پرتغال و اسپانیا می توانند مقدار زیادی گاز طبیعی مایع یا (LNG) را که از سراسر جهان دریافت می‌کنند به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا منتقل کنند.

نخست وزیر پرتغال از ارائه جزییات بیشتری خودداری کرد اما ساخت این خط لوله زیردریایی احتمالا سالها طول خواهد کشید.

روزنامه آنلاین «آبزرور» پرتغال به نقل از نخست وزیر این کشور نوشت: طرح اولیه که احداث خط لوله از طریق فرانسه را فرض می گرفت، به دلیل نگرانی های زیست محیطی دولت فرانسه شکست خورد.

خط لوله احتمالی جدید که فرانسه را دور می زند، پرتغال و اسپانیا را به ایتالیا متصل می کند و از زیر دریای مدیترانه عبور می کند.

کشورهای اروپایی به دنبال توافق بر سر چگونگی کاستن از وابستگی به گاز طبیعی روسیه هستند.

تاکنون ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه صادرات گاز به بیش از دوازده کشور اتحادیه اروپا را قطع و صادارت به کشورهای صنعتی بزرگ مانند آلمان را کاهش داده اند.

مقامات اروپایی نگران آن هستند که روسیه صادارت گاز به بیشتر کشورهای اروپایی را در زمستان همزمان با افزایش تقاضا کاهش دهند.

تسلط ارتش روسیه بر یک منطقه دیگر در دونتسک
۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۲۰:۵۶

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور موفق شده یک شهرک دیگر در دونتسک را تحت کنترل کامل خود در بیاورد.

براساس گزارش الجزیره، نظامیان روس موفق شدند بر شهرک پیسکی در منطقه پوکروفسک در دونتسک مسلط شوند.

خبرگزاری رویترز اما می‌گوید که شبه نظامیان جدایی طلب و ارتش روسیه یک هفته پیش نیز از تسلط بر پیسکی خبر داده بودند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که یک سامانه موشکی هیمارس آمریکایی و یک انبار مهمات مربوط به این سامانه راکت انداز را در نزدیکی شهر کراماتورسک در استان دونتسک منهدم کرده است.

چین از روسیه و اوکراین خواست تا مذاکرات را از سر بگیرند
۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۱۴:۲۴

چین با ابراز نگرانی نسبت به ایمنی و امنیت تاسیسات هسته‌ای در اوکراین، از روسیه و اوکراین خواسته است تا مذاکرات را از سر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «ژانگ جون»، سفیر چین در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت گفت: «ما از همه طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهیم هر چه زودتر مذاکرات را از سر بگیرند، به دنبال راه‌حلی برای بحران اوکراین به شیوه‌ای خونسرد و منطقی باشند، به نگرانی‌های امنیتی مشروع یکدیگر رسیدگی کنند و یک معماری امنیتی متعادل، مؤثر و پایدار بسازند تا به دستیابی به امنیت مشترک منجر شود.»

نماینده چین پس از صحبت‌های رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص نیروگاه هسته‌ای زاپروژیای اوکراین گفت: «تنها با آرام کردن وضعیت و بازگرداندن صلح فوری، می‌توانیم خطرات هسته‌ای را به طور اساسی حذف کنیم، از قضاوت نادرست بکاهیم و از بروز حوادث جلوگیری کنیم.»

روسیه از ماه مارس کنترل این تاسیسات هسته‌ای اوکراین را در دست دارد. طرف‌های درگیر یکدیگر را مسئول گلوله‌باران اخیر بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا می‌دانند.

سفیر چین خواستار احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی طرف‌های درگیر شد و از جامعه بین‌المللی خواست تا «مسئولانه برای تسهیل راه‌حل مناسب بحران عمل کند و تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک را برای ایجاد شرایط بازگشت طرف‌های ذی‌ربط به میز مذاکره افزایش دهد.»

ژانگ جون در نشست پنج‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل گفت: «ایمنی و امنیت سایت‌های هسته‌ای نباید در معرض آزمون و خطا قرار گیرد.» او هشدار داد که پیامدهای هرگونه حادثه‌ای در این نیروگاه هسته‌ای اوکراین «ویرانگرتر از حادثه هسته‌ای فوکوشیما خواهد بود.»

او همچنین خواستار رفع «موانع موجود» شد تا گروسی و تیم کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون تأخیر از این نیروگاه هسته‌ای بازدید کنند و «بتوانند بدون هیچ مانعی کار خود را انجام دهند.»

نیوزویک: موشک‌های هیمارس اوکراین تا سه ماه دیگر ته می‌کشد
۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۱۴:۲۳

بر اساس گزارش نشریه نیوزویک آمریکا، یک نظامی بازنشسته واحد تفنگداران دریایی ارتش این کشور پیش‌بینی کرد که اوکراین تا سه یا چهار ماه آینده موشک‌های مدل هیمارس را که از واشنگتن برای استفاده در جنگ با روسیه دریافت کرده، تمام خواهد کرد.

 مارک کانسیان، مشاور ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، به نیوزویک گفت: حدس من در خصوص تمام شدن این موشک‌ها طی سه یا چهار ماه آینده دست بالا را می‌گیرد اما فکر نمی‌کنم احمقانه باشد. برخی افراد مدت زمان یک ماه یا بیشتر را تخمین زده‌اند. اما فکر نمی‌کنم آنها با این سرعت بالا این موشک‌ها را شلیک کنند.

کانسیان خاطر نشان کرد: "ما به نقطه‌ای خواهیم رسید که در آن آمریکا مجبور می‌شود تعداد موشک‌هایی که ارائه می‌دهد را کاهش دهد زیرا تعداد آنها در انبارها کم می‌شود. فکر می‌کنم یک سری بحث‌ها در داخل پنتاگون در این خصوص وجود خواهد داشت. ارتش احتمالاً به دنبال این خواهد بود که میزان موشک‌های بیشتری را حفظ کند در حالی که مقامات غیرنظامی احتمالاً به دنبال این خواهند بود که تعداد موشک‌های بیشتری را از انبارها آزاد کنند و آنها به نوعی بر سر تعیین یک سطح قابل قبول ریسک به توافق خواهند رسید."

این نظامی سابق که برای مدت بیش از هفت سال در بخش استراتژی و بودجه جنگ در دفتر مدیریت و بودجه وزارت دفاع آمریکا کار کرده و دو بار نیز به عراق سفر کرده خاطر نشان کرد: تعداد موشک‌هایی از این دست که توسط آمریکا تولید می‌شوند، نسبتاً محدود است. آمریکا از زمانی که در سال ۲۰۰۴ تولید این موشک‌ها را شروع کرد تاکنون حدود ۵۰۰۰۰ فروند از این موشک‌های هدایت‌شونده را تولید کرده است و در سال مالی جاری حدود ۵۸۰۰ عدد از این موشک‌ها را خریداری خواهد کرد.

در ۲۵ ژوئیه، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، تامین تجهیزات یک بسته امنیتی جدید به ارزش حدود ۱۷۵ میلیون دلار برای اوکراین از انبارهای نظامی موجود ارتش آمریکا صورت گرفته که این علاوه بر بسته ۹۵ میلیون دلاری کمک‌های مربوط به ابتکار موسوم به ابتکار کمک امنیتی اوکراین، شامل اعطای چهار سیستم دیگر موشک‌های هیمارس است و این‌ها در مجموع تعداد این سیستم‌های موشکی ارائه شده به اوکراین را به ۱۶ عدد می‌رسانند.

کانسیان اظهار کرد: حدس من این است که ما میزان ۲۵۰۰۰ تا ۲۸۰۰۰ تا از موشک‌های هیمارس را استفاده کرده‌ایم، در حالی که وزارت دفاع آمریکا این آمار را منتشر نمی‌کند اما شما می‌توانید بر مبنای محتوای بودجه مربوط به جنگ این میزان را حدس بزنید. ما اجازه پیدا کردیم حدود یک سوم آنها را به اوکراینی‌ها بدهیم. همین کار را هم در قبال موشک‌های استینگر و جاولین انجام دادیم و حدود یک سوم موجودی را به آنها دادیم.

به گفته کانسیان، اعطای حدود یک سوم از موجودی موشک‌های هیمارس به اوکراین سبب می‌شود که حداکثر ۱۰۰۰۰ تا از این موشک‌ها در اختیار این کشور قرار بگیرد. این میزان هم به آمریکا این امکان را می‌دهد که به اوکراین کمک کند و هم میزانی کافی از آنها را برای اهداف خود آمریکا نگه دارد.

مقام آمریکایی: نیروهای روسیه در خرسون وارد موضع دفاعی شده‌اند
۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۱۴:۲۲

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ادعا کرد: اوکراین همچنان در خرسون به روسیه فشار وارد می‌کند و نیروهای روسی وارد موضع دفاعی شده‌اند.

این مقام پنتاگون که نامش بیان نشده است، عصر جمعه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های آمریکایی مدعی شد اوکراین در خارکف پیشرفت های کمی بدست می آورد اما در بسیاری از موارد فشار زیادی بر نیروهای روسیه وارد می کند.

وی ادعا کرد: روسیه نیز دستاورد های بسیار کمی با هزینه بالا در اطراف باخموت بدست می آورد.

وی افزود: آمریکا به نتیجه قطعی در مورد دلیل انفجار در پایگاه روسیه در کریمه نرسیده است اما در این انفجار جنگنده، بمب افکن ها و هواپیماهای نظارتی روسیه منهدم شدند.

این مقام آمریکایی ادعا کرد: نیروهای اوکراینی به دلیل اراده ضعیف نیروهای روس و ناتوانی آنها در حفظ خطوط مقدم، تقویت می شوند.

وی اضافه کرد: نیروگاه هسته ای زاپوریژژیا همچنان تحت کنترل روسیه است و تهدیدی برای آن وجود ندارد اما این امر می تواند تغییر کند.

وی همچنین نسبت به گلوله باران نیروگاه هسته ای زاپوریژژیا از سوی نیروگاه اوکراینی ابراز تردید کرد.

طرح موشکی ناتو برای بستن دریای بالتیک به روی روسیه
۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۱۴:۱۷

وزیر دفاع استونی در اظهاراتی از اجرای یک طرح موشکی با فنلاند به منظور بستن دریای بالتیک به روی نیروهای روسیه و تلاش برای تبدیل آن به «دریای ناتو» خبر داد.

به گزارش شبکه خبری "راشاتودی"، فنلاند و استونی در مورد یک طرح موشکی گفت‌وگو کرده اند که هدف آن بستن دریای بالتیک به روی روسیه است.

این شبکه خبری روسی در تارنمای خود نوشت: «هانو پوکور» وزیر دفاع استونی اعلام کرد که تالین (پایتخت استونی) و هلسینکی (پایتخت فنلاند) در مورد یکپارچه‌سازی پرتاب‌کننده‌های موشک های ساحلی که این دو عضو ناتو را قادر به محاصره نیروی دریایی روسیه در خلیج فنلاند می سازد، گفت‌وگو کرده‌اند. این مقام، با تکرار اظهاراتی که پیش از این توسط رهبران لهستان و لیتوانی بیان شده بود، افزود: این امر دریای بالتیک را به "دریای ناتو" بدل می کند.

وزیر دفاع استونی در گفت و گو با روزنامه فنلاندی ایلتالیتی (Iltalehti) گفت: ما باید دفاع ساحلی خود را یکپارچه سازی کنیم. وی سپس ادامه داد: برد پرواز موشک های استونیایی و فنلاندی بیشتر از عرض خلیج فنلاند است.

موشک های ساحلی (MTO۸۵M) فنلاند بردی بیش از ۱۰۰ کیلومتر دارند. خلیج فنلاند هم نزدیک به ۸۲ کیلومتر از هلسینکی تا تالین فاصله دارد. استونی قصد دارد تا اواخر سال جاری موشک های اسرائیلی "بلو سپر" (Blue Spear) را هم خریداری کند که برد آنها نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر است.

وزیر دفاع استونی در ادامه اظهاراتش مدعی شد: پس از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، بالتیک، دریای ناتو خواهد بود و وضعیت در مقایسه با امروز تغییر می کند. پوکور سپس اضافه کرد دو کشور [استونی و فنلاند] قادر خواهند بود دریای بالتیک را به روی نیروی دریایی روسیه ببندند.

در پی طرح رسمی درخواست فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو، لهستان و جمهوری‌های شوروی سابق در ساحل دریای بالتیک بیشترین اشتیاق را نسبت به این امر نشان دادند. به گونه ای که پس از نشست سران ائتلاف نظامی ناتو در اسپانیا در پایان ژوئن (اوایل تیر)، «آندری دودا» رئیس جمهوری لهستان و «ادگارس رینکوویکس» وزیر امور خارجه لتونی، هر دو ابراز امیدواری کردند که بالتیک به دریای ناتو بدل شود.

پوکور در ادامه اظهاراتش، خاطرنشان کرد که با همتای فنلاندی خود بر سر حریم هوایی صحبت کرده است، اما از پاسخ به سوالی در خصوص استقرار جنگنده های اف-۳۵ آمریکایی در استونی طفره رفت. وی افزود: حریم هوایی استونی و فنلاند یک فضا است و اگر یکی از آنها حفظ نشود، از دیگری هم نمی توان محافظت کرد.

اعلام رسمی اعزام ده ها نیروی نظامی آمریکا به جبهه اوکراین
۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۱۴:۱۵

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای از اعزام حدود ۲۶۰ سرباز از پایگاه ایالت کنتاکی این کشور به اروپا در پاییز امسال برای حضور در جنگ اوکراین خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک،‌ در بیانیه روابط عمومی ارتش آمریکا آمده است: این تغییر در آٰرایش نظامی نیروهای این کشور در اروپا دائمی نیست و تنها به دلیل تحولات در اوکراین و درگیری‌ها میان این کشور و روسیه انجام می‌شود.

ارتش آمریکا مدعی شده است که این اقدام در راستای «تعهد بسیار بالایی» که ایالات متحده به متحدانش در اروپا و ناتو دارد، صورت می‌گیرد.

هشدار روسیه به احتمال قطع روابط با آمریکا

روسیه به آمریکا هشدار داده است که اگر روسیه به عنوان "کشور حامی تروریسم" معرفی شود، روابط دوجانبه به نقطه بی‌بازگشت می‌رسد و این روابط احتمالا کاملا قطع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، الکساندر دارچیف رئیس بخش آمریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه جمعه شب گفت: اگر سنای آمریکا طرح‌هایی را برای معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم تصویب کند، این اقدام بدان معنا خواهد بود که واشنگتن از نقطه بدون بازگشت عبور کرده است.

دارچیف ادامه داد، اگر سنای آمریکا چنین لایحه‌ای را تصویب کند، این اقدام "جدی‌ترین آسیب به روابط دیپلماتیک دوجانبه، تا حد کاهش و حتی قطع آن‌ها را به همراه خواهد داشت. "

وی افزود: به طرف آمریکایی هشدار داده شده است.

به گزارش ایرنا، سنای آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته به اتفاق آرا قطعنامه‌ای تصویب کرد که در آن از «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه خواست تا روسیه را به واسطه اقداماتش در چچن، گرجستان، سوریه و اوکراین که منجر به «کشته شدن تعداد بی‌شماری مردان، زنان بی‌گناه» شده، به‌عنوان حامی تروریسم معرفی کند.

پیش‌تر پیشنهاد مشابهی در مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده بود و انتظار می‌رود «نانسی پلوسی» رئیس‌ آن حامی قوی تصویب چنین قانونی باشد. براساس قانون آمریکا، تعیین و معرفی یک کشور به عنوان حامی تروریسم در حیطه اختیارات وزارت امورخارجه است.

اما بلینکن تاکنون نسبت به این اقدام رغبت چندانی نشان نداده است. هفته‌ها است که فشار بر بلینکن و وزارتخانه متبوعش برای معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم ادامه دارد. درواقع بلینکن برغم مخالفت در برابر این خواسته احساسی، مقابل تحریم متحدان واشنگتن که با روسیه داد و ستد دارند و ممکن است باقیمانده دیپلماسی میان آمریکا و روسیه را از بین ببرد، مقاومت می‌کند.

این درحالی است که پارلمان لتونی (سایما) پنجشنبه شب در وب‌سایت رسمی خود با انتشار بیانیه‌ای، روسیه را یک کشور حامی تروریسم اعلام کرده است.

نابودی 4 هزار تانک اوکراینی توسط ارتش روسیه

وزارت دفاع روسیه جمعه شب با انتشار گزارشی اعلام کرد که از ابتدای آغاز "عملیات ویژه نظامی" این کشور در اوکراین ۴ هزار و ۲۹۳ تانک ارتش اوکراین را نابود کرده است.

به گزارش تارنمای وزارت دفاع روسیه، در این گزارش آمده است: در مجموع ۲۶۷ فروند جنگنده و ۱۴۶ فروند بالگرد اوکراین در حملات نیروهای روسیه منهدم شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه افزود: ارتش روسیه همچنین یک هزار و ۷۳۲ فروند پهپاد و ۳۶۵ سیستم ضد هوایی ارتش اوکراین را نابود کرده است.

در این گزارش آمده است، از ابتدای عملیات ویژه نظامی، ۷۹۷ سیستم راکتی چند منظوره، ۳ هزار و ۲۹۰ توپخانه و خمپاره‌انداز و همچنین ۴ هزار و ۸۴۴ دستگاه خودروی زرهی ارتش اوکراین نابود شده است.

بورل: روسیه از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌کند

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه بار دیگر روسیه را متهم کرد که از «غذا» به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

وی در پیامی توییتری نوشت: «روسیه از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌کند و گرسنگی در سراسر جهان را تشدید می‌کند. به لطف توافق استانبول، اوکراین بار دیگر قادر به انتقال غلات است».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «روسیه باید به تعهدات خود احترام بگذارد تا صادرات اوکراین بتواند ادامه یافته و به کسانی که به آن نیاز دارند که اغلب از آفریقا بوده، برسد».

مدودف: زلنسکی یا محاکمه می شود یا کمدین!

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، چاره‌ای جز حضور در دادگاه یا ایفای نقش‌های ثانویه در نمایش‌های کمدی ندارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، مدودف جمعه شب در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص آینده زلنسکی گفت: او یا دادگاهی خواهد شد یا دوباره با نقش‌های ثانویه در نمایش‌های کمدی حضور خواهد یافت.

مدودف روز گذشته از مناطق لوهانسک و دونتسک دیدار کرد.

وی هدف از سفر به این مناطق را بررسی را ههای افزایش دفاع از مردم "جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک و سایر مناطق آزاد شده" بیان کرد.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹۳
مرگ بر کمونیستا
پاسخ ها
الف سین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
درود بر شرفت ،کمونیسم اندیشه تاریکیه ک اگ قدرت بگیره جهان و ب پهنه تاریکی پرتاب میکنه امیدوارم روسیه و چین متلاشی بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
جنگ،جنگ است


عزت و شرف ما در همین جنگ است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
هم کمونیسم هم لیبرالیسم خوب نیستند
باید از ایدئولوژی ناسیونالیسم استفاده کرد
همون چیزی که روسیه داره استفاده می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
مرگ بر لیبرال ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
غربی ها در جنگ بجای بمب گل سر ملت می ریزند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
......مرگ بر غربگدا های
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
خیلی وقته مردن - از خواب نازت بیدار شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
و مرگ بر آمریکای جهان خوار که جنایات و کودتا و تحریم او علیه ملت ها و حکومت های مردمی از
آمریکای لاتین تا ویتنام و آفریقا و سوریه و عراق و فلسطین و ایران و.... گسترده شده. و نابود بود ماله کشی بر همه این حنایات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
۱۴:۳۹
واقعا آدم خندش میگیره که بعضی ها هنوز فکر می کنند که
روسیه نظامش کمونیستیه، پس لابد اوکراین و بلاروس و
گرجستان و ارمنستان و آذربایجان و ازبکستان..... نظامشون کمونیستیه
در جهان فقط چین ، کره شمالی ،کوبا،ویتنام،لائوس نظامشون کمونیستیه

نمی دونم این اینترنت پس برای چیه؟
خب برید یکم مطالعه کنید
تا ۱۹۴۵ دولت رسمی چین برهبری ملی گراها با کمونیست ها در چین برای بیرون کردن ژاپن از چین متحد بودند. بعد از پیروزی دولت ملی چین میخواست با امریکا و اروپا که کمک بزرگی در شکست ژاپن به ملت چین کردند رابطه دوستانه داشته باشد اما کمونیستها برهبری مائو میحواستند مدل شوروی را در چین برقرار کنند و در نهایت دولت ملی چین با دو میلیون سرباز وفادار به تایوان عقب نشینی کرد و دولت ملی چین با مدل اقتصاد بازار را الگو قرار داد. اما مدل مائو و کمونیستها برای سی سال لجز ففر و قحطی برای مردم چین ارمغانی نداشت و در نهایت حزب کمونیست چین قبول کرد که اشتباه کرده و همان مدل توسعه تایوان را انتحاب کرد. حالا طبیعی است که ان کسی که اشتباه کرده مسئولیت بپذیرد نه ان کسی که درست انتخاب کرده بوده. ولی برای حزب کمونیست مانند پوتین و همه دیکتاتورها صرف نمیکند که اذعان به اشتباه کنند. در یک کلام چین هم خدا را میحواد و هم خرما. و این نمی شود که هم ببازی و هم نخواهی قبول کنی که باختی. دنیا متوجه ات میکند..
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
البته بیشتر جهان حتی آمریکا هم تایوان را به رسمیت نمی‌شناسند در ضمن درسته کمونیست ها به چین گند زدند ولی کایشک هم نالایق بود سران حزب کومینتانگ و به خصوص کایشک غرق در فساد بودند بجای جنگ با ارتش ژاپن مشغول غارت چین بودند بله تازمانی که مائو زنده بود چین در بدبختی بود ولی آیا الان چین در همان وضعیت است دوست عزیز آیا به حوزه نفوذ کشور ها اعتقاد دارید همان طور که کانادا و مکزیک در حوزه نفوذ ایالات متحده آمریکا است تایوان ویتنام لائوس کامبوج تایلند میانمار بوتان نپال مغولستان کره شمالی در حوزه نفوذ تاریخی چین هستند سابقا یا بخشی از خاک چین بودند یا خراجگزار آن بله چینی دنبال پول هستند و اگر در هر صورت تهاجمی از طرف چین نسبت به تایوان بشه جامعه جهانی مثل اوکراین از تایوان حمایت نمی‌کند بخاطر سیاست چین واحد و در ضمن چین دومین قدرت اقتصادی جهان است آیا آمریکا می‌تواند چین را مثل روسیه تحریم کنه و قید بازار یک میلیارد نفری چین را بزند و همین طور تجارت مستقیم چند تریلیون دلاری را بزند حتی به جرأت میگم آمریکا تایوان را رها می‌کنه شاید در ظاهر تعداد توپ تانک بده ولی یا نمی‌رسند یا نمیزاره برسند در صورت جنگ احتمالی تایوان و چین رکود بزرگ اقتصادی در جهان ایجاد میشه چین روسیه نیست و تایوان اوکراین نیست باحرف شما در بخش روسیه کمی موافقم در ضمن در حال حاضر بدلیل کوچک بودن نیروی دریایی چین فکر نکنم تهاجمی به تایوان بشه چون برای این عملیات حداقل بیش از پانصد هزار سرباز نیاز داره از تنگه تایوان عبور بده پس محاصره تایوان معقول تر است
علی اکبر نجاتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
آفرین به قلمت و شعورت،استفاده کردم زیبا نوشتی
همون عکس هواپیماهای منهدم شده روسیه در عمق خاک کریمه توضیح می دهد پوتین در چه باتلاقی افتاده هست که این تحقق وعده الهی در سرنوشت همه جباران و ظالمان دنیاست . تا پوتین باشد که برای ابرقدرتی هواپیماهای بویینگ امریکایی مالزی و اندونری و اتیوپی و. کشتیهای سانچب را با صدها مسافر و کادر مظلوم از کشورهای سوم منهدم نکند و یا با استفاده از نفوذ و تشویق به غرب ستیزی در ایران و ونزویلا سد راه صدور نفت ایران و ونزویلا برای سالها به نفع خود شود و یا با تشکل هراران جنایتکار بعثی اموزش دیده در مسکو گروه داعش را تشکیل ندهد که هر چه کرد جنایت در شهرهای امریکا و اروپا و سرکوبهای خیابانی مردم معترض در سوریه و عراق و... بود. پرونده پوتین مانند شرایط امروزش در اکراین سیاه سیاه سیاه هست و تازه این اولش هست
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
موافقم خوی استعماری روسیه خطرناک تر از هرچیز ممکن است ولی نباید از بی‌کفایتی بایدن هم بگذریم همانطور که پوتین عین دیوانه ها به اوکراین حمله کنه ممکنه ایجاد گر جنگ اتمی باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
جالبه تحلیل شما از خود آمریکایی ها هم جلو تره. ترامپ آمریکایی گفت داعش ساخته و بوجود آمده آمریکاست اونوقت تو میگی کار پوتینه
عجب جوکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
عجب جوکی
در حالی آمریکا اعتراف کرده داعش را ساخته شما مدعی هستید که داعش ساخته روسیه است.
عجب جوکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
اگه سلاحهای جدیدش رو امریکا به اوکراین بده روسیه رو تو یه ماه میندازن از اوکراین بیرون.ولی افسوس که امریکا به خاطر دخالتهای روسیه در انتخابات امریکا تا به خاک ذلت نندازتش ولش نمیکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
خداشفات بده
نابودی 4 هزار تانک اوکراینی توسط ارتش روسیه
باز روسیه چاخان کرد آخه اوکراین چند تا تانک داشت و داره که چهار هزارتاش نابودشده . این خبر عین خبر نابودی سامانه های موشکی اس 300 اوکراینه که هر روز روسیه اعلام می کزرد دو تا یا سه سامانه اس 300 اوکراین را نابود کرده ( البته این تلفات و از بین رفتن تجهیزات ساخت روسیه نشان می دهد که تانکها و سامانه های ضد هوایی روسی کارایی لازم را نداشته و به درد نمی خورند پس لطفا خواهش می شود بیت المال را صرفه تجهیزات نا کارآمد روسی نفرمائید )
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
عزیز دل اوکراین دومین ارتش قدرتمند اروپا است همین ایران بیش از هشت هزار تانک داره البته باید تانک کوچک را لحاظ کنیم در آمار
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
چاخان نیست شماها چاخان تصور می کنید اوکراین ارتش دوم اروپا بود ضمن اینکه دولت های احمق اروپای شرقی و غربی هر چه در چنته دارند ارزانی زلنسکی دلقک کرده اند .
روسیه با غرب و ناتو می جنگد و همه را نابود خواهد کرد این آمار درست است .
ضمنا آنهایی که میگن مرگ بر کمونیسم فکر نکردند که حکومت روسیه کمونیستی نیست !!!
ل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
اگه اوکراین بدبخت چهار هزار تا تانک داشت که روسها سر مرز اوکراین روسیه بودن.
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
علی جان از نظر تعداد دومین ارتش اروپا است در ضمن بیست درصد از توان شوروی سابق هم داره تازه اگر گول همون آمریکا را نمی‌خورد الان بمب اتمی و موشک قاره پیما هم داشت
.هشدار.هشدار


قابل توجه دامداران و مرغداران محترم سراسر کشور


،به هیچ وجه از کنسانتره دامی و طیوری تولیدی کارخانجات خوراکدام و طیور استفاده نکنید

کارخانجات خوراکدام،سهمیه سبوس گندم دولتی رو که حق دامداران و مرغداران زحمتکش هست را،تو بازار آزاد بفروش میرسانند و بجاش از ضایعات محصولات دور ریختنی کشاورزی،(بجای سبوس گندم) استفاده میکنند.


لطفا به همکارانتان اطلاع رسانی بفرمائید



سپاس از سایت وزین، پر مخاطب و اطلاع رسانی تابناک که همیشه یار و یاور این قشر زحمتکش بوده
پاسخ ها
تخم مرغ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
آقا شما پیش بینی میکنی سال آینده مرغ و تخمش کیلویی چند پای مردم دربیاد؟
خدا وکیلی این مددوف دیگه خیلی جوکه - کوتوله سیاسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
خدا می شناسی اول وضو بگیر بعد قسم بخور
باز هم تیتر خلاف واقع برای رضایت عالیجناب پوتین! ارتش آمریکا هیچ «اعلام رسمی اعزام ده ها نیروی نظامی آمریکا به جبهه اوکراین» منتشر نکرده است. اگر به اصل گزارش در سایت های نظامی آمریکا مراجعه کنید خواهید دید که این 260 سرباز به اروپا - نه اوکراین - منتقل می شوند. نقش آنها پشتیبانی عملیات تدارکاتی برای کمک به اوکراین است. در هیچ جا گفته نشده است که اینها به جبهه اوکراین فرستاده می شوند. آمریکا حدود 100 هزار سرباز مستقر در اروپا دارد. پیش از حمله روسیه به اوکراین این تعداد حدود 80 هزار بوده است و اضافه شدن 260 سرباز تدارکاتچی به 100 هزار سرباز مستقر در اروپا چیز مهمی نیست.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
اشتباه شده ، شما ببخشید .
اصلا نمیشه پشت سر آمریکا حرفی زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
اگه امریکا وارد اوکراین بشه یه هفته ای روسیه رو از اونجا بیرون میکنه با ده دوازده تا سامانه هایمارس 70 کیلومتری پدر ارتش لاشخور روس رو دراورده.
ناتو و امریکا مستقیم وارد جنگ می شوند چون روسیه ان سیل قدرتش از بین رفت حالا انقدر بی فکر شده است پوتین سر چهار راهی گیر افتاده نمی داند چه کار کند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
بابا باشه تو از کل نخبه ها و ندبه های روسی بیشتر میفهمی
درود بر ارتش آزادیبخش آمریکا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
مرگ بر آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
دیگه داروهاتو بخور - داری مزخرف میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
مرگ بر ارتش تروریست جنایتکار امریکا
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
مرگ برارتش خونخوا آمریکا خوابی یاامریکای
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
ارتش چی چی بخش آمریکا ؟
ای دل غافل دنیا وارونه شده و ما خبر نداشتیم
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
تنها ارتش آزادی بخش که در طول تاریخ خیر به ما رسیده ارتش دلاور روسیه است لطفا بگویید ارتش آزادیبخش روسیه پرانتز ارتش سرخ سابق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
آزادی بخش ؟
مگه چینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
بله بسیاری را در اکیناوا و برلین آزاد کرد. امیدوارم قسمت شما نشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
از کی تا حالا ارتش آمریکا آزادی بخش شده؟
انگار چینه
ارتش آمریکا ارتش اشغالگره
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
برات آزادی بخشیده؟!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
راست میگهٰ هر جا ارتش آمریکا رفته مردم اون منطقه رو از قید دنیا آزاد کرده.
زلنسکی فاشیست و کمدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
رییس جمهور اوکراین هرچی هست عفتادو سه درصد بهش رای دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
دمت گرم
مرگ بر فاشیست
فرودگاه کریمه و ناو مسکوا داغی بر دل طرفداران پوتین ....
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
نخیرم می خواستم دل اوکراینی ها که چهل هزار تانکشون نابود شده نسوزه خود روس ها منفجر کردن جنگ خیلی یه طرفم نشه
وگرنه اوکراین جنایت کار کجا می تونن به نیروی هوایی قدرتمند روسیه حمله کنه
اوکراین خودش نیرو داره و فقط به تجهیزات قدرتمند غربی نیاز داره ، اون پوتینه که آویزون همه شده برا نیرو ، سربازهای بلاروس و سوریه و چچن و....رو به کشتن داده الان گیر داده به کره شمالی!!! تجهیزات اوکراین یک دهم روسیه است ، اگر این تجهیزات و نیروی روسیه کاری ازش بر میومد جنگ ۶ ماه پیش تموم شده بود ، الان دیگه داره جوون زیادی میکنه !! ‌‌
فیلیپین ام خرید سلاح از روسیه رو لغو کرد ، بقیه دنیا هم انگار دوست دارند بفهمند سلاح های روسیه بدرد نخور هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
تو جنگ جهانی دوم هم روسها با سلاحهای لیزینگ امریکا المان رو عقب روندن برین بخونین ببینین چقدر امریکا بهشون تجهیزات داده.امریکای احمق بجای اینکه با هیتلر بر علیه روسها متحد بشه باعث پیروزی روسهای جنایتکار زمینخوار شده.
درود
احتمالا روسیه آمار نابودی تانک‌های خودش را به جای تانک‌های اکراینی اعلام کرده.....والا چهار هزار تا تانک اکراین داشته باشد محال است...چون اکراین دنبال جنگ نبوده که این حجم تانک بخرد یا بسازد
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
تانک های دوران شوروی سابق
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
داداش کمونیست ها به مردم ارزش قائل نیستند به راحتی با این دروغ های شاخدار شعور مردم رو زیرسوال میبرن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
نخیرم آمار رو کم هم اعلام کردن هشتاد هزار تانک اوکراینی تا حالا نابود شده و سه میلیون سرباز جنایتکار اوکراینی بعلاوه یه هزار هواپیما هم در این جنگ بزرگ میهنی از اوکراینی ها ساقط شد
خداوند حامی ملت و ارتش عدالت‌خواه روسیه است و اونها رو مبعوث کرده برای نجات بشریت و رهایی مظلومان و محرومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
۱۸:۲۳
کمونیست ؟
بی سواد
ارباب پوتین تا همینجاشم جنگ رو باخته ولی نمی‌خواد شکست رو قبول کنه و مثه... تو گل مونده به زودی شاهد پیروزی اوکراین و غرب خواهیم بود
زنده باد ولادیمیر پوتین
درودبرابرمردمیدان‌پوتین‌مرگ‌بر‌آمریکایی جنگ‌طلب.
پوتین‌ افسر‌ اطلاعاتی‌ سازمان‌ مخوف‌ شوروی‌ است‌ و برای‌ رسیدن‌ به درجات‌ عالی‌ در ان‌ سازمان‌ جهنمی‌ برای‌ بخدا های‌ کمونیست‌ سرهزاران‌ نفر‌ را‌ زیر‌ اب‌ کرده‌
لذا‌ در این‌ سن‌ و سال‌ گرفتار‌ عقوبت‌ الهی‌ شده‌ و همه‌ انچه‌ بدست‌ اورده‌ بود‌ را‌ بیکباره‌ از‌ دست‌ داد‌ و‌ دست‌ به تجاوز‌ و ادمکشی‌ اشکارا‌ زد‌ ، جنایتی‌ نابخشودنی‌ علیه‌ انسانیت‌ !
کاری‌ که براحتی‌ میتوانست‌ از آن بپرهیزد‌ و مسائل‌ پیش‌ امده‌ را از‌ راه‌ دپلماتیک‌ حل‌ و فصل‌ میکرد‌ و کسی‌ هم قادر‌ به زور‌ گویی‌ به کشورش‌ نبود‌ !
اینها‌ همشون‌ عقوبت‌ الهی‌ هستند‌ که‌ بندگان‌ مغرور‌ گرفتارش‌ می شون !
امیدوارم رییس جمهور کوزوو و صربستان آنقدر خردمند باشند که با یک تنش کوچک کمک به پوتین نکنند دوستان این تعداد تانک احتمالا تانک های دوران شوروی سابق است اشتباه پوتین حمله عجولانه به کی‌یف بود که مردم اوکراین فهموند که پوتین قصد اشغال کشور آنها را دارد از نظر من پوتین خیلی ترسو است اوکراین همین الان باید نیروهای خود را تقویت کند و منتظر روز مناسب باشد فعلا باید صلح کند اگر هم قصد عملیاتی دارد به خرسون بره نه کریمه
آمریکا داره وارد جنگ میشه - نشون میده اوکراین در حال فروپاشیه

ماله کش ها بیان منفی بدن - دلم به حالتون میسوزه
ایران چند صد سال اخیر بیشترین ضربه‌ ها را از روسیه خورده ،و روزی تاریخ خواهد گفت که همین ۳،۴ دهه روس ها چقدر در حق مردم ایران ظلم پنهان کرده اند
اگر ندیدید علا حضرت پوتین بزرگ کاری نداد دست همه این خط این نشان
همانطور که همه مشاهده کردیم ۱۶ عراده هیرماس چندین هزارن توپ خانه روسیه رو به چالش کشید حالا وای به حال بعضی ها که جنگنده های روسیه رو با امریکا مقایسه میکنند واقعا خوش خیال هستند الان جنگنده اخرالزمان f22 بشدت رادارگریز و دارای سطح مقطع راداری بسیار بالا که بزرگ ترین تهدید رادار ها ست و سرعت وچالاکی بینظیر واقعا با سوخو ۵۷ قابل مقایسه هست
مرگ بر ارتش تروریست جنایتکار آمریکا که باعث و بانی همه جنگها و اختلافات در دنیا هستند
صددرصدروسیه وپوتین جنایتکاربازنده این جنگ خواهدبود،شک نکنید
إن شاإلله پوتین سز عقل بیاد و جنگ را متوقف کنه.
مرگ بر امریکای جهان خوار
احتمالا روس ها آمار رو خیلی کم اعلام کردن چهل هزار. تانک اوکراینی تا حالا نابود شده دو هزار میگ ۲۹ و تا الان دو میلیون سرباز اوکراینی رو روس‌ها کشتند
فقط برای اینکه ریا نشه اعلام نکردن می دونید که روس ها راستگو ترین مردم جهان هستند
شیر نفت و گازو ببنده غربی ها یخ می زنند و به شکر خوردن می‌افتن.
تابناک دروغ چرا میگی اوکراین کلا دو هزار تانک بیشتر نداره چطور تا حالا چهار هزار تانکش منهدم شده عجبااااا؟؟؟؟
مدودف نقش لاستیک زاپاس رو داره تا بتوانند پوتین رو همواره در راس مملکت نگهدارند، اون عددی نیست
واقعا این پوتین دیوانه و جهانخوار ، مملکت خودش و دنیا را در حطر قرار داده، کشو به اون وسعت رو داره باز دنبال کشورگشایی است.
در این میان دو نکته وجود داره .اول اینکه در شرایط فعلی که روسیه بخاطر بحث اوکراین و چین بخاطر موضوع تایوان و مشکلاتی که با همسایه های خود دارند و خط و نشان کشیدن های آنها که هیچ طرف سومی حق دخالت در جنگ همسایه ها را ندارد ,آمریکا هم باید از فرصت استفاده کند و با حمله به ونزویلا پایگاه کمونیست را در همسایگی خودش برای همیشه جمع کند و دسترسی هر کشور متخاصمی را به نزدیکی مرزهای خودش برای همیشه پایان دهد. و دوم اینکه با گوش دادن به صحبت های رییس جمهور و مردم کشورهای لهستان و استونی و بقیه کشورهایی که زمانی تحت سلطه کمونیست و روسیه بودند به سادگی می‌توان فهمید که آنها با رهایی از بند کمونیست به زندگی بازگشتند و در آن زمان سختی هایی را تحمل کردند که حالا به هیچ وجه حاضر نیستند به آن روزگار بازگردند و این برای امثال ما که تازه بفکر پناه بردن به کمونیست و روسیه و چین افتاده ایم میتواند بسیار آموزنده و درس عبرتی گرانبها باشد اگر گوشی شنوا وجود داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
روسیه نظامش کمونیستی نیست
پناه برخدامددوف وپوتین ازکمدین شجاع میترسند وچنان بلائی این کمدین سرشان آورده که خواب آنرانمیدیدندوشاید اگرفکر میکردند چنین گرفتارمیشوندهرگز تن بچینین عملیات وپژه ای نمیدادند بنابراین اینها اززلنسکی میترستند نمیدانیم زلنسکی از چه کسی میترسد‌شایدازخانمش‌‌ مثالیست معروف به این مضمون که خانمهاازموش میترسندموش ازاقایان میترسد آقایان هم ازخانمشان میترسند
سلام بر مردم وارتش اکراین لعنت بر پوتین جنایتکار
امیدوارم هرچه زودتر این شیطان فساد در منطقه پوتین بی مقداری که اختیار خودش رو ندارد نابود شود
تا دیروز که میگفتن غرب اوکراین رو تنها گذاشت.چی شد
زلنسکی یا محاکمه می شود یا کمدین!!! فعلا که با ایستادگی شجاعانه مقابل روسیه تبدیل به یک رهبر الگوی جهانی شده...
حرف آخر اینه که هرکس به وجود نازنین اقاامام زمان عج تعالی فرج شریف حضرت مهدی ایمان و باور داشته باشدظهورایشان راخواهددیدوجنگ امروز ابرقدرت هاکه اغازگرجنگ جهانی سوم هم هستند یکی از نشانه ها و روایاتی است که ازائمه معصومین بدست شیعه رسیده است بوقوع پیوسته است این نبردبسیاربزرگ پایانی جزنابودی بخش اعظمی از ساکنان کره زمین نخواهد داشت پدران موقع جبرئیل ازاسمان فریادخواهدزدوازمردم جهان خواهد خواست که به یاری قائم آل محمدمهدی موعودبشتابیدکه ازمکه ظهورخواهدکرد.من به عنوان یک شهروند ایرانی به هیچ عنوان خواهان جنگ در هیچ کجای جهان نیستم ونبوده ام وازکشتارانسانهاهرگزراضی نبوده ام ولی هیچ ترسی از وقوع جنگ جهانی سوم که ازبوی تحفن کشته های این جنگ بزرگ بقدری زیاد خواهندبودکه ازفاصله چندهزارکیلومتری بوی تحفن وپخته شدن گوشت بدن انسانهایی که در کشورهای متخاسم به مشام مردم کشورهای اسلامی خواهد رسید تصوروفکرشوبکنیدکه جنگ هسته ای بزرگ ابرقدرت ها شروع شود آنموقع تعداد کشته هاازچندصدهزاردرهرحمله اتمی به دههامیلیون ویاصدهامیلیون نفردرهرحمله برسدچه احساسی پیدا میکنی دراین وضعیت وحشتناک .تمامی این حوادث بوقوع خواهد پیوست تادست به دست هم بدهدوتمامی نشانه های ظهور آقا امام زمان وعیسی مسیح علیه السلام بوقوع بپیونددروایاتی هم وجودداردکه دولت پارس دران زمان درترس ونگرانی بسرمیبرددران زمان مردم منتظر ظهور قائم آل محمد باشند که نوری در تاریکی خواهدبودوجهان متظرایشان خواهندبود.
برید خدا رو شکر کنید قدرتی مثل آمریکاهست ک توازن قدرت رو در دنیا شکل بده وگرنه چین وروسیه همه جارو میخوردن
روسیه همیشه خیانتکار بوده چه قبل از انقلاب اکتبر ۱۹۱۷و بعد از انقلاب وبا بر روی کار آمدن بلشویک ،اندیشمندان و معترضین رایا اعدام کرد یا روانه اردوگاه‌های کار اجباری کرد.چین هم دست کمی از روسیه نداره ایران همواره از این دو کشور صدمات بسیار دیده مثل حمله مغولها .بزرگترین صدمات ایران حمله اعراب به ایران،حمله مغولها و اشغال روسیه و انگلیس بوده است .یادمان نرود اینها دشمنان ملت ایرانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
کسی که مغول ها رو به چینی ها ربط میده ازش انتظاری نمیره
مهر مدرسه ها باز میشه برو یکم علم بیاموز
اینجور که پیداست ، این قصه سر دراز دارد
روسیه محکوم است چون شروع کننده جنگ است
خبرگزاری تابناک با تشکر از خبرگزاری شما....
اما بنده نسبت به نحوه خبرگزاری هاتون اعتراض دارم اول اینکه تا حالا چندین مرتبه کامنت گذاشتم اما آن را نشان نمی دهید . دوم اینکه چرا خبرگزاری هاتون سیاسی و به گونه ای هست که دوست دارید ملت برداشت کنن و واقعیت را نمی گویید مثلا در مورد تجاوز روسیه به اکراین فقط تعداد تلفات اوکراین را اعلام می کنید در صورتی که تلفات روسیه بیشتر می باشد ..
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
بنا بر آمار خود آمریکایی ها تلفات اوکراینی ها بیشتر بوده روسیه فقط داره مزدور می‌فرسته نه ارتش اصلی خودش را با توجه به درس گرفتن از جنگ افغانستان
اگر سر یک حماقت رییس جمهور کوزوو و صربستان یا تایوان جنگی خارج از اوکراین اتفاق بیفتد بنفع پوتین است در ضمن هنوز روسیه با تمام توان نیومده این جنگ شده جنگ حروم کردن مزدوران خارجی اگر قرار بود به کی‌یف حمله بشه الان بهترین موقع است نه اوایل جنگ با این روند صلح آغاز میشه
یک مرغی دارم روزی هشت تخم میزاره خرج زندگیم بیچاره میده اگر این مرغ نداشتم از گشنگی دیر وقت مرده بودم اسمش گذاشتم مرغ امید به دنیا
‌.......
زنده باد ولادیمیر پوتین
زنده باد شرق
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی